Yamaha LS9 Faders & Hardware kwaliteit, storingen en problemen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

    #16
    Na 2 jaar trouwe dienst zonder enig problemen ging er gisteravond toch iets mis met mijn LS9. Ineens deden de channel select knopjes van de master en fx1 het niet meer.
    Tafel al diverse keren opnieuw opgestart en het geheugen gewist, maar dat helpt niets. Kan naar mijn idee geen mechanische storing zijn.
    Iemand dit al eens aan de hand gehad ??
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

    Comment

    • MusicSupport
      • Feb 2006
      • 1016

      #17
      Vreemd probleem; misschien 'vuil' eronder? Anders de tafel eens openleggen! Bandkabels kan ook; niet dat ik ze ook uit zichzelf los heb zien gaan.

      Onze LS9's hebben allemaal nieuwe faderboards en nieuwe jogdials; en op service van Yamaha hoef je niet te rekenen; gewoon een vette productiefout bij ALPS die Yamaha daar had moeten verhalen en hun klanten met LS9's had moeten compenseren. Gelukkig is de Yamaha dealer inpandig dus konden de onderdelen zo besteld worden. Dat alle nieuwe LS9's en M7's met de vernieuwde faderboards met afdekrubber op de faders afgeleverd worden is tekenend voor de situatie.
      d&b Audiotechnik

      Comment

      • Beldog
        • May 2004
        • 140

        #18
        Klein vraagje : vanaf welk bouwjaar zouden zouden de faderproblemen opgelost moeten zijn? Wat is ongeveer de prijs voor een nieuwe fader ? Ik ben zinnens een M7 in tweedehands aan te schaffen.... Ik zou niet graag na een paar maanden tegen een extra kost van een paar duizend euro aankijken.

        Comment

        • MusicSupport
          • Feb 2006
          • 1016

          #19
          Originally posted by Beldog
          Klein vraagje : vanaf welk bouwjaar zouden zouden de faderproblemen opgelost moeten zijn? Wat is ongeveer de prijs voor een nieuwe fader ? Ik ben zinnens een M7 in tweedehands aan te schaffen.... Ik zou niet graag na een paar maanden tegen een extra kost van een paar duizend euro aankijken.
          Houd vanaf half 2010 aan. Een nieuwe fader zit rond de €20,-. Een nieuw faderboard rond de €700,-

          Solderen kun je zelf mits je het goed kan; dus geen tinbakkerijen!
          d&b Audiotechnik

          Comment

          • rdreiers
            • Nov 2009
            • 407

            #20
            Welkom bij het leed wat moterfader heet.

            Ik ken 4 gebruikers van de LS9, allemaal hebben ze klachten.

            Een van de laatste firmware's is oa een aanpassing in de fadersnelheid.

            De koolbaan slijt te snel weg, de positie is hierdoor niet meer goed te bepalen voor de tafel.

            De nieuwe faders zijn voorzien van een stofkap en in combinatie met de laatste firmware moeten ze wat minder snel verslijten.

            Dat yamaha zo weining doet, geeft mij het vermoeden dat ze in een tafel van 8k wat goedkopere faders gelegd hebben.

            Voor mij is het in iedergeval reden genoeg om de ls9 links te laten liggen.

            Richard

            Comment

            • Pino
              • Jul 2002
              • 390

              #21
              even off topic , maar misschien wel een relevante opmerking:

              Ik bezit sinds een half jaar een LS9-16, en al ruim 8 jaar 2 DDX-en van Behringer.
              Als ik eerlijk moet zijn is de verhouding prijs - kwaliteit van die Behringer een stuk hoger dan de LS9.
              In die 8 jaar Behringer gebruik (zo'n 2 * per week "live on tape" voor het ene toestel, en dagelijks homestudio gebruik voor de andere; dit voor beide toestellen een gemiddelde van 6 uur per gebruik) heb ik hiermee nog nooit stukken gehad.
              Géén haperende faders, geen vastlopende programma's, lossende kabeltjes... .

              Ik was dan ook zeer verbaasd dat de LS-9 en aanverwante toestellen blijkbaar zoveel last hebben van faderproblemen, dit voor een tafel die toch ruim 3000 euro méér kost dan de DDX én, verbazend genoeg, op een goede eindset niet veel béter klinkt.

              Gezien de tijdsgeest dat de beide toestellen werden ontwikkeld, had ik eerlijk gezegd toch wel een groter kwaliteitsverschil verwacht van de LS9, afgezien van de meer uitgebreidde software.

              Ik heb gezegd,
              Pino
              Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

              Comment

              • MusicSupport
                • Feb 2006
                • 1016

                #22
                Originally posted by rdreiers
                Welkom bij het leed wat moterfader heet.

                Ik ken 4 gebruikers van de LS9, allemaal hebben ze klachten.

                Een van de laatste firmware's is oa een aanpassing in de fadersnelheid.

                De koolbaan slijt te snel weg, de positie is hierdoor niet meer goed te bepalen voor de tafel.

                De nieuwe faders zijn voorzien van een stofkap en in combinatie met de laatste firmware moeten ze wat minder snel verslijten.

                Dat yamaha zo weining doet, geeft mij het vermoeden dat ze in een tafel van 8k wat goedkopere faders gelegd hebben.

                Voor mij is het in iedergeval reden genoeg om de ls9 links te laten liggen.

                Richard
                Koop je een M7; zitten dezelfde faders in...
                d&b Audiotechnik

                Comment

                Working...