Microstatieven die los komen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

Microstatieven die los komen

Ik heb microstatieven van K&M en nogal regelmatig als je op het podium bezig bent of de band is z'n act bezig, zie je dat de 'boom' begint los komt.

Natuurlijk hetzelfde fenomeen bij de kleine instrument-microstatieven. Voor kick drum of gitaar bijv. Daar mag het voor mij best nooit meer los komen.

Ik draai altijd de moer een beetje naar boven en dan de 'boom' tegen de moer, maar na wat sleuren met de statieven komt deze toch weer los.
    Ik heb het reeds met een tang de moer vastgehouden en dan de 'boom' tegen de schroef gedraaid, maar nog komt deze los.
    Ik was al aan het denken om loctite of treebond schroefdraadborging te gebruiken zodat de 'boom' niet meer ongewenst loskomen.

Hebben jullie er ook last van en hoe lossen jullie het op?
    Last edited by Dikke Foaf; 19-05-09, 17:01.
  • Paultje
    • Jul 2004
    • 8

Microfoonstatief

Beste Foaf,

Het door jou omschreven loskomen van de hengel heb ik als volgt opgelost. Het draadeind van het statief met loctite behandelen, het borgringetje van het statief in de bankschroef vast te zetten. En vervolgens de hengel er op zetten en stevig aan draaien.
    Succes
    Paul

Comment

• 4uss
      • Aug 2005
      • 578

Originally posted by Paultje
      Beste Foaf,

Het door jou omschreven loskomen van de hengel heb ik als volgt opgelost. Het draadeind van het statief met loctite behandelen, het borgringetje van het statief in de bankschroef vast te zetten. En vervolgens de hengel er op zetten en stevig aan draaien.
      Succes
      Paul
      Maar... dan komt ie nooit meer los, en ik gebruik de statieven net zo vaak met als zonder boom (waarom moet een zanger een boom hebben als hij geen gitaar speelt, zonder ziet er dan veel strakker uit).

Heb ook al een paar statieven die heel moeilijk lopen op het 'verlengstuk' (hoe noem je dat netjes?) dus het hoger zetten van het statief gaat heel moeilijk, ondanks dat hij helemaal losgedraaid is.

Maar toch, als je K&M vergelijkt met bijvoorbeeld W&H of Samson, dan ben je toch weer erg blij met wat je hebt hoor!

Comment

• Paultje
        • Jul 2004
        • 8

Telescoop buis

4uss,

Nee, dat komt niet makkelijk meer los. Een mogelijke optie zou dan kunnen zijn de hoeveelheid statieven uitbreiden met enkele statieven zonder hengel maar dat vraagt extra ruimte in je statievenkist. Overweging??
        Dat een telescoopbuis van een microfoonstatief moeilijk loopt zou kunnen liggen aan het feit dat die buis een beetje krom is. Recht maken is de oplossing. Echter dat valt niet mee.
        Succes
        Paultje

Comment

Working...