Originally posted by Caspar
8* draadloos bij toneel
Collapse
X
-
"Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder" -
Ik zoek een goede maar ook betaalbare microfoon set voor toneel.
Nu heb ik internet en dit forum afgezocht maar zoek nog wat informatie.
4* em3032 met sk50 kosten nu 8000 euro. tweede hands natuurlijk.
8* ew512 g3 kost 9000 euro. nieuw
8* wms 450 kost 5500 euro. nieuw
Wat is nu eigenlijk goed of is alles een kwestie van smaak ?
Zijn er andere systemen die, kompleet, in de buurt komen van de 6000 euro ?
de ew serie van sennheiser is echt een BUDGET serie en niet de vergelijken met een 3000 of 5000 serie.
de audio kwaliteit met de 3000 serie is meerdere malen beter al de EW serie
er word gebruik gemaakt van en andere compressie techniek.
ik heb zelf regelmatig problemen gehad met de EW series als ik er meer als 5 of 6 tegelijk gebruikte.
en ik heb redelijk wat ervaring met zenders voor zeer grote producties +30 zenders.
heb deze altijd met 3000 en 5000 series van sennheiser gedaan.
mijn ervaring is als het op meet dan 4 zenders aankomt pak een 3000 serie.
je kan onderlinge interferrentie problemen krijgen met de EW serie.
de EW serie kan idd als je geluk hebt goed functioneren met meerdere zenders tegelijk.
maar dit kan vandaag op locatie A goed gaan en morgen op locatie B niet.
dus als je op safe wilt spelen is mijn advies: bij meer als 4 zenders : de 3000 serie.
kwa mic's zou ik zeker voor de countryman micro headset gaan
klinkt minder als een MKE2 maar ben met een MKE2 vaak op me bek gegaan probleem is sweat outs. deed bij sommige artiesten zelf 2 x een MKE2 plus beltpack maar zelfs dat ging niet goed binnen half uur eerste mic sweat out en binnen de kortste keren de 2e.
dus daarna hoor je niks meer.
pak gewoon een countryman haedsetje zit van de huid af dus ook geen sweat outs!!!Last edited by daviddewaard; 07-10-09, 00:18.A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment
-
het licht er natuurlijk aan of dit voor een pro en semi pro theater voorstelling gebruikt gaat worden.
de ew serie van sennheiser is echt een BUDGET serie en niet de vergelijken met een 3000 of 5000 serie.
de audio kwaliteit met de 3000 serie is meerdere malen beter al de EW serie
er word gebruik gemaakt van en andere compressie techniek.
ik heb zelf regelmatig problemen gehad met de EW series als ik er meer als 5 of 6 tegelijk gebruikte.
en ik heb redelijk wat ervaring met zenders voor zeer grote producties +30 zenders.
heb deze altijd met 3000 en 5000 series van sennheiser gedaan.
mijn ervaring is als het op meet dan 4 zenders aankomt pak een 3000 serie.
je kan onderlinge interferrentie problemen krijgen met de EW serie.
(op bovenstaande alinea)
En dat kun je ook krijgen met een 3000 / 5000 setje, uiteindelijk blijven het zenders,
zelf een tijdje geleden zenders gedaan voor een musical, diverse combi's gebruikt van ew setjes (ew300 g1, ew 500 g2) en dat werkt gewoon als een zonnetje. je moet er alleen wel mee om kunnen gaan (oja ik had er maar 20)
de EW serie kan idd als je geluk hebt goed functioneren met meerdere zenders tegelijk.
maar dit kan vandaag op locatie A goed gaan en morgen op locatie B niet.
En weer, dat zelfde kan je ook overkomen bij de 3/5000 serie, en geluk heeft daar niet zoveel mee te maken vind ik, eerder kennis en inzicht
dus als je op safe wilt spelen is mijn advies: bij meer als 4 zenders : de 3000 serie.Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape actComment
-
[FONT=Verdana]Ik ben het met Shure-fan eens, als je met 6 sennheiser ew setjes problemen hebt gehad, ligt dit niet aan het type zender.[/FONT]
[FONT=Verdana]Met regelmaat maak ik frequentie plannen voor (collega) verhuur bedrijven.[/FONT]
[FONT=Verdana]Hierin komt het ook regelmatig voor dat er grotere aantallen sennheiser ew sets bij zitten. Mooiste voorbeeld vind ik tijdens een musical met 60 spelers en dus ook 60 zenders in een klein theater op 1 podium. Hiervan waren zo'n kleine 40 zenders van het type sennheiser ew.[/FONT]
[FONT=Verdana]Maar ook met grotere frequentie plannen (100+) kom je ook de sennheiser ew setjes tegen. Ik weiger alleen de sets als ze niet in me frequentie plan passen. (als ik geluid doe, dan kijk ik natuurlijk naar andere zaken/kwaliteiten van een zender dan wanneer ik alleen zender technische het in de lucht moet houden [/FONT]
[FONT=Verdana]Dus qua zender technische specs zijn die 8 stuks geen enkel probleem voor een sennheiser ew set.[/FONT]
[FONT=Calibri][FONT=Calibri]Groeten,[/FONT][/FONT]
[FONT=Calibri][FONT=Calibri]Marco[/FONT][/FONT]Last edited by joe; 08-10-09, 15:53.Comment
-
@ edgard:
zo gezegd, ik werk graag met sennheiser maar liever net een tikkeltje meer met shure,
de reden dat sennheiser misschien iets vaker genoemd word heeft ook te maken met de prijs, sennheiser bied relatief het zelfde aan voor een iets goedkopere prijs dan shure (in mijn mening), en dan wordt het voor een bedrijf ook interesanter om te kijken wat een "pakket" dan kost, en dan ben je voor shure ook net ff wat duurder uit
akg vind ik persoonlijk al helemaal niks op een paar mic's naFreelance monitormixer / Geluidstechniek / tape actComment
Comment