Klein liftje om speakers te stapelen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Duurt veel te lang voor iets omhoog of naar beneden is, ding neemt behoorlijk wat laadruimte in beslag en die 75 kg is het maximale gewicht wat hij liften mag.
    Denk dat, wanneer je continu zware dingen tilt, de accu heel snel leeg is en dan kun je alles gaan tillen omdat je geen ramp bij je hebt.
    Prima ding om als koerier zware pakketten in en uit je bus te krijgen maar meer ook niet.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

Op een enkele case na staat alles op wielen,

ja hieper de piep voor de uitvinder van het wiel!

Maar idd, om erbij te hebben, voor net die paar cases
      .......

maar wat kost ie nu eigenlijk?

grtz
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Leks
        • Oct 2007
        • 330

even snel googlen verteld mij rond de 3k

Dat is mijn wel wat veel, dan liever laden en lossen met 2 man en kisten onder de 50 kg houden.

Ps ik denk dat balans geen probleem is net zo als met een steekwagen. daar zet je ook zonder problemen 75/100 kg op.
        Maar dan moet je hem ook als een steekwagen behandelen ( achterover)
        En dan haal je de max hoogte ( die al wat krapjes is) niet meer.

Ik zou graag eens een demo filmpje zien van 75 kg recht omhoog; en een klein meisje ( of een ander minder musculair persoon ) die het apparaat bedient :P

Ps zit er nergens een verborgen stabilisatie oid in?
        Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Originally posted by Leks
          even snel googlen verteld mij rond de 3k

Dat is mijn wel wat veel, dan liever laden en lossen met 2 man en kisten onder de 50 kg houden.

Ps ik denk dat balans geen probleem is net zo als met een steekwagen. daar zet je ook zonder problemen 75/100 kg op.
          Maar dan moet je hem ook als een steekwagen behandelen ( achterover)
          En dan haal je de max hoogte ( die al wat krapjes is) niet meer.

Ik zou graag eens een demo filmpje zien van 75 kg recht omhoog; en een klein meisje ( of een ander minder musculair persoon ) die het apparaat bedient :P

Ps zit er nergens een verborgen stabilisatie oid in?
          'Meisjes' zijn enken geemancipeerd voor dingen die ze graag doen. Dus die ga je niet vinden

Comment

• herman van der helm
            • Sep 2010
            • 4

[FONT=Calibri]@showband[/FONT]
            [FONT=Calibri]Sorry als ik het posten niet goed heb gedaan. Ik wilde slechts melden dat de Tiller bestaat omdat er in deze draad om een tilapparaat gevraagd werd. Ik gebruik het apparaat zelf al jaren met het tillen van boxen en kisten op elkaar, op een podium en in de bus tot circa 70 kilogram (hobby) en voor mijn bedrijf dat onderdelen voor landbouwtraktoren verkoopt. Ik had het vroeger vaak in mijn rug door dat gesjouw, maar dat is nu al een aantal jaren verleden tijd (hoewel mijn rug nog steeds zwak is, en ik niets meer moet tillen anders gaat het direct weer fout) Anderen hebben me gevraagd of ik dit ding ook op de markt kon brengen. Mijn dochter heeft het ontwikkeld (Industrieelproduct ontwerpster) en het wordt nu sinds januari door Tiller bv op de markt gebracht in nauwe samenwerking met een grote Europese fabrikant/distributeur. 'Verkopen doe ik zelf niet, dat doen dealers.( Er is nog plaats voor nieuwe in deze branche overigens). Die twee tips voor demo's ga ik inderdaad oppakken. [/FONT]
            [FONT=Calibri]Alles wat al op wielen staat en op die manier te vervoeren is gaat sneller en moet je niet dit ding voor gebruiken. Het is echt bedoeld voor die situaties waar je met de hand teveel zou moeten tillen. [/FONT]

[FONT=Calibri]Het perfect in balans houden is goed te doen, ook 'snachts om twee uur. Door de massatraagheid van de last is hij in hoge positie zelfs veel beter in evenwicht te houden dan in lagere positie. [/FONT]
            [FONT=Calibri]@frederic[/FONT]
            [FONT=Calibri]De afmeting van de box die hij kan tillen wordt bepaald door het gewicht en door het zwaartepunt van de box. Het standaard laadplateau is 35 cm. Als het zwaartepunt (boxbreedte of diepte) kleiner is dan 70 cm gedeeld door twee zal hij er veilig opstaan. Er zijn overigens ook andere en grotere laadplateau's te leveren aangepast aan jouw situatie.[/FONT]

[FONT=Calibri]@ MusicXtra[/FONT]
            [FONT=Calibri]De accu gaat tussen de 300 en 500 keer vollast tillen mee voor hij opgeladen moet worden.[/FONT]
            [FONT=Calibri]@Leks[/FONT]
            [FONT=Calibri]Er zit nergens een verborgen stabilisatie in. Je houdt hem zelf in evenwicht. De wielen gaan op de rem als de last enkele centimeters van de grond af is, met een soort caravanmover. Je kunt als je tilt alleen electrisch rijden in lagere snelheid. Dit om met de last boven een andere box of podium te kunnen komen. In de onderste positie fungeert hij als een gewone steekwagen en kun je er zo hard mee rijden als je wilt. De maximum hoogte wordt juist iets meer als je hem wat achterover houdt. Je kunt met een beetje handigheid een box op 1.15 meter hoogte zetten.[/FONT]

[FONT=Calibri]Als je de stabiliteit wilt zien, staat er een leuke demo op Youtube. Helaas geen klein meisje maar ja [/FONT]
            [FONT=Calibri]Google maar op: "gewichtloze koelkast"[/FONT]
            Last edited by herman van der helm; 29-09-10, 11:06.

Comment

• swblom
              • Oct 2008
              • 38

Ik heb ooit eens een haaksysteem gemaakt:

Achter in de sub aan de bovenkant een insparing over 2/3 van de breedte met daarin een stalen buis.
              Achter op de top aan de onderkant twee haken die achter deze buis kunnen grijpen.

De sub op zijn plaats zetten, de top er naar toe rijden (wielen op de achterkant). De onderkant van de top met twee man optillen en de haken achter de buis. Dan de top doorkantelen op de sub.

Met dit systeem hoef je nooit het hele gewicht van de top te tillen, hij staat altijd met een significante hoeveelheid ergens anders op gesteund (grond of sub)
              De buis achter de sub is tevens handvat om de sub van zijn wielen (achter) om te kantelen.

Een ding moet je wel in de gaten houden, de sub moet genoeg gewicht hebben ten opzichte van de top. Anders kan hij niet voldoende tegenwicht bieden tijdens het kantelen. Dat was toen geen probleem (de "oud hout" jaren), nu kan dat wel anders zijn...

Comment

• herman van der helm
                • Sep 2010
                • 4

Originally posted by showband
                Herman. Bedankt voor deze link. Hij is nuttig in deze thread en ik had er nooit van gehoord. Terwijl ik toch heel wat beuzen afga.

het is echter wel netjes om bij dit soort posts te vermeloden dat jij de uitvinder / verkoper van die tilhulp bent.

Dan blijft je post best staan.
                Doe eens een demo in de PA markt begin 2011 of in oktober op musicasions in den haag. Daar zitten de mensen die je moet overtuigen met een demo..
                We gaan een demo doen op musicasions op 23 en 24 oktober.

Overigens zijn we gisteren genomineerd voor de Herman Wijffels innovatieprijs 2010

Comment

Working...