console dillema

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vinnie
    • Nov 2001
    • 15

console dillema

Hallo, ben net nieuw in dit forum, want ik was niet eerder op de hoogte van het bestaan (helaas)

Ik heb ff wat dingen doorgelezen, maar ben geen antwoord op mijn vraag tegengekomen.

Ik mix dus met een MX8000 van Behringer (Okee, geen commentaar aub, maar het budget was ff niet groter). We zijn dus nu bezig om vanaf 1 Februari 2002 met een echte band te gaan touren door de discotheken.
    (www.u2tribute.nl)

Is het verstandig om met deze (goed functinerende) tafel verder te gaan,
    of moet ik de keuze maken om een andere aan te schaffen (denk aan een A&H GL2200 o.i.d)

Het budget is langzamerhand op, dus als ik een andere tafel aanschaf, zal ik concessies moeten doen m.b.t. aanschaf nieuwe flightcases enz.
    Graag zou ik jullie mening horen. Denk er hierbij aan dat het budget niet al te groot is, dus kom niet aan met een MIDAS Heritage 2000.

OH ja: Ik las nog een stukje over de TMF awards en gezeur over Ampco.
    Ik wil ff hier een reactie geven aangezien niemand meer daar naar kijkt.

Het probleem was dus dat de mic's bij Starmaker niet openstonden. Ik heb ten tijde van dit euvel stage gelopen bij Ampco. Het probleem was:
    Ze kwamen op op een moment dat dit niet stond ingepland. Ampco werkt met productie boekjes waarbij per act staat aangegeven welke kanalen er gebruikt worden. makkelijk voor henzelf en voor het NOB. Starmaker kwam een paar acts eerder dan gepland als verassing op. Foutje van het stage management dus die dit errug laat (lees 10 sec.) had doorgegeven. Verder is Ampco dus een goed geolied bedrijf, waar techneuten werken die waarschijnlijk meer ervaring hebben hebben dan iemand anders. Zie dit niet als kritiek, maar dat is gewoon de harde waarheid. Vooral bij zo'n evenement weten ze wel wie ze in de zaal zetten. maar dat ff ter zijde.

Ik hoop op een antwoord op mijn vraag.

groeten
    vinnie

• Daan Hoffmans
    • Aug 2000
    • 1225

tja........... zolang 'ie het doet............
    heb nooit met zo'n Behringer gewerkt, maar ik kan wel vertellen dat zo'n GL2200 een leuk tafeltje is voor z'n geld. En je komt toch iets beter voor de dag............

M'n baas heeft EAW olé olé!
    <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• Ad mies
      • Aug 2000
      • 11

hallo,

Als de tafel van berhinger voor jou geen geheimen meer kent dat zou ik deze eerst verslijten en enkel wanneer deze niet meer aan de doelstelling voldoet of mankementen gaat vertonen , deze pas vervangen.
      Een nieuwe tafel is natuurlijk prachtig maar ook duur en meestal wordt een mengtafel aangeschaft op de toekomst.
      Dit uit zich maar al te vaak in te veel kanalen(die je haast nooit nodig hebt).
      Een richtlijn zou natuurlijk zijn ,dat wanneer de tafel helemaal is terug verdiend je zou kunnen besluiten deze te vervangen .
      Echter deze indruk heb ik in je vraag niet gekregen.
      Nog een advies.
      Bezuinig nooit op een flightcase .
      Deze zorgen er voor dat je spullen in goede staat blijven.
      mvg ad

Comment

• EP Woody
        • May 2001
        • 795

Een Behringer heeft in tegenstellig tot verhalen die het forum rond gaan, best goede spullen voor het geld. Oke er is bezuinigd op de onderdelen en het is gekopieerd maar dat doet niet onder voor de funktionaliteit. Als hij nog goed werkt en je kan er goed mee werken waarom zou je dan een nieuwe tafel kopen.

Bespaar het geld van een nieuwe tafel en investeer het in andere shit.

Ik heb gesproken

Greetz

Bigfoot (Groot voet, voor de niet engelsen onder ons)

Comment

• JP
          • Nov 2001
          • 7

Hoi Vinnie,

Ik heb net zo'n tafel, bevalt me wel, zit ook keurig in een case.

Loop ik laatst wel tegen een probleempje aan, kanaal 1 + 11 beginnen te ruisen. Het lijkt net op er een weerstand kapot is gegaan.

Weet jij of iemand anders die dit leest een "simpele" oplossing naast de kanalen niet meer gebruiken ?

Grtz JP

't zal wel goed komen.
          \'t zal wel goed komen.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

weet je wat ik nou mis in het eerste verhaal?

WAAROM je nou wil upgraden.
            ruist het teveel? Vind je de EQ niet toereikend? Heb je kanalen tekort? Klinkt ie te vlak?

Je zegt zelf dat de oude tafel goed functioneert. Zolang je niet precies kan omschrijven wat je van een nieuwe tafel verbeterd wil zou ik lekker met de oude blijven werken. Als je ALLES eraan slecht vind, wat ook kan, dan zou ik morgen al in de winkel staan als het ware.

Ik vind een 2200 een miljoen maal betere livetafel. Maar volgens mij heeft die behringer meer subgroepen en meer auxen. Als je dat allemaal nodig hebt dan hoeft een 2200 dus geen upgrade te zijn. Zoek naar je zwakste schakel en vervang die als eerste. Daar zal je geld het meeste uithalen. Dat kan dus nu je mengtafel zijn. Maar ook je monitors of je bekabeling of je eindbakken enz enz.

lekker belangrijk!
            lekker belangrijk!

Comment

• Jeroen
              • Aug 2000
              • 1021

Behringer,... een Console??

Groeten,
              Jeroen

&lt;-= Klik voor de sites -=&gt;
              Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Comment

• jelmer
                • Mar 2001
                • 2

Beste Vinnie,

Niks op aan te merken op de MX 8000, alleen hij zal wat sneller kapot gaan dan een A&H tafel of andere degelijke tafels die uiteraard allemaal weer een hoop knake kosten!. Daarnaast, als de MX 8000 goed werkt (wat anderen ook al zeggen), waarom zou je dan een andere tafel halen. Als jij tevreden bent moet je het vooral zo houden!
                En als je gaat touren zou ik ZEKER geen concessies doen m.b.v je flightcases of iets dergelijks, want als er dingen kapot gaan gebeurt dat snel met spullen die niet geflightcases zijn, en dan is helemaal zonde, want dat kost uiteindelijk nog meer knake!!

Succes met de band!

p@rty !!! & dance
                p@rty !!! & dance

Comment

Working...