Je kunt ook een Ethernet/ RS485 converter nemen. Die gebruik je dan nu op kabel en als je draadloos wilt, klus je er een willeurige WiFi router tussen. Die DIN-rail WiFi variant die hierboven gelinkt staat heb ik veel ervaring mee en werkt prima. Zelf houd ik ervan een flinke boost te kunnen geven als dat nodig is, dus mijn voorkeur gaat uit naar een converter Ethernet <-> RS485 met een aparte pittige router (heb zelf een 500 mW
).
Heb zelf (nog?) geen converter, omdat die steeds al aanwezig is vanuit de bedrijven waar RS485 nodig is voor sys control (Lake kun je gewoon Ethernet in stoppen, dus meestal heb ik aan mijn router genoeg).
Uiteraard kun je ook gewoon een USB-RS485 gebruiken, maar dan ben je wel minder flexibel als je draadloos wilt.
Succes ermee, hopelijk heb je hier wat aan.

Heb zelf (nog?) geen converter, omdat die steeds al aanwezig is vanuit de bedrijven waar RS485 nodig is voor sys control (Lake kun je gewoon Ethernet in stoppen, dus meestal heb ik aan mijn router genoeg).
Uiteraard kun je ook gewoon een USB-RS485 gebruiken, maar dan ben je wel minder flexibel als je draadloos wilt.
Succes ermee, hopelijk heb je hier wat aan.
Comment