Da's dan wel weer veel geld in verhouding tot de M400....
Wish-list Functies Roland M-400
Collapse
X
-
-
Comment
-
M-380 (of M-400 zoals je wilt) is kwalitatief absoluut niet te vergelijken met de 01V96, maar minimaal met de LS-9-16 (want zoals meerdere posters hier na een klankvergelijking hebben geconcludeerd: M-380/M-400 klinkt absoluut beter dan de LS-serie én de M7-serie van Yamaha)...
M-380 gaat volgens mijn info trouwens net iets onder de 5000 euro kosten. Er zitten trouwens wat leuke functies op die de M-400 (nog) niet heeft zoals:
1. Bedienen van de dynamics via de EQ-buttons. Niet alleen meer treshold, maar ook ratio, gain e.d.
2. 6 user-layers
Groet,
PaulComment
-
....en weer terug naar het topic
Hoi, ik weet natuurlijk dat de 01V96 niet te vergelijken is met de M400, we hebben ze allebei in het verhuurassortiment. Maar ik ben nog op zoek naar een goede Roland-vervanger voor de 01V96, waarbij de M380 natuurlijk in het oog springt vanwege de 19" footprint.
Maar de prijs is nog niet helemaal wat ik had gehoopt, maar de M380 is wel weer ook een mooie monitortafel bij de M400...
...hmmm....dilemma
de extra features zijn aardig, en die zie ik graag ook weer op de M400 terug.... en meteen zijn we ook weer op het topic!Comment
-
Goede unit zeg die M380. Dat layers wisselen ben ik inmiddels wel gewend met de LS9-16. Ik denk dat Yamaha snel met een LS10 moet komen of iets dergelijks willen ze de ontwikkeling en kwaliteitssprong bij kunnen houden. Hun marketing en pioneerspositie heeft afgelopen jaren veel profijt geleverd voor hun afzet, marktpositie en voor concurrenten maar nu moeten ze echt aan de bak.d&b AudiotechnikComment
-
Sowieso is de kleinste LS9 al 16 kanaals, dus hiermee doelt hij (mijns inziens) duidelijk niet op een 10 kanaals LS9.
Ik denk dat hij meer doelt op het feit dat Yamaha met een opvolger moet komen voor de LS9 serie (die hij voor het gemak de LS10 noemt) om met de concurrentie mee te kunnen
Correct me if i'm worng
EDIT:
Zo te zien heeft degene voor mij zijn reactie verwijderd waardoor deze eigenlijk nergens meer op slaatLast edited by marcelvanhassel; 15-09-09, 22:16.Comment
-
die nieuwe roland ziet er inderdaad heel leuk uit zo op papier.
Veel meer in het amusementsband-straatje.
Maar als die verhalen kloppen.... WAT een prijs zeg!
En dat is weer exclusief die remotebox? (1600euri!!) En maar acht rechtstreekse ingangen...dat schiet niet op.
Met presonus (2200euro), TASCAM DM-3200 (2900euro) enz die serieuze mixers maken voor stukken minder...
Ik vond die axion-imitatie al zo absurd geprijst. 6700euro om een "do it yourself monitorsysteem" voor 5 personen aan roland te hangen. 12000euro voor tien man... Als je een set voor een aantal coverbands opzet kun je voor elke band een separate analoge monitormixer aanschaffen...
jammer want deze 19inch mixer ziet er wel erg uit als een smakelijke set voor onze band.Last edited by showband; 16-09-09, 08:51.lekker belangrijk!Comment
-
die nieuwe roland ziet er inderdaad heel leuk uit zo op papier.
Veel meer in het amusementsband-straatje.
Maar als die verhalen kloppen.... WAT een prijs zeg!
En dat is weer exclusief die remotebox? (1600euri!!) En maar acht rechtstreekse ingangen...dat schiet niet op.
Met presonus (2200euro), TASCAM DM-3200 (2900euro) enz die serieuze mixers maken voor stukken minder...
Ik vond die axion-imitatie al zo absurd geprijst. 6700euro om een "do it yourself monitorsysteem" voor 5 personen aan roland te hangen. 12000euro voor tien man... Als je een set voor een aantal coverbands opzet kun je voor elke band een separate analoge monitormixer aanschaffen...
jammer want deze 19inch mixer ziet er wel erg uit als een smakelijke set voor onze band.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
niet mee eens.
48 kanalen ga je echt niet geregeld vanaf 12 faders in een 19 inch rek geperst ding doen volgens mij. Dus op dat gebruik zal hij toch niet gebudgetteert worden?
De "bands die het met 19 inch apparatuur doen" markt. Inclusief karaokeboys and girls. Die halen zelden meer dan 16 kanalen. 24 kanalen is zat en dat heb je met een remotebox en 8 ingangen in je rolandje. Ik denk dat daar toch het meeste gebruik van dit tafeltje bij zal blijven.
Maar dus ook met een 01V96 plus focusrite... Of presonus, of tascam.
En dan gaat de portemonee in een segment volgens mij wel spreken.lekker belangrijk!Comment
-
niet mee eens.
48 kanalen ga je echt niet geregeld vanaf 12 faders in een 19 inch rek geperst ding doen volgens mij. Dus op dat gebruik zal hij toch niet gebudgetteert worden?
De "bands die het met 19 inch apparatuur doen" markt. Inclusief karaokeboys and girls. Die halen zelden meer dan 16 kanalen. 24 kanalen is zat en dat heb je met een remotebox en 8 ingangen in je rolandje. Ik denk dat daar toch het meeste gebruik van dit tafeltje bij zal blijven.
Maar dus ook met een 01V96 plus focusrite... Of presonus, of tascam.
En dan gaat de portemonee in een segment volgens mij wel spreken.
En, het is mij in het analoge verleden nog wel eens overkomen dat ik met een 16 kanalen mixer aankwam en er nogal afgeweken werd van de rider doordat er bijvoorbeeld een percussionist te gast was. Nu kun je die er gewoon bij prikken, mits je twee 1608 stageboxen bij je hebt natuurlijk.
Zelf overweeg ik sterk er één aan te schaffen, 1608 stageboxen heb ik al, voor gebruik als monitortafel en voor 'kleine klusjes' zoals tape-acts, presentaties en als regietafel bij dance events.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Er komt nog een kleiner broertje (qua kanalen e.d., wel 19" natuurlijk) van de M380, da's een mooi tafeltje voor kleine klusjes, als deze nu 24 kanaals is kun je daar meestal nog volop mee uit de voeten.
Maar ik heb begrepen dat dat nog een jaar duurt, jammer want daar zit ik echt op te wachten.Comment
-
Er komt nog een kleiner broertje (qua kanalen e.d., wel 19" natuurlijk) van de M380, da's een mooi tafeltje voor kleine klusjes, als deze nu 24 kanaals is kun je daar meestal nog volop mee uit de voeten.
Maar ik heb begrepen dat dat nog een jaar duurt, jammer want daar zit ik echt op te wachten.
Ben het wel met Chris eens qua prijs; erg duur. Alleen die Presonus mixer die je noemt is natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal. De 6 auxjes die erop zitten zijn voor de meeste serieuzere bands met stereo in-ears & co echt te weinig. Daarnaast is hij niet erg ruim uitgerust en mis je flexibiliteit. Denk wel dat de M380 binnen een ander segment valt dan de door je genoemde concurrenten. Neemt niet weg dat bandjes financieel gezien een goedkopere tafel kunnen kiezen die beter bij ze past.
Ennuh die 01V96 met Focusrite is een bekende combi hierLast edited by MusicSupport; 16-09-09, 22:16.d&b AudiotechnikComment
-
Hoi, ben nieuw op dit forum en heb eerst met veel interesse deze discussie doorgelezen. Ben zelf geluidsman bij een gospelkoor en ik maak gebruik van de 01V96.
Sinds een half jaar ben ik op zoek naar een betere geluidskwaliteit en meer bedieningsgemak. Had dan ook bijna de LS9-16 aangeschaft op advies van mijn leverancier, maar werd op het laatste moment geattendeerd op de Roland M400, alleen deze gaat eigenlijk boven budget, daarom maar besloten om even te wachten en nog verder te gaan met wat we hebben. Lees nu dat 01v96 met Focusrite ook al een verbetering kan geven. Misschien een domme vraag maar hoe ziet deze combi eruit.
Anders wacht ik maar totdat de prijs van de M380 bekend is. Wie weet past dit meer in ons budget.Comment
-
Je koopt dan een Focusrite Ocropre (8 kanalen preamp) met digitale i/o uitbreiding en knoopt deze via ADAT aan je 01v96. ADAT is een digitale standaard voor het versturen van 8 kanalen audio. Je 01v96 heeft 1 ADAT i/o dus als je meer dan 8 kanalen wilt uitbreiden heb je nog een extra ADAT kaart van Yamaha nodig. Je krijgt dan nog 2 extra ADAT poorten op je mixer. Totaal goed voor 24 extra kanalen.Comment
-
Het schijnt zelfs nog in klank te schelen als je de mengtafel als wordclock slave zet en van de octopre de wordclock master maakt.
Ik zelf heb het nooit 1 op 1 vergeleken, maar dat is iets dat ik ooit van een technicus meekreeg die op een 01v96 werkte.
Comment
Comment