Dynacord Variline

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gifschijter
    • Dec 2005
    • 13

Dynacord Variline

Zijn er "gebruikerservaringen" op dit forum van de Dynacord Varile serie?
    Met name de configuratie Vl122 - sub 18 en de H2500 versterkers met RCM modules.
    Ik ben benieuwd!

Gerard
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

Al meerdere varyline installaties verkocht en geinstalleerd. Ik ben zelf erg gecharmeerd van het geluid van de varyline serie. Vaak de VL212 met Sub28 gebruikt. H5000 op sub en H2500 op top.

Echter wel altijd met externe processors. Waarom ? ben daar zelf meer fan van... verder geen speciale reden.

Welke gebruikerservaringen wil je verder nog hebben ?
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• theo
      • Nov 2001
      • 503

Hallo Gerard.
      Wij draaien regelmatig met de vl122 op een sub18.
      Met een h5000 op laag en een h2500 op t hoog, in combinatie met de rcm modules.
      Ik ben er zelf erg tevreden over een mooi geluidsbeeld niet agressief en bouwt behoorlijk druk op.
      Zalen tot een 300 man kun je wel van een goed geluid voorzien.
      Gr theo

Comment

• gifschijter
        • Dec 2005
        • 13

Dymacord Variline

Vraagje?
        Ik lees dat beide gebruikers de H5000 gebruiken voor de sub's en
        de H2500 voor de tops.
        Is de H2500 niet toereikend voor het laag?

Gerard.

Comment

• djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

Ik kan op de site van dynacord niet echt duidelijke rms specs voor stereo gebruik vinden...

Maar ik denk dat de 2500 domweg niet genoeg vermogen levert. (ik heb hier een catalogus van de varilines liggen en die zegt dat de sub 18 700W/ rms @ 8 ohm is, en de sub 28 1400W/ rms @ 4 ohm.)

Daan

Edit: toch wel specs: 600W/rms @ 8 ohm+1200W/rms @ 4 ohm voor de 2500 en
          1050W/rms @ 8 ohm+2100W/rms @ 4 ohm voor de 5000, zie de specs hierboven en dan is het denk ik wel duidelijk.
          Last edited by djspeakertje; 19-10-09, 20:51.
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• theo
            • Nov 2001
            • 503

Ik denk dat een h2500 ook wel voldoende is voor een sub18.
            Ik heb 2 versterkerracken waar in ieder rack een h2500 met een h5000 zit.
            Dit voor onze grotere klussen met een cobra4.
            Kan dan 1 rack gebruiken voor de variline set.
            Vandaar de h5000 op sub.
            Volgens mij draait mupo met een h2500 op t laag.
            Gr theo

Comment

• rutvanelk
              • May 2004
              • 27

Zelf draai ik met 2 x sub18 en 2 x vl152.

Mijn ervaring met deze set is goed! Ook op hoge volumes blijft deze set mooi klinken.

Gr,
              Rutger
              Last edited by moderator; 21-10-09, 12:48.

Comment

• 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

Hallo,

Uit meningen van anderen mag ik concluderen dat deze serie beter klinkt dan de rx'en van Electro-Voice. Mijn eerste ervaring -welke met carnaval was- is hier te zien: Picasa-webalbums - Teun
                Of ik onder de indruk was? Nee. Totaal niet. Heeft iemand daar wat aan? Wederom nee, want het lag hoorbaar aan de kwaliteit van de mp3's.

Maar wel een leuke actiefoto.

Mvg,

Teun
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• FiëstaLj
                  • Oct 2000
                  • 2068

Dat lijkt me de VL212...
                  Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• theo
                    • Nov 2001
                    • 503

ja dat lijken mij ook vl212s,
                    Maar dan komt vraag wat hangt erachter voor versterkers processors,
                    Ik zie andere bassen staan, zijn die in tijd gezet met de top?
                    overlapping van de tops zo recht naast elkaar, ga zo maar door.
                    Deze opstelling lijkt me inderdaad geen referentie voor de Dynacord varyline.

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Originally posted by theo

Maarja, zoals al gezegd, de foto is met carnaval gemaakt...

En als het daar hard gaat en er bass in zit is het (meestal) goed....

Daan
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• 4AC
                        • Nov 2007
                        • 1791

Originally posted by FiëstaLj
                        Dat lijkt me de VL212...
                        In één keer goed gezien.

ja dat lijken mij ook vl212s,
                        Maar dan komt vraag wat hangt erachter voor versterkers processors,
                        Ik zie andere bassen staan, zijn die in tijd gezet met de top?
                        overlapping van de tops zo recht naast elkaar, ga zo maar door.
                        Precies de vragen die door mijn hoofd heen gingen. De subs lijken mij enkel 18" uit de rx-reeks van electrovoice, aan de bracing-balk achter het front te zien. Ook de vorm herken ik van dit product.
                        Mijn ervaringen met deze sub zijn zeker positief, en dat benadrukt alleen maar dat het wel aan iets anders moet hebben gelegen toen.

Originally posted by djspeakertje
                        Maarja, zoals al gezegd, de foto is met carnaval gemaakt...

En als het daar hard gaat en er bass in zit is het (meestal) goed....

Daan
                        Dat was noujuist het probleem, -zoals ik zei- het geluid viel mij erg tegen.

Mvg,

Teun
                        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• jaksev
                          • Jul 2007
                          • 365

Ik heb ze verschillende keren gehoord in duitsland bij de Electro Voice en Dynacord tent. Zeer leuk speelgoed klinkt ook zeer goed!

Goede weergave van het geluid op elk frequentie gebied.

Comment

• rutvanelk
                            • May 2004
                            • 27

Misschien een beetje offtopic, maar kent iemand een verhuurbedrijf in de regio Utrecht/Amsterdam die variline verhuurd? En dan gaat het specifiek om de Sub 18 en vl152.

Comment

• artiest_kobus

hey theo.
                              je zegt dat je een h5000 voor een sub 18 gebruikt.?
                              als jij is voluit draai met je versterker en je heb hem aangesloten op je sub 18 dan heb jij binnenkort geen varline subs meer over door de h5000.
                              De h5000 levert daarvoor en te grote hoeveelheid rms. Volgens mij iets op 8 ohm 1050 watt.
                              Terwijl je subs 18 een rms hebben van 700 watt op 8 ohm.?
                              dat gaat niet goed komen.
                              Ik denk dat je beter die h 5000 beter voor je toppen kan gebruiken,want dit is echt niet goed voor je subs.
                              Dan zou je voor een sub 28 moeten gaan kijken.Boven dien zeg je dat je zalen tot 300 man kan voorzien?
                              Nou ik weet het niet hoor ik denk dat je daar gerust een man of 400 a 500 van geluid kan voorzien(gemakkelijk zelfs nog)Als jij met een h 2500 en h5000 draai.
                              Fantastische set heb je.
                              Ik meen aan dat je ze ook rcm aangestuurt heb.Dan gaat er een wereld voor je open.
                              Als je dat niet heb zou ik je echt niet slim vinden.Dan zou ik je h versterkers weer lekker verkopen en 2 pm 2600 erop gooien met een powermax 260 aangestuurt.
                              Zonde van je geld!!als je top installatie wilt of heb moet je daar niet op bezuinigen.Wat maak die 1400 euro nou weer uit als je een set heb van 15000 euro:P
                              ik heb zelf van het weekend de vl212 onder de sub 28 kunnen beluisteren(2 per kant)Rcm aangestuurt.Niet normaal gewoon!!!!geen 1 zaal is te groot voor je....en Door de rcm modules heb ik gewoon de hele avond voor de boxen kunnen staan.
                              Normaal met de meeste versterkers als je hard geluid produceer klinken ze vooraan wel eens schel en hard maar dit is gewoon spat zuiver!!!Door de
                              rcm modules.
                              En je krijgt zo mooie druk door de sub 28, zo mooi ,warm en dik.als je een sub 18 heb van varline kan je deze beter verkopen of inruilen naar mij mening ik vind ze het zelfe klinken dan een d lite subs met dezelfe vermogens.Voor dat geld van een varline sub 18.
                              Je zou ook is kunnen kijken naar een fx 20 subs.
                              Ook supper klinkt beter dan de varline subs 18

ik hou op kan wel uren er over verder praten

gegroet

Hallo Gerard.
                              Wij draaien regelmatig met de vl122 op een sub18.
                              Met een h5000 op laag en een h2500 op t hoog, in combinatie met de rcm modules.
                              Ik ben er zelf erg tevreden over een mooi geluidsbeeld niet agressief en bouwt behoorlijk druk op.
                              Zalen tot een 300 man kun je wel van een goed geluid voorzien.
                              Gr theo

Comment

Working...