Eaw la325 vs rcf tt25

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Eaw la325 vs rcf tt25

Omdat iedereen vol lof was over de EAW fr159z en fr250z set in een eerdere discutie over een kleine PA installatie, kwam ik op de EAW LA 325 terecht bij dezelfde peer. hij verkoopt 2 EAW LA325 speakers

Omdat dit kwa vermogen dicht bij de RCF TT25 komt, zou ik even willen weten of dit ook voor de klankkwaliteit zo is.
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

Omdat iedereen vol lof was over de EAW fr159z en fr250z set in een eerdere discutie over een kleine PA installatie, kwam ik op de EAW LA 325 terecht bij dezelfde peer. hij verkoopt 2 EAW LA325 speakers

Omdat dit kwa vermogen dicht bij de RCF TT25 komt, zou ik even willen weten of dit ook voor de klankkwaliteit zo is.

EAW LA 325 is gewoon een prima klinkende box,
    maar kun je toch niet echt klein noemen.
    Ding is 1.20 meter hoog en weegt 80 kg, niet echt te
    vergelijken met de TT25 dus..
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• geenstijl21
      • Jan 2008
      • 462

Ik ken de RCF TT25 niet....

De EAW LA325 klinkt echt super! Gebruik ze vaak voor de monitor drummer.... Nooit klachten gehad, alleen maar complimenten eigenlijk.

Nadeel: ik heb ze niet in een flightcase (ben benieuwd wie wel) ze zijn dus niet echt geschikt om in een vrachtwagen te laden.
      "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

De eaw is een geweldige kast, ook voor drum monitor inderdaad.
        Ooit een keer monitor gedaan voor de Trockener Kecks met een LA325 voor de drummer op 1 kantje Carver PT2400, kreeg steeds het verzoek of het nog harder kon, terwijl de PT al de clip aantipte ..... hoezo doof die drummer...

Comment

• Turboke
          • Oct 2006
          • 463

Dan ging ie blijkbaar nog niet luid genoeg.

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Ik ben het helemaal eens met jakkes72, die kast klinkt super.
            Dikwijls bijgehuurd in tenten en ze draagt vrij ver .
            éen van de betere fullrange kasten die er zijn .
            Wel een kleine opmerking , het mid-high gebied kan hier en daar wel eens overheersen ( afhankelijk van de locatie en wel een beetje Amerikaanse klank , iets aggresiever) maar dat is zeer makkelijk op te lossen met een EQ , omdat de kast zeer nauwkeurig de EQ instellingen volgt .
            Voor mijn part een aanrader in de eerste orde .
            Wat de RCF tt25 betreft, dat is een geheel andere kast en het geluid dat daar uitkomt is meer gericht op de Europese markt, softer maar zeer goed in het algemene geluidsbeeld ( kortom een loepzuivere klank ) die weinig EQ nodig heeft om goed te klinken .
            Als je de keus moet maken tussen beide kasten gaat mijn voorkeur naar de LA 325 omdat die meer mogelijkheden bied op alle vlakken , dit met een goede eindtrap erachter en een goede sub, ben je gewoon de man .

Dan nu even offtopic :
            Ben net terug uit Miami en heb daar de nieuwe microsub gehoord van EAW , dit is gewoon te gek voor woorden , wat een klank, ik werd meteen verliefd .
            En de mogelijkheden zijn enorm kwa stapel, inzetbaarheid en geluidsdruk , amaai , daar wordt je echt vrolijk van ...
            hier een linkje:

sis
            Last edited by sis; 26-09-09, 17:27.
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Zou de LA325 passen met een EAW SB 850 sub?

Comment

• Turboke
                • Oct 2006
                • 463

Is allemaal front loaded dus waarom niet.

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Hij vraagt amper 2600€ voor de 2 LA325.
                  Ik denk dat ik ze zal kopen.

Comment

Working...