De RCF Monitor 8 / MR8

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Originally posted by joo1966
    ik zou nooit italiaans kopen,eerder duits,engels of usa!
    Jouw Duitse,Engelse of USA speakers zijn voor bijna 100% geladen met Italiaanse speakers....

Dus, een beetje domme opmerking..

Dave
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• joo1966
      • Jun 2009
      • 58

dave

dat lijkt mij niet zo of het nu hifi is of pa speakers

het beste spul komt nog steeds uit duitsland en UK

Comment

• DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

het beste spul komt nog steeds uit duitsland en UK
        Met inderdaad veel italiaanse speakers erin gemonteerd...
        RCF, B&C, 18sound, sica is allemaal italiaans en gebruikt door merken als EAW, D&B, HK etc.

Uitzonderingen zijn oa Electro Voice, jbl, maar jbl maakt ook niet alles zelf, laten ook graag een ander het spul maken met hun sticker erop...
        Last edited by DJ Antoon; 01-07-09, 17:17.

Comment

• joo1966
          • Jun 2009
          • 58

dan is het een pot nat alleen de naam veranderd, zeg maar lijkt wel spijkerbroeken

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

dan is het een pot nat alleen de naam veranderd, zeg maar lijkt wel spijkerbroeken
            Nee, dat is zeker niet waar wat je nu beweerd.
            Een luidspreker is een samenstelling van onderdelen die als som bepaalde eigenschappen heeft.
            Waarom zou de fabrikant van complete systemen zich bezig gaan houden met de ontwikkeling van luidsprekers als er meer dan genoeg te koop is waarbij de ontwikkelings kosten over veel grotere aantallen uitgesmeerd kunnen worden?
            En Italie is een land met heel veel industrie en heel veel goeie ontwerpers.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• joo1966
              • Jun 2009
              • 58

Dear leeuwen

where do you come from ?

i can sell you all the gear if you want as a one stop solution.

I think the TW Audio set with B30 , M12 , M8 , B15 for Monitors and Drumfill will be the best choice.

Hoellstern amp DSP12.2 or DSP14.4 is the best amp you can choose if you hear any other amp A B compairson with the Hoellstern the Hoellstern will win.
              The soundquality is better , the audio , the output , the punch , the pressure, more controll , damping factor is great

Every PA i heard sounds better with the Hoellstern,
              even the Digam K3 or Dynacord LX2200 sounds not so good.

The LAB is not so powerfull on 4ohm or 2ohm or 1ohm loads.

you can drive the Hoellstern down to 1ohm it just skales up the power.
              look at the datasheet.

if you dont beleave it or dont want to belave it - just try it - you will blown away.

there ist one guy in the Prosound web Simon Coffin
              PSW Sound Reinforcement Forums: LAB: The Classic Live Audio Board

ask him - he thought about to buy TW audio

but i know he drives now JBL SRX 118 and EV QRX112 tops on crest 8200 and BSS

Seperate Controller you dont need the one in the hoellstern sounds very very great

Hoellstern did an AMP DAY wo i can compare to D&B D12 and Nexo NX 2424 and Vortex 6 - the Hoellstern amp sounds way better.
              Hoellstern - News

For your Gigs if you want to go with analog Buy.

1x APB Prorack 1020 ( you can buy a second and cascade it )

2x TC Mone XL for HAll

1x TC Dtwo for Tap Delays

2x Altair NG 440 for Gate

4x Altair CN 220 for Vocals

3x Altair 2x 30Band EQ or
              3x Klark Squareone EQ or more cheap
              3x DBX 2231 - the one with the rubber knobs

For Micorphones

4x Sennheiser 935 or 965 or
              4x Audiotechnika AE 4100

for all others

8x Sennheiser E606 the bricket its good on drums , vocals, brass , percussion and so on

Kondensors for HH and ov Audiotechnica Pro 37R
              or even the thoman stereo set is fine.

for Bassdrum

Audiotechnica AE 2500

Audix D6

for Racks

Mics in 7HE Case with Lamp and in Schubladen

the other Stuff

in 13HE case with Lamp

the Desk you can make it like the same size in high then the sideracks

Monitor amp

what ever you want

Alto D4 is 4x750watt

or 2x Dynacord LX 1600

The goal is to have all of the gear in easy stackable and handle cases.

and do the gigs with a station wagon.

MFG thorsten

I hope this was enough input

use the thomann website to search products and prices and look at your basket if you shop it virtual there.

http://www.thomann.de

dat is wel veel zeg maar is dat allemaal nodig?

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Ben bang van wel
                Vergeet ook niet kabels in het verhaal mee te nemen, voor die post moet je ook al snel minstens 2000 Euro reserveren.
                Alle effect apparatuur komt te vervallen wanneer je voor een digitale mixer gaat, dat zit daar allemaal in ruime mate ingebouwd en scheelt dus ook de nodige kisten om de apparatuur in te plaatsen en de bekabeling.
                Ik denk wel dat je het jezelf nu heel erg moeilijk aan het maken bent. Je focust jezelf volledig op allerlei duur FOH spul maar hebt nog geen flauw benul van wat er allemaal bij komt kijken.
                Voor monitors, microfoons, kabels en monitorversterkers ben je voor een kleine set-up al snel 5000 Euro kwijt en dan moet je nog concessies doen.
                Zorg eerst eens dat je goed weet wat je allemaal nodig hebt en ga dan kijken hoe je budget verdeling is. Die Hoellstein versterker is heel leuk maar gelijk de absolute top, dan kun je dus met de rest niet achterblijven en zul je dure microfoons, monitoren, monitorversterkers en een dure mixer moeten kopen. (De ketting is zo sterk als de zwaktste schakel)

Mijn advies: Zet het idee van die Hoellstein versterker (die veel te veel vermogen heeft voor jouw doel maar dat terzijde) uit je hoofd en begin ff van voor af aan met een blanco mind.

Ik begin er nu namelijk ook een beetje moe van te worden hoe jij je gek laat maken door de eerste de beste die maar wat roept. Wil je best helpen maar op deze manier krijg ik ook het gevoel dat mijn advies terzijde gelegd wordt.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• joo1966
                  • Jun 2009
                  • 58

nee hoor elk advies is welkom

alds jij een advies mag geven in opbouw aparatuuur hoe zal het dan er uit komern te zien

wwant ik dach 2 subwoofers 2 topspeakers en mixer, eq , amplifilter dacht voor de basis klaar of mis ik nog wat
                  Last edited by joo1966; 01-07-09, 23:43.

Comment

• joo1966
                    • Jun 2009
                    • 58

musicxtra

in mijn onderzoek ben ik allleen nog uit van de mixer die signaal stuur naar de speakers evt mer EQ om het af te regelen, maar....

multiblock met monitormixer zo ver was ik nog niet eigenlijk, vroeg mij af of dat nodig is ook? kleine bands????? of toch welkom zo dat de band allles goed kan scheiden en horen?

verder vroeg ik mij af of delays wel nodig zijn om het geluid ruimtelijker te maken de ruimte is ca 150 m2 en compressors lijkt mij niet nodig de versterker is al sterk genoeg............. en gates claener maken van geluid die zaken is dat wel van toepassing vooor mij vraag ik mij af

zo ja dan heb ik nog een hele studie te gaan

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

Voor de laatste keer man: LAAT JE TER PLEKKE ADVISEREN DOOR EEN EERLIJK EN MERKONAFHANKELIJK IEMAND DIE ER VERSTAND VAN HEEFT!
                      Een betere tip kan ik je niet geven!
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Mach Facilities
                        • May 2009
                        • 109

in mijn onderzoek ben ik allleen nog uit van de mixer die signaal stuur naar de speakers evt mer EQ om het af te regelen, maar....

multiblock met monitormixer zo ver was ik nog niet eigenlijk, vroeg mij af of dat nodig is ook? kleine bands????? of toch welkom zo dat de band allles goed kan scheiden en horen?

verder vroeg ik mij af of delays wel nodig zijn om het geluid ruimtelijker te maken de ruimte is ca 150 m2 en compressors lijkt mij niet nodig de versterker is al sterk genoeg............. en gates claener maken van geluid die zaken is dat wel van toepassing vooor mij vraag ik mij af

zo ja dan heb ik nog een hele studie te gaan

Lijkt mij wel ja.........ik kan alleen maar zeggen, probeer eerst te snappen wat geluidstechniek inhoudt, en wat er allemaal bij komt kijken, en ga DAARNA pas shoppen, op deze manier krijg je dingen aangesmeerd die je je langzalzeleven niet nodig hebt in jouw situatie......zoals hier al verschillende keren gemeldt is, ga eerst kijken wat je WERKELIJK nodig hebt.
                        Chris

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Originally posted by 4AC
                          [FONT=Verdana]Hee forummers,[/FONT]

[FONT=Verdana]Ik sta eigenlijk op het punt om deze jongens te kopen. Er hangt best een pittig prijskaartje aan voor dit formaat, maar er worden dan ook degelijke componenten gebruikt:[/FONT]
                          [FONT=Verdana]L8S800[/FONT]
                          [FONT=Verdana]N450[/FONT]
                          [FONT=Verdana]Misschien dat iemand luisterervaring heeft met een dezer drivers.[/FONT]
                          [FONT=Verdana]MR8 is trouwens de nieuwe benaming.[/FONT]

[FONT=Verdana]Alvast bedankt,[/FONT]

[FONT=Verdana]Mvg,[/FONT]

[FONT=Verdana]Teun[/FONT]
                          De MR8 is wel een totaal andere speaker dan de L8S800

Bedoel je niet de MB8G200 ?
                          Last edited by frederic; 04-11-09, 00:14.

Comment

• 4AC
                            • Nov 2007
                            • 1791

Originally posted by frederic
                            De MR8 is wel een totaal andere speaker dan de L8S800

Bedoel je niet de MB8G200 ?
                            Nee, deze bedoel ik niet. Deze informatie klopt.

De MR8 is de kast, het volledige product. Deze bestaat uit de drivers L8S800 en N450.

Dat het de betreffende driver is, is ook te zien op productfoto's. Voorbeeldje:
                            Picasa-webalbums - Teun
                            Picasa-webalbums - Teun

Hier nog meer informatie:
                            Is the RCF Monitor 8 suitable for both studio and pa/disco? [Archive] - Wave Music Community Board

Mvg,

Teun
                            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• jop
                              • Jun 2002
                              • 92

Originally posted by MusicXtra
                              In dit geval is het kevlar, dat is een mix van carbon en koolstof, carbon is gelig van kleur en koolstof bijna zwart, daaraan kun je het herkennen.

die belastbaarheid is een van de redenen geweest om voor deze speaker te kiezen, een line array bouwen met een belastbaarheid van 200 Watt heeft niet zoveel zin. Vooral ook omdat het rendement van 8" drivertjes niet zo hoog is.
                              Kevlar is een vezel gemaakt van aramide, dus geen koolstofvezel mengsel (carbon is overigens engels voor koolstof)
                              Kevlar / aramide heeft als zeer negatieve eigenschap dat het waterbruggen vormt met water; als het nat word verliest het zijn stijheid (lost als het ware een beetje op met water)
                              Ik zou ze dus niet meer nat laten worden!

ik zou nooit italiaans kopen,eerder duits,engels of usa!
                              Mmmm heb je wel eens speakerkasten van grote merken opgeschroefd? Zitten toch echt voornamelijk Italiaanse componenten in hoor..... (TW trouwens ook)
                              Last edited by jop; 06-01-10, 01:28.
                              Powerd by MB-Audiosystems

Comment

Working...