Mackie digital X-bus

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

Mackie digital X-bus

Beste collegea,

Ik ben erg benieuwd of er misschien mensen zijn die ervaring hebben met de Mackie digital X-bus. Qua prijs en opties lijken ze best interessant voor kleinere reizende theaterproducties die aan audio-techniek net wat meer nodig hebben dan de meeste theaters kunnen leveren. Vooral de optie er een of twee UAD kaarten in te klussen trok mijn aandacht. Het modulaire systeem lijkt ook heel flexibel in opzet.

De reden van deze inquisitie is een evt aanschaf voor langere-termijn verhuur aan bijvoorbeeld theater-gezelschappen. Als je een beetje goed zoekt, dan zijn ze echt significant goedkoper dan bijvoorbeeld een M-400 of LS-9 32, dus vandaar ook de interesse.

Ondertussen is deze tafel toch al een tijdje op de markt. Hij lijkt niet zo hard te lopen als bijvoorbeeld de Yamaha's en ik vraag me af wat hier de redenen voor (kunnen) zijn.

Iemand met gebruikers ervaringen die hij wilt delen? [LIST][*]Hoe zit het bijvoorbeeld met het aller-belangrijkste: de audio-kwaliteit ??[*]Stabiliteit ??[*]Betrouwbaarheid ??[*]Gebruiksgemak ??[*]Als je meer kanalen gaat gebruiken/ plug-ins gaat draaien, wordt hij dan langzamer (het blijft per slot van rekening Windows Embedded) ??[/LIST]

Alvast bedankt !!
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

Niemand ooit een keer mee gewerkt hier en iets nuttigs te zeggen?

Het is een tafel die normaliter in een circuit wordt gebruikt waar ik weinig ervaring mee heb... ik help anderen hier ook vaak genoeg met uitleg en input... hoop van harte dat er mensen zijn die wat nuttigs bij kunnen dragen nalv bovenstaande vragen.

Muchos gracias !!!
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• knoppenbert
      • May 2009
      • 26

Ik heb ooit bij ons in 't dorp een complete Mackie set incl digi tafel en speakers zien staan van een verhuurbesdrijf. De tech van de band ( dus niet de verhuurder) heeft zeker een half uur staan kloten voordat hij enigsinds met de tafel kon werken en toen nog was het geluid klote. Kan voor een deel ook aan de speakeropstelling gelegen hebben want die stonden vlg mij ook te laag. Maar ik heb die tech wel zien zweten vooral de monitor vanaf de FOH leverde problemen op. uiteindelijk ben ik van ellende maar weggegaan.
      Ik rij de tourbus wel

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by knoppenbert
        Ik heb ooit bij ons in 't dorp een complete Mackie set incl digi tafel en speakers zien staan van een verhuurbesdrijf. De tech van de band ( dus niet de verhuurder) heeft zeker een half uur staan kloten voordat hij enigsinds met de tafel kon werken en toen nog was het geluid klote. Kan voor een deel ook aan de speakeropstelling gelegen hebben want die stonden vlg mij ook te laag. Maar ik heb die tech wel zien zweten vooral de monitor vanaf de FOH leverde problemen op. uiteindelijk ben ik van ellende maar weggegaan.
        Als je nooit eerder met een digitale tafel gewerkt hebt kan ik me goed voorstellen dat het zweet je uitbreekt.
        Ik heb met mijn M400 eerst een tijdje droog geoefend en dat was hard nodig ook om een beetje vlot te kunnen werken.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...