Variphone vs. Ultimate Ears

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

ik gebruik earproof. Gewoon eenkanaals. Ik heb ook maar een trommelvlies en niet echt ruimte in mijn hoofd om sublaag zich te laten ontwikkelen uit een losse weergever

Step into the world of Earproof Music Earplugs! The best experience for music lovers and professionals. Enjoy Your Music - Your Way!

Ik denk dat het beter voor mijn gehoor moet zijn.
    Als ik de doppen in heb hoor ik van de omgeving totally niets. Nada. Ik draai extreem laag volume. (masterfader van mijn mix bijna dicht plus knijpen op het beltpack) Als ik een oortje eens probeer, (trendy look) uit te doen op het toneel. Om welke reden dan ook... Dan wordt ik helemaal gek van de herrie. Terwijl wij in de zaal hooguit op 98dBa spelen bij een gemiddeld feestje. We hebben geen enkele backline, alles DI!
    lekker belangrijk!

Comment

• MusiQmaN
      • Sep 2006
      • 328

Ik gebruik zelf naar alle tevredenheid de Ears4U (Dieren) oortjes. Zeer fijn geluid zonder consessies en toch betaalbaar. Aanradertje.

(het risico van bestellen bij de orginele Voicetronic ontwerper was me wat te link met die afstand, dit is uitstekend te doen)
      Drummer en techniek freak.

Comment

• SoundOfSilence
        • Mar 2007
        • 766

Originally posted by Rv
        Om hier even verder op in te prikken...

Zijn er ondertussen nog gebruikers bijgekomen van variphone of UE? En dan misschien inderdaad toch van de UE-4pro, want die valt in een prijsklasse die 'ik aankan'!

Ik ben van belgië, zijn die UE's ook in België verkrijgbaar?

Alvast bedankt allemaal!!
        Heb gisteren oorafdrukken laten maken voor een setje eu4's. Naar verwachting heb ik ze de 25e in huis, dan zal ik wel ff melden hoe ze bevallen.
        It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• MusicSupport
          • Feb 2006
          • 1016

Inmiddels ook in het bezit van een setje UE5 Pro's en ik kan niet anders zeggen dan dat het zeer uitgebalanceerd klinkende 2-weg in ears zijn. De laagindruk, midlaag en midhoog is zeer goed te noemen. De overgang naar het hoog is eigenlijk niet merkbaar tenzij je het crossoverpunt gaat zoeken; zie freq. resp. tabellen op de website van UE, en juist daardoor is het hoog duidelijk en helder aanwezig zonder te scherp of overheersend te zijn!
          Ik ben blij!
          d&b Audiotechnik

Comment

• cobi
            • Aug 2002
            • 1083

Originally posted by MusicSupport
            Inmiddels ook in het bezit van een setje UE5 Pro's en ik kan niet anders zeggen dan dat het zeer uitgebalanceerd klinkende 2-weg in ears zijn. De laagindruk, midlaag en midhoog is zeer goed te noemen. De overgang naar het hoog is eigenlijk niet merkbaar tenzij je het crossoverpunt gaat zoeken; zie freq. resp. tabellen op de website van UE, en juist daardoor is het hoog duidelijk en helder aanwezig zonder te scherp of overheersend te zijn!
            Ik ben blij!
            Het hoog loopt iid mooi door, dat is ook niet zo gek, het komt namelijk allemaal uit 1 drivertje. Er zit alleen extra drivertje in voor het laag (ik heb wel eens een van de laagdrivers stuk gehad, dan kan je horen wat het oortje met 1 driver doet).
            Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• SoundOfSilence
              • Mar 2007
              • 766

Originally posted by SoundOfSilence
              Heb gisteren oorafdrukken laten maken voor een setje eu4's. Naar verwachting heb ik ze de 25e in huis, dan zal ik wel ff melden hoe ze bevallen.
              Ja, ze zijn binnen.

Net even "snel" wat vaste sound-checknummers beluistert.
              De eerste indruk is erg positief. Heel laag neem je wel waar, maar hoor je niet (lastig uit te leggen). Maar een contra-bas klinkt prima. Top-hoog is niet heel aanwezig, maar da's ook niet erg...

Overall klinkt het setje netjes uitgebalanceerd.
              It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Sophie
                • Feb 2011
                • 1

AS2 en AS1 by Westone (Variphone Nederland)

Lees zojuist op twitter.com/Variphone dat er een budget in ears systeem verkrijgbaar is. Zal eens contact opnemen met Variphone nederland te Purmerend.

Comment

• MusiQmaN
                  • Sep 2006
                  • 328

Ik maak met volle tevredenheid gebruik van Ears4u inears.

Ik heb donker zwart doorzichtige stukjes laten maken, Maar ook andere (custom) kleuren en bijv. logo's zijn zonder extra kosten mogelijk.

Een stuk betaalbaarder en zeer goede service. En wat ook handig is, ze zitten in Dieren dus goed bereikbaar.

Heb er van het weekend een 3e driver bijlaten plaatsen en een extra setje (niet full concha) met mic laten aanmeten voor de iPhone.

Een aanradertje!
                  Last edited by MusiQmaN; 21-02-11, 20:20.
                  Drummer en techniek freak.

Comment

• outvorst
                    • Jul 2005
                    • 84

Ik heb sinds kort een tweeweg systeem van cinepaq:

Op maat gemaakte professionele In Ear Monitors

Ook zeer betaalbaar en de eerste ervaringen zijn prima.

Comment

Working...