welke sub?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • redcars
    • Jun 2009
    • 19

welke sub?

Beste Allemaal

wil actieve set uitbreiden = nu:
    1 x SUB 18 inch db opera 600 w
    2 x 12 inch Hp Premium Pro 600W

keuze musicstore prijzen

[FONT=Arial]1 = HK Audio PR:O 210 [/FONT][FONT=Arial]600w [/FONT][FONT=Arial]0,12 m3 [/FONT][FONT=Arial]27kg [/FONT][FONT=Arial]€ 759 [/FONT]
    [FONT=Arial]2 = HK Audio PREMIUM PR:O 18 Sub A [/FONT][FONT=Arial]600w [/FONT][FONT=Arial]0,21 m3 [/FONT][FONT=Arial]40,5kg [/FONT][FONT=Arial]€ 755 [/FONT]
    [FONT=Arial]3 = dB Technologies SUB 15 800W 15" 800w 0,16 m3 32kg € 659 [/FONT]
    [FONT=Arial]plus:[/FONT]
    1 zeer compact en licht
    2 perfect bij HK toppen + andere sub ook 18 inch reeds.
    3 goedkoopste en meeste vermogen
    min:
    1 hoogste prijs (weinig verschil), 2x 10 inch niet zo'n goeie combi???
    2 grootste kast
    3 ? db minder goed dan HK??? want laagste prijs??? geen regelbare crossover alleen 3 standjes?

wat zouden jullie adviseren en waarom?
    ik neig naar 3 momenteel zelf.......die andere db sub 18 inch die ik heb is heel prima n.l.

of iemand een optie 4 die nog beter is.......samson???

grote dank!
    Last edited by redcars; 16-09-09, 21:41. Reason: opmaak
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Beste advies dat ik je kan geven is om zelf te gaan luisteren, tien mensen tien meningen dus daar kom je op een forum nooit uit.
    Overigens vind ik je mening over 10" wat te voorbarig, een goeie 10" kan echt geweldig zijn, vooral voor vocalen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• redcars
      • Jun 2009
      • 19

2x10 inch

Originally posted by MusicXtra
      Beste advies dat ik je kan geven is om zelf te gaan luisteren, tien mensen tien meningen dus daar kom je op een forum nooit uit.
      Overigens vind ik je mening over 10" wat te voorbarig, een goeie 10" kan echt geweldig zijn, vooral voor vocalen.
      luisteren is beste lastig, er is bijna geen zaak die beide heeft staan in de buurt (den bosch) maar als je idee hebt waar, graag!

2x10 is volgens HK inderdaad heel strak
      zang argument op subs snap ik echter niet zo? verstaanbaarheid zit toch in de toppen 12 inch?
      mis achterin grotere zaal nu laag en zet toppen ietsje zachter voor goeie balans, dat is reden sub erbij te zetten. maar als het nog harder moet is het zonde die toppen niet te benutten omdat er te weinig laag is.

idee: zou op termijn de bestaande 18 inch db kunnen vervangen met zelfde sub die ik nu erbij neem
      zodat aan 2 kanten dan zelfde subs staan en dan hele kompakte vette set worden met die 210 wel een idee.
      alles moet nog in bestelbus kunnen passen, dat gaat nog net nu....

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Verstaanbaarheid heeft natuurlijk niets met sub te maken, ik, en met mij vele anderen, stuur het sub zelfs apart aan zodat de vocalen niet bij de subs terecht komen.
        Om een zaak te vinden waar je de sets naast elkaar kunt vergelijken is moeilijk, de meeste zaken voeren niet alle merken en daarbij zijn alle drie de sets voor ongeveer dezelfde toepassing en vallen in dezelfde prijscategorie.
        Andere mogelijkheid is gewoon met een voor jou heel bekend CDtje de sets los van elkaar te gaan beluisteren, let er dan wel op dat er geen mooi EQ standje tussen zit, dus dat je de set ook echt beluisterd zoals je hem koopt.
        Vermogen zegt overigens niets over de geluidsdruk, een vergelijk van het aantal dB's zegt al iets meer maar ook niet alles.
        De optie die jij noemt om eerst voor de 10" toppen te gaan en later met meer subs aan te vullen is natuurlijk een prima optie.

Comment

• redcars
          • Jun 2009
          • 19

verwarring 2x10

Verstaanbaarheid heeft natuurlijk niets met sub te maken, ik, en met mij vele anderen, stuur het sub zelfs apart aan zodat de vocalen niet bij de subs terecht komen.
          Om een zaak te vinden waar je de sets naast elkaar kunt vergelijken is moeilijk, de meeste zaken voeren niet alle merken en daarbij zijn alle drie de sets voor ongeveer dezelfde toepassing en vallen in dezelfde prijscategorie.
          Andere mogelijkheid is gewoon met een voor jou heel bekend CDtje de sets los van elkaar te gaan beluisteren, let er dan wel op dat er geen mooi EQ standje tussen zit, dus dat je de set ook echt beluisterd zoals je hem koopt.
          Vermogen zegt overigens niets over de geluidsdruk, een vergelijk van het aantal dB's zegt al iets meer maar ook niet alles.
          De optie die jij noemt om eerst voor de 10" toppen te gaan en later met meer subs aan te vullen is natuurlijk een prima optie.

voor alle duidelijkheid:
          de sub van HK bestaat uit 1 kast met daarin 2x10 inch en is daardoor zo klein qua behuizing. het gaat dus niet om 2 tops van inch, heb reeds 2 toppen 12 inch

heb HK zelf even gemaild wat zij adviseren de 18inch of de 2x10inch sub
          ben benieuwd....

Comment

• LJmalcolm

----------
            Last edited by Guest; 20-09-09, 15:07. Reason: -

Comment

• redcars
              • Jun 2009
              • 19

18 inch dus ' harder"

Originally posted by LJmalcolm
              De dubbel 10" van HK die bij het Cohedrasysteem verkocht worden klinken inderdaad erg strak, veel strakker dan de meeste 18" maar je moet er erg veel wegzetten voor het gaat drukken
              betekent ' drukken' dat het hoe verder je achterin komt, je ze minder hoort? want wil net dieper achterin goed blijven klinken, en dan zou 2x10 afvallen in de keus van 3 juist....

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by redcars
                voor alle duidelijkheid:
                de sub van HK bestaat uit 1 kast met daarin 2x10 inch en is daardoor zo klein qua behuizing. het gaat dus niet om 2 tops van inch, heb reeds 2 toppen 12 inch

heb HK zelf even gemaild wat zij adviseren de 18inch of de 2x10inch sub
                ben benieuwd....
                Euhhh, in dat geval zitten we ietsie pietsie langs elkaar heen te lullen/schrijven
                Maar, als het om subs gaat zou ik voor 15 of 18" gaan, 10" drukt lang zo lekker niet door.

Comment

• redcars
                  • Jun 2009
                  • 19

aha!

Euhhh, in dat geval zitten we ietsie pietsie langs elkaar heen te lullen/schrijven
                  Maar, als het om subs gaat zou ik voor 15 of 18" gaan, 10" drukt lang zo lekker niet door.
                  toch mooi, zo komen we verder, er valt er al 1 af, de 210

als we zo door redeneren komen we dan niet op de 18 inch uit?

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

toch mooi, zo komen we verder, er valt er al 1 af, de 210

als we zo door redeneren komen we dan niet op de 18 inch uit?
                    18" levert over het algemeen iets meer druk in de laagste regionen op, 15" is meestal net iets strakker laag, is maar net waar je voorkeur naar uitgaat.

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

Een combinatie van beiden klinkt ook niet slecht heb ik eens uitgeprobeerd. Dus per kant een 18" en een 15" parallel.
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• LJmalcolm

----------
                        Last edited by Guest; 20-09-09, 15:06. Reason: -

Comment

• redcars
                          • Jun 2009
                          • 19

Originally posted by laserguy
                          Een combinatie van beiden klinkt ook niet slecht heb ik eens uitgeprobeerd. Dus per kant een 18" en een 15" parallel.
                          dat leek me ook, al is niet gebruikelijk........
                          dus jij zou optie 3 de db 800w, 15 inch kiezen dan?

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

dat leek me ook, al is niet gebruikelijk........
                            dus jij zou optie 3 de db 800w, 15 inch kiezen dan?
                            Je trekt te snel conclusies, ik meen dat er zelfs subkasten op de markt zijn met een 15 en een 18" erin.

Comment

• laserguy
                              • Jun 2003
                              • 2755

Ja, als ik het lijstje zie zou ik voor de db gaan (15"). Een 18" gaat misschien wat dieper maar ik vind de klank dan wat te "vettig/nat" worden. Ik hou van een warme en diepe klank die toch "droog" blijft. Als het dus een óf óf keuze wordt dan zal ik bijna altijd voor 15" gaan.
                              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...