Digitale Tafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Loek van Kersbergen
    • Nov 2008
    • 1

Demo 4 juli

[quote=Lieven;508221]Collega's,

Hallo Lieven,
    Op 4 juli geef ik een live demo met de M-400. Ik gebruik hem voor het mixen van een popkoor , dus een vrij specifieke toepassing. De tafel geeft mij zo enorm veel extra mogelijkheden dat ik er bewust voor heb gekozen na alle mogelijkheden uitgebreid getest te hebben. Op de 4e juli ( in Moordrecht bij Rotterdam) hebben we meerdere tafels staan om ook zelf te kunnen testen. Als je zin hebt om de demo bij te wonen ( 11:00 uur tot 15:00) uur stuur me dan even een berichtje en ik zorg voor een uitnodiging.

Groet, Loek van Kersbergen ( kijk op Pokomotions.nl)

Comment

• Noobie
      • Dec 2007
      • 223

Al iemand ervaring met een A&H I-live? zeer benieuwd naar de gebruikers ervaringen met die tafel.

Schijnt ook mogelijk te zijn om voor de monitor split alleen een extra control surface te gebruiken, via dezelfde controller unit.

Prijs vind ik ook nog wel gaan, c.a. 12000 incl. 48/16 multi.

Wat me zeer aanspreekt is de gekleurde displays, die je vrij kunt programmeren. Weet je eindelijk eens wat je schuift als je van pagina veranderd en natuurlijk weg met die tape resten op je nieuwe tafel

Comment

• Lieven
        • Jun 2009
        • 26

Originally posted by Noobie
        Schijnt ook mogelijk te zijn om voor de monitor split alleen een extra control surface te gebruiken, via dezelfde controller unit.
        Hallo, werk al geruime tijd met een T112/IDR48 en ben daar zeer tevreden over.
        Goede klankkwaliteit en zeer gebruiks vriendelijk.
        Het is inderdaad mogelijk om een 2e surface aan te sluiten. Op die manier kan je bevoorbeeld een split van 32 inputs maken. Dan heb je zowel op de 32 voor FOH en die voor Mon alle processmogelijkheden. Je hebt dan wel geen afzonderlijke PFL voor de monitortafel. Je kan de 8 effectten verdelen over FOH en Mon .De 2e surface wordt echter niet officieel ondersteund door A&H. Je kan wel met een 2e rack en surface werken. Dan heb je gelijk een 2e PFL appart voor MON. Ik werk soms op dezelfde manier met een 32 split maar dan met laptop op monitors ( zeer handig met een touchscreen ).Ik kan op de laptop een volledig onafhankelijke layout maken als die van FOH. Dan zitten we niet op elkaars kanalen te pingelen.

de IDR rack bestaat in 32/16 en 48/24. geen 48/16

De kleurplaatsjes zijn inderdaad heel gemakkelijk. En gasttechniekers zijn er zo mee weg.

Lieven

Comment

• Pitch Shifter
          • Sep 2009
          • 1

[FONT=Arial][FONT=Arial]Begrijp niet wat er nou makkelijk is aan de bediening van de ilive.. heb er even op gespeeld en was al zo een half uur kwijt om een input en output patch te maken. Touchscreen vond ik ook zeer irritant voor bediening. Met een styluspen werken zal inderdaad beter gaan maar het is een live tafel en geen PDA en zoiets wil je dus niet. Touchscreen is leuk maar dan moeten de knoppen (en dus het scherm) toch echt een flink stuk groter. Naast geluidskwaliteit is de snelheid van werken bij een live tafel toch wel het belangrijkste lijkt me. Wat dat betreft vind ik de hele menustructuur dan ook erg ondoorzichtig en vooral onlogisch. Denk dat de importeur de tafel dan ook niet zo snel een weekje zal meegeven aan een klant zonder eerst een uitgebreide demo te hebben gegeven. Schijnt dat de mensen van Roland er juist op staan dat je hun tafel live gebruikt voordat je koopt en er gewoon een weekje mee speelt. Zonder demo/training kom je er bij de ilive gewoon niet uit omdat ie niet intuitief werkt. [/FONT][/FONT]

[FONT=Arial][FONT=Arial]Heb laatst voor het eerst een showtje gedraaid op de m400 en moet zeggen dat alles wel z’n beetje zat waar het hoort en alles ging dus prima. Tafel klinkt ook inderdaad geweldig trouwens. Super headroom en door je gain net een beetje het rood aan te laten tikken krijgt je geluid echt ballen waar je u tegen zegt. Kan geen yamaha aan tippen als je het mij vraagt.[/FONT][/FONT]

[FONT=Arial][FONT=Arial]Trouwens gehoord dat de ilive in z’n thuisland Engeland helemaal wordt uitgekotst en dat wil toch wel wat zeggen als ze hem daar afschieten. Systeem schijnt qua software nog niet af te zijn waardoor ie regelmatig crasht en geluidskwaliteit schijnen ze ook redelijk belabberd te vinden. Qua bediening zijn eigenlijk alleen de draaiknopjes van de t112 wel handig. Zodat het scherm eraan te past komt wordt het lachen. De tafel is dan wel imposant maar helaas net niet groot genoeg om je goed achter te kunnen verschuilen als je de zaak verprutst.[/FONT][/FONT]

[FONT=Arial][FONT=Arial]Heb behoorlijk wat ervaring met digitafels en heb ze ook liever dan analoog maar ben over de ilive echt niet te spreken. Zeker als je een gebruiksvriendelijke tafel zoekt is een LS9 of m400 een heel wat betere keuze. Hoop persoonlijk dat ik de ilive niet al teveel ga tegenkomen op klusjes maar heb ‘m gelukkig nog niet gezien. [/FONT][/FONT]

Comment

• Cake Music NL
            • Sep 2008
            • 60

"Het schijnt" dat afbranden zonder feiten niet op een forum hoort. maar dat is mijn mening

Comment

• Lieven
              • Jun 2009
              • 26

Ilive

Pitch shifter,

Is inderdaad zo dat de input output asign beter kan. Zou dezelfde stijl als LS9 kunnen worden. Ik zelf werk zeer weinig met het touchscreen live. Gebruik het enkel om configuratie te doen en eventueel een effect bij te regelen. Heb er ook geen nood aan om naar het scherm te kijken.Dat de kwaliteit niet goed zou zijn kan ik tegenspreken, ik heb zelf een LS9 en vind die slechter. De LS9 mixt live ook minder gemakelijk. al eens EQ,comp,gate geregeld ? je moet meer knopjes duwen dan mixen. op de ilive mix je zoals op een analoog. Wanneer je de eerste keer met een nieuwe tafel werkt je niet alles terug vindt dan is dit normaal. IK heb al verschillende gasttechniekers gehad die de tafel nog nooit gezien hadden en die konden er na 5 min mee weg. Dit zegt mischien meer iets over jouw dan over de tafel.Een gastechnieker moet bij mij ook geen configuratie doen, ik doe die op voorhand.

mvg

Lieven

Comment

• kayvee
                • May 2008
                • 2

Mischien ook nog even naar de SC48 kijken?

Digidesign heeft een nieuwe tafel....

De Digidesign Venue SC48
                Ja ik weet het, hij is een stuk duurder (incl aviom multi)
                Maar hij klinkt echt erg goed (alleen al daarvoor zou ik doorsparen)
                Wat die andere tafels betreft, zou ik het eigenlijk niet weten.
                Het hangt er een beetje vanaf wat je er mee gaat doen...
                De m400= mooie klank, de ls9= acceptatie gasttechneut, de Ilive= Geen multi nodig dus Feesttent proof (trek de cat5 eruit en de audio gaat gewoon door)..

Wat vinden jullie van de toonregeling van de Ilive? Ik heb er recent een paar bandjes op gemixt en het viel mij op dat de toonregeling niet erg aktief was.

Mijn klank oordeel: 1=SC48 2=M400 gedeelde 3de=Ilive en LS9 ik kan maar moeilijk kieze tusse die 2.....

Comment

• cobi
                  • Aug 2002
                  • 1083

Originally posted by kayvee
                  Digidesign heeft een nieuwe tafel....

De Digidesign Venue SC48
                  Ja ik weet het, hij is een stuk duurder (incl aviom multi)
                  Maar hij klinkt echt erg goed (alleen al daarvoor zou ik doorsparen)
                  Wat die andere tafels betreft, zou ik het eigenlijk niet weten.
                  Het hangt er een beetje vanaf wat je er mee gaat doen...
                  De m400= mooie klank, de ls9= acceptatie gasttechneut, de Ilive= Geen multi nodig dus Feesttent proof (trek de cat5 eruit en de audio gaat gewoon door)..

Wat vinden jullie van de toonregeling van de Ilive? Ik heb er recent een paar bandjes op gemixt en het viel mij op dat de toonregeling niet erg aktief was.

Mijn klank oordeel: 1=SC48 2=M400 gedeelde 3de=Ilive en LS9 ik kan maar moeilijk kieze tusse die 2.....
                  Ik heb afgelopen week een avondje gemixt op een ilive (de 144 volgens mij), ik was erg blij met deze tafel. Ik heb voornamelijk ervaring op de Yamaha mixers (M7CL, DM2000, LS9) en in mindere maten ervaring met de Roland mixers (M400 en VM7200) en Digico. Ik vond die iLive wel gelijk als een mixer aanvoelen. Ik moet toegeven dat de tafel grotendeels als was voor bereid maar de dingen die ik zelf wou veranderen zaten op de plek waar je het verwachtte. Ik vond de EQ juist erg fijn, ik probeer met EQ-en zo min mogelijk op curve te letten die je op het beeldscherm ziet. Bij een iLive kan je prima werken op de led rondom de knoppen. De ingebouwde fx heb ik niet heel erg intensief gebruikt, ik stond in een kerk dus aan galm geen gebrek.

Ik zou de iLive iig verkiezen boven een M400 en ook boven een M7CL denk ik.

Het enigste nadeel van de iLive vond ik de snelheid van reageren. Vooral bij een graphic wil ik nog wel eens snel iets omhoog wippen om 'iets' op te zoeken, bij deze tafel moet je dat wat trager doen anders staat je fader al weer op '0' voordat hij heeft gereageerd. Maar goed, als je dat weet is daar goed mee te leven.

SC48, tja 2x zo duur. Wel een killer m7cl Killer.
                  Last edited by cobi; 29-09-09, 20:45.
                  Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• cobi
                    • Aug 2002
                    • 1083

Originally posted by Noobie
                    Al iemand ervaring met een A&H I-live? zeer benieuwd naar de gebruikers ervaringen met die tafel.

Wat me zeer aanspreekt is de gekleurde displays, die je vrij kunt programmeren. Weet je eindelijk eens wat je schuift als je van pagina veranderd en natuurlijk weg met die tape resten op je nieuwe tafel
                    Is mogelijk, je kan naast er een extra processorkaart inschroeven. Je deelt dan de inputs en 1 van de tafels moet dan gainen, maar voor de rest kan iedere tafel dan doen wat ie wilt (zoals bij een PM1D en digico zeg maar).
                    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

Working...