Ervaringen met Digico SD8

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daviddewaard
    • Mar 2008
    • 627

    #16
    Ik heb ervaring met zowel SD8 als M7CL en PRO6.

    SD 8 : is best een goede tafel vind hem goed klinken ook de onboard effecten zijn okay, zeer groot pluspunt: per kanaal 3 assainbare aux send potmeters erg handig als je veel met effecten klooit. vind het verder wel een tafel waar je snel de weg op kwijt raakt.

    M7CL: klankmatig erg slecht. zeer beperkt effecen rack van maar 8 slots dus als je 3 galmpjes gebrukt kun je nog maar bijvoorbeeld 5 31bands eq's gebruiken erg klote als je bijvoorbeeld front en monitor van 1 tafel doet.

    PRO6: na mijn mening de beste tafel die er is. klank is echt waanzinning vet.
    goede dynamics per kanaal goede onboard reverb's en multiband compressors.
    echte analoge touch en niet meer het werken moet die stomme layers.
    als je je drum kanalen wilt hebben gewoon vca aanklikken en hup je drumkanalen liggen voor je neus.
    tafel is ook dual redundant wat wel echt fijn is voor je bedrijfszekerheid is 1 multi uitvalt pakt de ander automatichs over zelfde geld voor de dsp computer en de computer in je desk zelf.
    heb behoorlijk wat klussen met deze tafel gedaan en heeft mij nog nooit 1x teleurgesteld ook ideaal voor festivals. heb gat engineers binnen 5 minuten uitgelegt hoe ze moeten mixxe en effecten instellen.
    dat lukt je dus nooit op een M7CL of SD8. bijde zijn echt niet geschikt om na 5 minuten uitleg er mee te kunnen mixen raakt te vaak de weg kwijt.

    wil je voor een serieuse klus een goede tafel zou ik voor de SD8 of als je budget het toe laat voor de PRO6 gaan maar raad een M7CL echt af!
    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

    Comment

    • cobi
      • Aug 2002
      • 1083

      #17
      Het blijft een leuke discussie!

      Waar ik niemand over hoor is de betrouwbaarheid...

      Een M7CL is in de basis niet echt een goed klinkende tafel, maar betrouwbaar is hij zeker. Ook moet je wat dingen 'tweaken' aan die tafel (op de inputs een ander EQ type zetten dan op de outputs bijvoorbeeld). Voor vocalen gebruik ik op een M7 zowiezo altijd een grafic EQ. Het beperkt aantal grafic's los ik op door flex EQ's te gebruiken. Heb je 2x zoveel EQ's en met 15bandjes kom ik meestal wel uit. Met een paar goede convertors of wordclock klinkt te tafel vele malen beter en heb je nog steeds eigenlijk een hele goedkope tafel. Misschien nog iets analoogs (ik heb er wel eens een XL42 achter gehangen, te gek!) erachter en dan wordt het echt feest...

      SD7, 1x opgewerkt, geen discussie over de klank, die is top. Wel liep de tafel meerdere malen vast met uiteindelijk als resultaat dat in een pauze de boel opnieuw opgestart moest worden. Ook bij theaterprodukties waar ik als huistechnicus stond heb ik die tafel (ook andere Digico's trouwens) vast zien lopen zonder aanwijsbare reden. Ik zal dus niet snel kiezen voor een Digico puur om het vertrouwen.

      AH ilive serie, niet echt rider vriendelijk maar wel erg goed klinkend. Betrouwbaarheid is weer even afwachten (al liep deze tafel niet tijdens de eerste kennismaking gelijk vast, wat de digico wel deed)

      De Pro6, lekkere vergelijking, de tafel is 3x zo duur dus mag hij ook wel beter zijn!

      Digidesign, met de SC48 is er toch wel een serieuze concurent bij. Geen idee hoe betrouwbaar hij is (dat zal de tijd leren), de klank zit iig goed (zeker met een paar leuke ssl plugins oid!).
      Last edited by cobi; 18-12-09, 13:57.
      Spelingvouten onder voorbehout...

      Comment

      • Mach Facilities
        • May 2009
        • 109

        #18
        @JayProductions:
        Ben jij dat Jeroen?
        if so, Welkom, hoe is het nu met de Vorstin?
        Groetjes.
        Chris

        Comment

        • EL_Loco
          • Nov 2009
          • 87

          #19
          Nadat de kinderziektes eruit waren hebben we weinig tot geen problemen gehad. Twee keer een corrupte sessie. Moet wel gezegd worden dat dat ontstond door keer op keer voort borduren op dezelfde sessie. (wel opnieuw gesaved als nieuwe sessie) Dan pak je weer terug naar eerdere en ga je weer verder.

          Verder eigenlijk geen problemen.

          Comment

          • mesadude
            • Oct 2009
            • 40

            #20
            Originally posted by MusicSupport
            En daarom vragen alle grote acts uit de US allemaal om een PM5D....omdat tie zo 'slecht' is. Yeah right! Hoeveel Amerikanen zie je op een Digico werken?
            omdat ze't gewoon niet kénnen.. *** weet waarom.. geen marketing ofzo?

            kreeg enkele jaren Chaka Khan over de vloer.. haar geluidsman had zelfs nog nooit van Digico gehoord ( ??!!!), maar was wel érg onder de indruk van de tafel..

            blijkbaar is digico nog nagenoeg onbestaand op de amerikaanse markt..

            ook geluidsmensen van Erikah Badu, Buena Vista Social Club,.. stonden met grote ogen te kijken naar een D5.. alsof ze voor't eerst een UFO zagen..

            Comment

            • erik minnen
              • Apr 2007
              • 24

              #21
              zijn er hier mensen die al duidelijke ervaring hebben met een Digidesign SC48? ben aan't twijfelen tussen deze en een Digico SD8 voor in ons theater/podiumzaal.

              Comment

              • cobi
                • Aug 2002
                • 1083

                #22
                Originally posted by erik minnen
                zijn er hier mensen die al duidelijke ervaring hebben met een Digidesign SC48? ben aan't twijfelen tussen deze en een Digico SD8 voor in ons theater/podiumzaal.
                Ga eens kijken bij Audio Elektronic Mathijssen, daar verkopen ze zowel de SD8 als de SC48
                Spelingvouten onder voorbehout...

                Comment

                • frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

                  #23
                  Voor zover ik kan lezen heb je 68 stereo channels met volledig DSP.
                  Weet iemand of de kanalen in mono mode kan instellen zodat je dubbel zoveel kanalen hebt? (1 fader/ kanaal)

                  Comment

                  • mesadude
                    • Oct 2009
                    • 40

                    #24
                    Originally posted by frederic
                    Voor zover ik kan lezen heb je 68 stereo channels met volledig DSP.
                    Weet iemand of de kanalen in mono mode kan instellen zodat je dubbel zoveel kanalen hebt? (1 fader/ kanaal)
                    zo werkt het niet..

                    je hebt 60 stereo-kanalen aan processing-power.. (dus 120 kanalen aan DSP)

                    maar je zit beperkt tot 60 kanalen simultaan.. of die nu mono of stereo zijn maakt niet uit..

                    beetje bizar, but that's just the way it is..

                    wil je meer kanalen dan moet je naar een SD7..

                    Comment

                    • Peeterss
                      • Mar 2009
                      • 66

                      #25
                      Originally posted by MarkRombouts
                      Zijn er hier al mensen die ervaring hebben opgedaan met de nieuwe Digico SD8 mixer ?

                      Ik heb de komende tijd wat grotere projecten in de planning staan en moet daarvoor een mengtafel gaan inhuren. De Digico SD8 is hiervoor zeker een kandidaat. Anders eventueel een Yamaha M7CL oid.

                      Ik hoor dus graag of er al ervaringen zijn met de SD8 en dan liefst in vergelijking met bijvoorbeeld de M7CL of andere mixers in deze klasse.

                      Alvast bedankt voor jullie reacties.
                      De digico SD8 is echt voor gevorderden en zeker niet voor beginners. Even opzetten en draaien maar zit er niet in. Of je moet al aardig wat uurtjes gedraaid hebben. Tevens zit er af en toe een bug in. Geef mij maar de A&H I live. Is gebruiksvriendelijker en veel makkelijker dan de SD8, misschien is de SD9 gebruiksvriendelijker

                      Comment

                      • @lex
                        • Jul 2006
                        • 1087

                        #26
                        Originally posted by Peeterss
                        De digico SD8 is echt voor gevorderden en zeker niet voor beginners. Even opzetten en draaien maar zit er niet in. Of je moet al aardig wat uurtjes gedraaid hebben. Tevens zit er af en toe een bug in. Geef mij maar de A&H I live. Is gebruiksvriendelijker en veel makkelijker dan de SD8, misschien is de SD9 gebruiksvriendelijker
                        Niet mee eens. Ik heb - zoals gezegd - een seminar bijgewoond. Was onder de indruk van hoe eenvoudig je erop aan de slag kan. Maar dat kan ook zijn omdat ik voornamelijk met compacte Yamaha's werk waarin je nou eenmaal je weg moet weten om er alles uit te halen.

                        @lex
                        Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                        Comment

                        • frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

                          #27
                          Originally posted by Peeterss
                          De digico SD8 is echt voor gevorderden en zeker niet voor beginners. Even opzetten en draaien maar zit er niet in. Of je moet al aardig wat uurtjes gedraaid hebben. Tevens zit er af en toe een bug in. Geef mij maar de A&H I live. Is gebruiksvriendelijker en veel makkelijker dan de SD8, misschien is de SD9 gebruiksvriendelijker
                          Ik vind ze eigenljk poepsimpel.

                          Comment

                          Working...