Digitale Tafel
Collapse
X
-
Daarnaast ben ik nu niet zo te spreken over de manier van werken/bedienen op de Si serie van Soundcraft maar dat is natuurlijk persoonlijk.
De Mackie TT24 samen met de Mackie DS3232 digisnake past ook in je budget maar als je een brede gebruikersgroep (verschillende techneuten/gasttechneuten) hebt dan zou ik kiezen voor een Roland M400. Er is veel over deze tafel te vinden en er zijn al veel mensen die jou en andere kunnen helpen bij het gebruik van deze tafel. Ook de prijs van een M400 met digisnake is een stuk prettiger dan een complete Yamaha oplossing.
Dit ben ik maar half met jou eens, de Roland M400 is ondertussen toch goed geaccepteerd. De iLive is inderdaad (nog) wel redelijk onbekend bij veel techneuten.Last edited by vasco; 02-06-09, 12:48.
Comment
-
Ilive T112
Wij gebruiken al geruime tijd een LS9 waar we zeer tevreden over zijn.
vorige week een ILiveT112 met IDR48 rack ontvangen. Moet nog in flightcase en nog niet live kunnen testen.
Ik vind de Ilive veel gebruiksvriendelijker dan de LS9. Bij ilive heb je voor iedere functie een knop : preamp/gate/EQ/comp/limit. de tafel werkt met strips in plaats van kanalen. op iedere strip kan je naar keuze input,output,effSND,effRTN,DCA Matrix zetten. Je hebt ook 8 effecten met hun eigen stereo return ( je verliest geen input of process kanalen ) en
je kan zelf de busstructuur configureren naar keuze : aantal aux mono/stereo,aantal matrix, LCR,LR SUB, LR, LRM.Heel handig wanneer je die als monitortafel wil gebruiken . krijg je plots 32 mono of 16 stere of combinatie aux.
Dit is niet mogelijk op de yamaha tafels LS9,MC7L
na eerste gebruik post ik nog een verslag kwa geluid tov LS9 en MH3.Comment
-
De ingebouwde EQ's werken echt heel erg handig in de 'on fader' mode, je kunt dan met je kanaalfaders equen.
Met de laatste update is er ook een analyser bij gekomen, handig om monitoren uit te fluiten en er zit een pink noise generator ingebouwd.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Goed, donderdag demo van de M400, met dank aan verschillende forumlezers hierzo!; daarna de M400 waarschijnlijk weekje op proef.
Ergens volgende week gaan we een demo zien bij TMAudio van de iLive.
Bedankt tot zover!
Blijf vooral mij van adviezen voorzienMEEO Audio Licht Rigging,
Mark van der Werff
GroningenComment
-
Kijk dan ook naar de Digico SD8 of Soundcraft Si2/Si3. Wel boven budget maargoed....
Anders De M400 of LS9. Als verstokte LS9 gebruiken zou ik het op dit moment wel weten. Wordt de M400. Gewoon iets meer features en die digisnake is erg handig! Niks mis met de LS9 overigens...
Maar ben wel bang dat Yamaha de boot een beetje gaat missen wat betreft simpele digitale multi (zonder idioot dure insteekkaarten) en een tafel zonder alle inputs aanboord, maar in externe preamps.MEEO Audio Licht Rigging,
Mark van der Werff
GroningenComment
-
Software werkt erg eenvoudig en haast speels zou ik zeggen (voor zover je daar op een demodag achter kunt komen natuurlijk).
Maar voor zover ik weet zit de prijs van deze toch nog rond de 30K.
Wel alle in en outputs via MADI naar een stagebox/rack.
Groeten HugoRenkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!
"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" VarroComment
-
Digico SD8 had ik ook al aan zitten denken. Prachtig tafeltje, heb hem gezien bij de TM Audio seminars.
Software werkt erg eenvoudig en haast speels zou ik zeggen (voor zover je daar op een demodag achter kunt komen natuurlijk).
Maar voor zover ik weet zit de prijs van deze toch nog rond de 30K.
Wel alle in en outputs via MADI naar een stagebox/rack.
Groeten Hugo
Of anders gezegd, dan moet je ook heel wat meer geld met gigs verdienen om de investering rendabel te krijgen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
30K is in iedergeval 'out of range'. Wel bedankt dat jullie hem noemden.
Ik wacht alle demo's af!MEEO Audio Licht Rigging,
Mark van der Werff
GroningenComment
-
Don't shoot the messenger! Ik geef alleen nog maar wat andere duurdere suggesties op vraag van de TS. Ik heb nog nooit op een Si gewerkt, maar weet wel dat ze bestaan... vandaar de suggestie.d&b AudiotechnikComment
-
M-400 v.s. iLive
Dat ik een M-400 fan ben, is inmiddels wel bekend. Maar wellicht is het voor degenen die nog een keuze moeten maken wel interessant om mijn bescheiden vergelijking tussen de M-400 en de iLive te lezen. Ik heb vorig jaar de eerste M-400 gekocht, toendertijd op basis van een vergelijking van een LS9-32 met een M-400 waarbij de M-400 voor mij meer voordelen had (waarbij de klankkwaliteit de belangrijkste was). Vorige maand wilde ik een 2e tafel en heb ik opnieuw een vergelijking gemaakt, ditmaal met de iLive van A&H.
Hoewel de iLive werkelijk een super tafel is (wat mij betreft te prefereren boven de LS-9), heb ik tóch weer voor een M-400 gekozen. De belangrijkste punten voor mij waren in deze vergelijking:
[FONT=Arial]- slechts 4 jack inputs op de A&H-tafel dus weinig ruimte voor externe inserts/effecten bij FOH. Bij de M-400 kun je prima uit de voeten met acht XLR in en acht XLR uit[/FONT]
[FONT=Arial]- bij de T-serie heb je een 2e stagerack nodig als je een split naar een andere T wilt maken… kost dus meer dan € 4000,00ex. BTW. Bij de M400 ben je met een extra CAT5 kabeltje klaar......[/FONT]
[FONT=Arial]- [FONT=Arial]Multitrack is wel mogelijk bij A&H, ook extern uiteraard maar is nogal prijzig: T-series ethersound board € 2200,00 + LX6464ES PCI board € 2500,00 + cubase € 500,00) Ter vergelijking bij de M-400 kost dit € 850,00[/FONT][/FONT]
[FONT=Arial][/FONT]
[FONT=Arial][FONT=Arial]- [FONT=Arial]interne processing op 48-bit met 288db dynamic range… (bij de M-400 is dit 56-bit en 336db wat theoretisch toch weer net ff wat beter klinkt)[/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Arial][FONT=Arial][/FONT][/FONT]
[FONT=Arial][FONT=Arial][FONT=Arial]Uiteraard is het e.e.a. zeer afhankelijk van persoonlijke voorkeuren, maar ik vond eerlijk gezegd de verschillen tussen M-400 en iLive groter dan tussen M-400 en LS-9[/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Arial][FONT=Arial][FONT=Arial]Groet,[/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Arial][FONT=Arial][FONT=Arial]Paul[/FONT][/FONT][/FONT]Comment
-
De Ilive T112 heeft wel degelijk ook 8 balanced input en 8 balanced output, weliswaar op Jack. De T80 heeft er inderdaad 4 maar is een stuk goedkoper. Daarbij heeft de T112 nog eens 2 stereo input op cinch en 1 output op cinch. ook 1 in en out op spdif.
Ik ben vooral overtuigd door de flexibiliteit en gebruiksgemak van de Ilive.
In een volgende update zal je met 2 controls 1 rack kunnen bedienen.( wel gedeelde gain) Nu kan tot 16 laptops aansluiten die simultaan het rack kunnen aanspreken zonder dat je elkaar stoort. Je kan op de editor op de laptop ook een andere layout van je strips maken dan degen op de surface zelf. handig als je monitros op de laptop wil doen.Comment
-
Mag ik vragen hoe dit dan gebeurd? Ik zie maar 1 ACE uitgang per tafel en 1 ACE ingang per iDR48/32.
Waar gaat de andere tafel dan in? Via netwerk?MEEO Audio Licht Rigging,
Mark van der Werff
GroningenComment
-
Ilive
Op het rack heb je nog een uitbreidingsslot. Daar kan een ethersound kaart of een ACE expansion ( 2 ace aansluitingen ) kaart of een Aviom/ADAT /ethersound in. In de toekomst is het ook mogelijk om het Idr0 rack te gebruiken. Dit is een rack met dezelfde processing unit zoals de IDR32/48 maar zonder I/O. de 64 kanalen worden dan via ACE tussen de 2 racks doorgegeven. hoe het dan zit met de gain weet ik niet ( digital trim ? ) Meer info hoe dit juist gebeurt is er nog niet.Comment
-
Oke, dus dan is een extra ACE kaart benodigd. Dan zal ik deze direct meenemen in een eventuele aankoop.
Morgen eerst naar proaudioshop, voor de Demo van de M400. Ben erg benieuwd!MEEO Audio Licht Rigging,
Mark van der Werff
GroningenComment
Comment