XTA via RS485 aansturen

Collapse
X
Collapse
+ More Options
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

Originally posted by hugovanmeijeren
    Dat is inderdaad leuk, weet je toevallig merken/types die de moeite waard zijn om even naar te kijken?

Nu kan ik best met een kabeltje leven (tenminste in de huidige situatie), maar ik wil de optie om draadloos te gaan best eens bekijken.

Groeten Hugo
    Je kunt ook een Ethernet/ RS485 converter nemen. Die gebruik je dan nu op kabel en als je draadloos wilt, klus je er een willeurige WiFi router tussen. Die DIN-rail WiFi variant die hierboven gelinkt staat heb ik veel ervaring mee en werkt prima. Zelf houd ik ervan een flinke boost te kunnen geven als dat nodig is, dus mijn voorkeur gaat uit naar een converter Ethernet <-> RS485 met een aparte pittige router (heb zelf een 500 mW ).

Heb zelf (nog?) geen converter, omdat die steeds al aanwezig is vanuit de bedrijven waar RS485 nodig is voor sys control (Lake kun je gewoon Ethernet in stoppen, dus meestal heb ik aan mijn router genoeg).

Uiteraard kun je ook gewoon een USB-RS485 gebruiken, maar dan ben je wel minder flexibel als je draadloos wilt.

Succes ermee, hopelijk heb je hier wat aan.
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Husss
      • Jul 2003
      • 220

Originally posted by Husss
      Beste Hugo,

Het apparaat uit deze link heb ik ook al eens langs zien komen icm XTA's
      Ideaal, gaat gewoon via je wifi
      SW5001, RS-232/422/485 serial to wireless 802.11 device server

Met vr gr,

Husss
      Ik zie op de site van delmation, ook de leverancier van de atop uit het linkje hierboven, een handywave hps200. die is toch een tientje of 5 voordeliger. linkje;-) http://www.delmation.nl/prijslijsten...Prijslijst.pdf

Succes! van de atop weet ik dat het een prima oplossing is. De handywave.... misschien kan jij ons het binnenkort vertellen;-)

Vr gr,

Comment

• Vincent Buttstedt
        • Jul 2008
        • 42

Hey,

Er zijn vershillende manieren. Ik, werk hier in Portugal met de XTA dealer, dus ik ken al die interfaces wel.
        Die XTA gebruiken is van Digi, kijk maar op Digi International - Making Wireless M2M Easy
        De digi WISP, is de wireless, 270 euro ofzo.. Ze hebben dan ook wired, met ethernet, die is 135 euro.

Er zijn ook andere oplossingen, ik heb hier bijvoorbeeld, USB naar RS485 (onder de 100 euro), maar er zijn ook verhalen van dat een losse RS485 lijn, de instellingen van de XTA's kan veranderen. Mij nog nooit overkomen, maar ja.. je weet maar nooit.
        RS-232 doe ik nooit meer dan 5 meter, voor meerdere meters gebruik ik mijn wireless setje.

Comment

• Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

Originally posted by berolios
          Je hebt ook Ethernet/ WiFi <-> RS485 converters... is dat niet nog handiger voor je, kun je rondlopen en EQ-en ;-)... voor 100 euro ben je het mannetje.

Succes ermee!
          Jeroen, heb je toevallig een merk/type? (ben niet zo'n computerman ).

Ik heb onlangs 2 aktieve topjes met DSP on board gekocht die met RS485 uitgelezen/bewerkt kunnen worden. (Tecnare)

En een klein klapjapje met WiFi heb ik ook, ik ben dus in deze wireless optie geinteresseerd.
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

...kick...

Intussen iets meer dan een jaar verder, en door een probleem met mijn speaker met ingebouwde dsp (tecnare) bedacht ik me weer dat ik ooit op zoek was naar een (bij voorkeur) draadloze verbinding om de processor te kunnen sturen/uitlezen.

Klapjap met wifi is in bezit, de speakers hebben rs-485 protocol (via 5-pol XLR).

Waar in de directe omgeving van Mierlo (Helmond/Eindhoven) kan ik een converter huren van iemand die goede ervaringen heeft met betreffende apparaat! (Of kan mij zeggen welk merk/type ik gewoon moet gaan bestellen)

Ik ben niet zo'n computerman....

alvast bedankt voor jullie hulp.
            Groeten John
            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')

Comment

• Vincent Buttstedt
              • Jul 2008
              • 42

Als je een WiFi naar RS-485 hebt, dan heb je geen converter nodig.

Welke WiFi heb je?

Misschien heb je alleen nodig van DB9 (wat waarschijnlijk dat WiFi ding zit) naar de 5-pin XLR van de box... Dat is alleen maar draadjes solderen op de juiste plek...

Comment

• Whitefarmer
                • Oct 2003
                • 1244

Originally posted by Vincent Buttstedt
                Als je een WiFi naar RS-485 hebt, dan heb je geen converter nodig.

Welke WiFi heb je?

Misschien heb je alleen nodig van DB9 (wat waarschijnlijk dat WiFi ding zit) naar de 5-pin XLR van de box... Dat is alleen maar draadjes solderen op de juiste plek...

...uhhhmmmm...

Ik heb:

laptop (waarop ik draadloos kan internetten (thuis)).

Speaker met 5 pol. XLR (RS485) inputconnector.....

Oftewel: ik ben niet zo'n computerman....
                Groeten John

Comment

• Peter Vanhove
                  • Jun 2002
                  • 347

Een van deze dingetjes bijvoorbeeld, vervalkabeltje van Sub-d naar xlr-5 en klaar is kees.
                  Het laatste modelletje op deze pagina kan je meteen het kabeltje opschroeven, gewoon een stukje mickabel naar een xlr-5.
                  EasySync industrile USB-RS232 adapter USB-RS422 USB-RS485 converter USB-COMi convertor
                  Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                  Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

haha, dank je Peter,

(kost geen drol, dus die gaan we sowieso maar bestellen)

Peter, software is via jou te koop/krijg?

En als ik draadloos zou willen??
                    Groeten John

Comment

• Peter Vanhove
                      • Jun 2002
                      • 347

Uiteraard gratis te krijgen, ik mail je de laatste versie door.

Originally posted by Whitefarmer
                      haha, dank je Peter,

(kost geen drol, dus die gaan we sowieso maar bestellen)

Peter, software is via jou te koop/krijg?

En als ik draadloos zou willen??
                      Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                      Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• Whitefarmer
                        • Oct 2003
                        • 1244

Originally posted by Peter Vanhove
                        Uiteraard gratis te krijgen, ik mail je de laatste versie door.
                        Thanks! (10 char.)
                        Groeten John

Comment

• JVS
                          • Mar 2004
                          • 317

Ik heb voor mijn XTA's vaker een W&T COMserver gebruikt. Ethernet <> RS232 of RS485. Draadloos te maken met een wireless-access-point. Bijbehorende windows-drivers zijn erg stabiel.

Mocht je interesse hebben ik zo'n W&T interface, ik heb nog enkele liggen die ik toch niet meer gebruik, stuur me even een mailtje bij interesse.

Comment

• Whitefarmer
                            • Oct 2003
                            • 1244

Originally posted by JVS
                            Ik heb voor mijn XTA's vaker een W&T COMserver gebruikt. Ethernet <> RS232 of RS485. Draadloos te maken met een wireless-access-point. Bijbehorende windows-drivers zijn erg stabiel.

Mocht je interesse hebben ik zo'n W&T interface, ik heb nog enkele liggen die ik toch niet meer gebruik, stuur me even een mailtje bij interesse.
                            Nou, waar stuur ik dat mailtje naar toe??

Je mag mij ook mailen, adres staat in mijn profiel.
                            Groeten John

Comment

Working...