Wish-list Functies Roland M-400

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GalaX
    • Dec 2007
    • 16

Hoi jakkes72,

heb het nu werken!

Had niet alleen drie VLAN's maar ook twee trunks. Dat is natuurlijk niet de bedoeling want als je die koppelt gaan ze tegen elkaar tetteren. Een trunk over twee poorten, LACP en hopla werken. Inderdaad nog een hick-up bij de een of de andere S-1608 maar dat vind ik (nog) niet hinderlijk. Omstekkeren duurt langer.

Grtz, Ron

Comment

• jakkes72
      • Dec 2003
      • 1015

Originally posted by GalaX
      Hoi jakkes72,

heb het nu werken!

Had niet alleen drie VLAN's maar ook twee trunks. Dat is natuurlijk niet de bedoeling want als je die koppelt gaan ze tegen elkaar tetteren. Een trunk over twee poorten, LACP en hopla werken. Inderdaad nog een hick-up bij de een of de andere S-1608 maar dat vind ik (nog) niet hinderlijk. Omstekkeren duurt langer.

Grtz, Ron
      Goed gevonden!!!

Waar ik wel tegen aan gelopen ben is dat ik het beste het gehele systeem eerst fysiek aan kan sluiten, en pas dan de spanning er op zetten.

De switches waren aan het ruzien onderling om de een of andere manier...

Comment

• GalaX
        • Dec 2007
        • 16

Originally posted by jakkes72
        Goed gevonden!!!

Waar ik wel tegen aan gelopen ben is dat ik het beste het gehele systeem eerst fysiek aan kan sluiten, en pas dan de spanning er op zetten.

De switches waren aan het ruzien onderling om de een of andere manier...
        Zal eens testen of ik dat geruzie ook kan dupliceren. Heb vernomen dat er switchen zijn die sneller omschakelen dan deze maar vind het meer dan acceptabel zo.
        Heb nu ook een USB-DMX op (Cuelux) en werkt fantastisch. Daarbij 40 kanaaltjes Sonar opnemen en no problemo. Ohja, natuurlijk ook via ethernet USB converter (heb er een aan beide zijden) de M-400 bedienen. Ook wireless.. leuk hoor, zittend midden in de zaal en dan geluid en licht bedienen! (of beter ... aan de bar; TWEE BIER GRAAG)

Grtz, Ron.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Hoe log jij in met twee USB ethernet converters?
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• GalaX
            • Dec 2007
            • 16

Originally posted by MusicXtra
            Hoe log jij in met twee USB ethernet converters?
            Bij de USB naar ethernet converter zit software welke de aangesloten USB apparatuur bekend maakt aan het besturingssysteem. De applicatie (b.v. M-400RCS, Cuelux of wat dan ook) snapt dat en maakt ook contact. De applicatie ziet de USB poort alsof deze op de PC zit.

De software maakt gewoon elk USB apparaat welke op een van de converters wordt aangesloten bekend aan het besturingssysteem.

Kortom PC (notebook) ethernetaansluiting naar de switch, op switch USB naar ethernetconverter. Dit alles bij de mengtafel.

Trunk naar tweede switch met tweede USB naar ethernetconverter. Dit FOH.

Hierdoor heb je USB poorten over ethernet bij het notebook en bij de switch on stage (FOH).

Op de switch heb ik nog een Cisco wireless router.
            Zodoende heb ik de USB poorten wireless ter beschikking.

Grtz,Ron

Comment

• nolsmit
              • Oct 2007
              • 87

M380 rcs software voor ipad

Hoi ,
              Ik heb twee m 380 mixers
              We hebben beide mixers nu draadloos werken via de laptop en elk een eigen
              D link dir 655 router
              Tot nu toe werkt het goed maar ik wil nog een aantal keer testen met de laptop
              Maar nu de vraag:
              Ik heb ook een ipad en zou graag de rcs software daar op willen draaien en ook via wifi mixen
              Heeft iemand suggesties?
              Ik heb al iemand op youtube gevonden die hetzelfde deed met een 01v/96 en dat werkte

Comment

Working...