De RCF Monitor 8 / MR8

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

De RCF Monitor 8 / MR8

[FONT=Verdana]Hee forummers,

Ik sta eigenlijk op het punt om deze jongens te kopen. Er hangt best een pittig prijskaartje aan voor dit formaat, maar er worden dan ook degelijke componenten gebruikt:
    N450: [/FONT]http://www.rcf.it/c/document_library...groupId=216492 (PDF-ALERT)
    L8S800: http://www.rcf.it/c/document_library...groupId=216492 (PDF-ALERT)
    [FONT=Verdana]
    Misschien dat iemand luisterervaring heeft met een dezer drivers.
    MR8 is trouwens de nieuwe benaming.
    [/FONT]
    [FONT=Verdana]
    Alvast bedankt,

Mvg,

Teun
    [/FONT]
    Last edited by 4AC; 28-12-09, 16:04. Reason: Linkjes aangepast.
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

De L8S800 gebruik ik in mijn line array, en niet omdat het een slechte speaker is.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Originally posted by MusicXtra
      De L8S800 gebruik ik in mijn line array, en niet omdat het een slechte speaker is.
      Bedankt voor je reactie. Bij het doorlezen van je topic had ik inderdaad al een vermoeden dat het om dezelfde driver ging, het zegt mij in ieder geval wel wat over de kwaliteit van de speaker. Maar kun je mij er iets meer over vertellen, behalve dat het geen slechte speaker is? Hoe reageert hij in de verschillende frequentiegebieden?

Ze zullen overigens bij mij (ook) gebruikt worden met een subwoofer, dus ik verwacht geen full-range frequentiebereik. (wat wil je van een 8" driver)

Mvg,

Teun
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by 4AC
        Bedankt voor je reactie. Bij het doorlezen van je topic had ik inderdaad al een vermoeden dat het om dezelfde driver ging, het zegt mij in ieder geval wel wat over de kwaliteit van de speaker. Maar kun je mij er iets meer over vertellen, behalve dat het geen slechte speaker is? Hoe reageert hij in de verschillende frequentiegebieden?

Ze zullen overigens bij mij (ook) gebruikt worden met een subwoofer, dus ik verwacht geen full-range frequentiebereik. (wat wil je van een 8" driver)

Mvg,

Teun
        Klopt idd. dat het om dezelfde driver gaat.
        Verwacht onder de 100Hz niet veel, in mijn line-array komt hij gewoon niet lager maar vanaf die 100Hz tot ongeveer 2 kHz is het echt een heel goed drivertje. Je kunt hem echt heel zwaar belasten, één kastje met twee drivers (serie dus 16 Ohm) op een LAB 4000 kan rustig op een heel stevig volume zonder vervorming.
        Er zaten bij mij wel een paar pieken en dalen in het frequentie bereik, ik weet niet precies meer welke frequenties, kan ik wel voor je nakijken, maar dat kan ook heel goed aan mijn kast ontwerp liggen.
        Lijkt erop dat de kevlar membraan ook echt toegevoegde waarde heeft in deze met als heel groot bijkomend voordeel dat een regenbuitje geen kwaad kan. Zie ook de trieste aanblik van mijn line-array op de foto in mijn topic, hahaha, als het gewoon kartonnen drivers waren geweest had ik daar echt een groter probleem gehad.

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Verwacht onder de 100Hz niet veel, in mijn line-array komt hij gewoon niet lager maar vanaf die 100Hz tot ongeveer 2 kHz is het echt een heel goed drivertje. Je kunt hem echt heel zwaar belasten, één kastje met twee drivers (serie dus 16 Ohm) op een LAB 4000 kan rustig op een heel stevig volume zonder vervorming.
          Er zaten bij mij wel een paar pieken en dalen in het frequentie bereik, ik weet niet precies meer welke frequenties, kan ik wel voor je nakijken, maar dat kan ook heel goed aan mijn kast ontwerp liggen.
          Lijkt erop dat de kevlar membraan ook echt toegevoegde waarde heeft in deze met als heel groot bijkomend voordeel dat een regenbuitje geen kwaad kan. Zie ook de trieste aanblik van mijn line-array op de foto in mijn topic, hahaha, als het gewoon kartonnen drivers waren geweest had ik daar echt een groter probleem gehad.
          vraagje, waarom heb jij jou mids in uw line array in serie geplaatst en niet parralel?

Comment

• LJmalcolm

Originally posted by frederic
            vraagje, waarom heb jij jou mids in uw line array in serie geplaatst en niet parralel?
            Zeer waarschijnlijk omdat je anders maar 2 kastjes per versterkerkantje kan hangen (vrij weinig amps die 1Ohm stabiel zijn)

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by LJmalcolm
              Zeer waarschijnlijk omdat je anders maar 2 kastjes per versterkerkantje kan hangen (vrij weinig amps die 1Ohm stabiel zijn)
              Klopt inderdaad, ik kan nu tot 8 kastjes aan twee versterkerkantjes hangen, één voor het mid en één voor het hoog aangezien de hoog drivers ook 16 Ohm zijn.

Comment

• 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

Oké, bedankt. Die paar oneffenheden zal ik zelf wel glad strijken, zeker omdat de kasten veel van elkaar verschillen. Ik ga je geen onnodig werk opzadelen... of je moet er echt zin aan hebben.

Met kartonnen woofertjes had je een sterke behoefte aan dik foam gehad denk ik... Of het nou carbon-fiber/koolstofvezel of kevlar is vraag ik mij af, ik lees beiden op verschillende sites. Maar daar ga ik dan ook geen aankoop op baseren.

Die 325 watt per driver vind ik trouwens wel flinke koek! Had niet verwacht dat ik zo'n dergelijk zware versterker zou moeten pakken. Maar goed.

Mvg,

Teun
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by 4AC
                  Oké, bedankt. Die paar oneffenheden zal ik zelf wel glad strijken, zeker omdat de kasten veel van elkaar verschillen. Ik ga je geen onnodig werk opzadelen... of je moet er echt zin aan hebben.

Met kartonnen woofertjes had je een sterke behoefte aan dik foam gehad denk ik... Of het nou carbon-fiber/koolstofvezel of kevlar is vraag ik mij af, ik lees beiden op verschillende sites. Maar daar ga ik dan ook geen aankoop op baseren.

Die 325 watt per driver vind ik trouwens wel flinke koek! Had niet verwacht dat ik zo'n dergelijk zware versterker zou moeten pakken. Maar goed.

Mvg,

Teun
                  In dit geval is het kevlar, dat is een mix van carbon en koolstof, carbon is gelig van kleur en koolstof bijna zwart, daaraan kun je het herkennen.

die belastbaarheid is een van de redenen geweest om voor deze speaker te kiezen, een line array bouwen met een belastbaarheid van 200 Watt heeft niet zoveel zin. Vooral ook omdat het rendement van 8" drivertjes niet zo hoog is.

Comment

• joo1966
                    • Jun 2009
                    • 58

ik zou nooit italiaans kopen,eerder duits,engels of usa!

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by joo1966
                      ik zou nooit italiaans kopen,eerder duits,engels of usa!
                      Ik probeer de beste producten voor mijn geld te kopen, waar het vandaan komt maakt me niet uit.

Comment

• joo1966
                        • Jun 2009
                        • 58

gelijk heb je dat wel he he

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

En als het niet goed genoeg is voor mijn geld bouw ik het zelf

Comment

• 4AC
                            • Nov 2007
                            • 1791

In dit geval is het kevlar, dat is een mix van carbon en koolstof, carbon is gelig van kleur en koolstof bijna zwart, daaraan kun je het herkennen.

die belastbaarheid is een van de redenen geweest om voor deze speaker te kiezen, een line array bouwen met een belastbaarheid van 200 Watt heeft niet zoveel zin. Vooral ook omdat het rendement van 8" drivertjes niet zo hoog is.
                            Bedankt voor je post hoor, maar volgens maak je nu een vergissing.

Carbon-fiber is de Engelse benaming voor Koolstofvezel.
                            Een soort doek/vezel word in een grijszwartachtige vloeistof gedoopt en dat word hard.
                            Kevlar is een geel vezel.

Mvg,

Teun

Ps. Betreffende dat landen-geintje, ben ik het 100% eens met MusicXtra. Al geef ik eerlijk toe dat ik af en toe wel mijn vooroordelen klaar heb staan betreffende de aller-ergste china producten.
                            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Originally posted by 4AC
                              Bedankt voor je post hoor, maar volgens maak je nu een vergissing.

Carbon-fiber is de Engelse benaming voor Koolstofvezel.
                              Een soort doek/vezel word in een grijszwartachtige vloeistof gedoopt en dat word hard.
                              Kevlar is een geel vezel.

Mvg,

Teun

Ps. Betreffende dat landen-geintje, ben ik het 100% eens met MusicXtra. Al geef ik eerlijk toe dat ik af en toe wel mijn vooroordelen klaar heb staan betreffende de aller-ergste china producten.
                              Je hebt helemaal gelijk, het is een mix van kevlar en carbon, was al laat gister

Comment

Working...