Welke multikabel?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • metalteacher
    • Dec 2007
    • 467

Welke multikabel?

Ik wil graag zelf een multikabel kopen. Zelf bouwen ontbreekt me de tijd voor op dit moment. Maar welke kabel moet ik aanschaffen. je ziet zo langzamerhand door de bomen het multikabelbos niet meer.

ik ben de volgende merken tegengekomen:
    Adam Hall
    Audio-Teknik
    DAP
    Proel

zelf leek proel me de beste, dap heb ik wat negatieve ervaringen mee. maar ik ben ook wel benieuwd naar adma hall en audio teknik. of misschien vergeet ik nog een aantal zeer belangrijke merken
    Steelwing - Full Speed Ahead!!!
  • axys
    • Aug 2006
    • 107

Belden (Belden)
    JP/PA Geluid & Licht

Comment

• Turboke
      • Oct 2006
      • 463

Procab....

Comment

• BJD
        • Oct 2007
        • 771

Whirlwind / US Audio Products

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Wat is de dunste en soepelste multikabel? Natuurlijk volgens aantal kanalen natuurlijk

Comment

• Rekro
            • May 2009
            • 5

Thoman (THE SSSNAKE MC 24/8 MULTICORE - Dutch International Cyberstore)
            ----

Just a beginner

Comment

• RemcoPeters
              • Sep 2009
              • 28

De Th*man Sssnake Multikabels zou ik niet kopen, de break-out is redelijk degelijk maar de connectoren zijn echt rotzooi! kijk ook eens naar Klotz.

Heb zelf een 30meter harting/dap/neutrik 36kanaals multikabel systeem. Zou er persoonlijk niet op bezuinigen! En in ieder geval een break-in/uit met Neutrik connectoren.

Comment

• MusicSupport
                • Feb 2006
                • 1016

Rommel!!! Niet kopen; wat Remco ook zegt.

CAE (wordt ook bij Thomann verkocht) is erg goed. Is (ook qua prijs) te vergelijken met Belden/Procab en andere duurdere merkkabel. Het is dan ook gewoon degelijke dure Duitse kabel en geen goedkope Italiaanse rommel. Pro snake van Thomann is ook goed. (Heeft gewoon alles met Neutrik en geen goedkope rommelpluggen)

http://www.thomann.de/nl/cae_9702040_multicore.htm (voorbeeld)(Zitten geen Neutrik pluggen op; maar de duurdere series van Alcatel die prima zijn)
                Last edited by MusicSupport; 28-09-09, 12:11.
                d&b Audiotechnik

Comment

• Rekro
                  • May 2009
                  • 5

Originally posted by RemcoPeters
                  De Th*man Sssnake Multikabels zou ik niet kopen, de break-out is redelijk degelijk maar de connectoren zijn echt rotzooi! kijk ook eens naar Klotz.

Heb zelf een 30meter harting/dap/neutrik 36kanaals multikabel systeem. Zou er persoonlijk niet op bezuinigen! En in ieder geval een break-in/uit met Neutrik connectoren.
                  Ach ja, het is waar naar geld en als je er voorzichtig meedoet en niet iedere week gebruikt voldoet het best
                  ----

Just a beginner

Comment

• bones2001
                    • Aug 2003
                    • 741

CAE (wordt ook bij Thomann verkocht) is erg goed. Is (ook qua prijs) te vergelijken met Belden/Procab en andere duurdere merkkabel. Het is dan ook gewoon degelijke dure Duitse kabel en geen goedkope Italiaanse rommel. Pro snake van Thomann is ook goed. (Heeft gewoon alles met Neutrik en geen goedkope rommelpluggen)
                    CAE is inderdaad prima spul.
                    Heb zelf sinds 2 jaar een 24/8 multi van hun in gebruik, en ben er erg tevreden over.
                    Mixen is net als schilderen.
                    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• jakkes72
                      • Dec 2003
                      • 1015

Zelf ben ik een grote fan van Whirlwind.....
                      Helaas is het ook een relatief duur merk, en heb ik alleen om die reden een Pinanson multikabel aangeschaft.
                      Momenteel zou ik eerder naar de Whirlwind kabel neigen, maar dat heeft te maken met het feit dat mijn bestedingen wat anders gegaan zijn.
                      De Pinanson kabel heb ik nu 3 jaar, en op 1 kleine beschadiging (eigen fout....) gaat alles nog steeds goed.

Aangezien je een multi vaak voor meerdere jaren koopt:
                      - Schaf een goede aan, bezuinig zo min mogelijk op kwaliteit.
                      - Koop er een die lang genoeg is (zelf ga ik voor 50 meter altijd)
                      - Indien zelfbouw: ga voor goede chassisdelen, kabeldelen of multikonnektoren.
                      - Als je nu in de markt bent voor een 16 in 4 oid: koop er dan 1 die 24 in 8 oid is: je zult waarschijnlijk zien dat over een jaar of wat je toch meer kanalen nodig blijkt te hebben door dat je bv toch een andere mengtafel hebt gekocht.
                      - Denk goed na over de transport manier: in kist in 8-jes of op haspel in kist, en koop dan een goede haspel (schill).

Comment

• metalteacher
                        • Dec 2007
                        • 467

een 16/4 voldoet prima, uitbreiden hoeft niet voor mij. 20m lengte is zat voor onze doeleinden. we zijn een stichting en doen enkel activiteiten met een beperkt publieksbereik. dientengevolge probeer ik alles simpel en doeltreffend te houden. doeltreffendheid lukt nogal eens niet doordat goed en beperkt budget elkaar nogal eens in de weg staan

Comment

• metalteacher
                          • Dec 2007
                          • 467

Ik wil toch gaan voor meer kwaliteit. De grootste ergernis vind ik als zaken niet werken, terwijl je het nodig hebt.

Kan iemand het eens voor mij op een rijtje zetten, bij welke merken ik het moet zoeken. Ik heb tot ongeveer 250,- te besteden hiervoor.
                          kabel liefst korter dan 30m.

- dap
                          - adam hall
                          - klotz
                          - audio teknik
                          - proel
                          - procap
                          - wat mis ik nog meer?

Comment

• djproffi

Op Marktplaats staan misschien nog wat leuke multi's. Daar worden namelijk regelmatig complete systemen aangeboden die goed zijn, en soms ook uitgevoerd zijn in harting.

Comment

• bones2001
                              • Aug 2003
                              • 741

Ik wil toch gaan voor meer kwaliteit. De grootste ergernis vind ik als zaken niet werken, terwijl je het nodig hebt.

Kan iemand het eens voor mij op een rijtje zetten, bij welke merken ik het moet zoeken. Ik heb tot ongeveer 250,- te besteden hiervoor.
                              kabel liefst korter dan 30m.
                              Deze dan,
                              16-4
                              30 meter
                              Amphenol connectors
                              Made in Germany door Dreitec = CAE

En geloof me, voor die prijs krijg je absoluut nergens een betere !!

PRO SNAKE MTS 16/4 S MULTICORE 30M - Dutch International Cyberstore
                              Mixen is net als schilderen.
                              Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

Working...