Klein liftje om speakers te stapelen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Klein liftje om speakers te stapelen

Ken iemand een klein liftje waarmee je speakers kunt tillen om ze te stapelen?
  • Husss
    • Jul 2003
    • 220

Originally posted by frederic
    Ken iemand een klein liftje waarmee je speakers kunt tillen om ze te stapelen?
    Een palletstapelaar. Zo heb ik ze ook kf850 zien stapelen.
    ff googelen op palletstapelaar. Zijn wel meestal grote dingen die dus ook transport volume nodig hebben.
    Anders een stel potige roadies;-)

Wat voor een speakers wil je stacken?

Comment

• Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

Als het compacter moet, kun je een 'handmatige' stapelaar maken.

2 buizen die je onder een hoek van een graad 45 last, bovenaan een katrol met onder een handlier. 2 'lepels' om te liften en klaar.... (om een setje EAW 850's te liften heb je nog steeds wel wat hulp nodig).

ps waarom heet het 'lepels' terwijl het een 'vork'heftruck is??
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Originally posted by Whitefarmer
        2 buizen die je onder een hoek van een graad 45 last, bovenaan een katrol met onder een handlier. 2 'lepels' om te liften en klaar.... (om een setje EAW 850's te liften heb je nog steeds wel wat hulp nodig).
        Dat ding flikkert bij het eerste DAPje wat je omhoog probeert te krijgen hartstikke om volgens mij...
        Waarom denk je dat palletstapelaars en vorkheftrucks zo zwaar zijn...

ps waarom heet het 'lepels' terwijl het een 'vork'heftruck is??
        Officieel heet dat gewoon de vork, maar 'in de volksmond' is er lepels van gemaakt...
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

Hmmm...

Toen ik het aan het typen was dacht ik al er commentaar op te krijgen.

Het is natuurlijk geen 'frame' van gamma party-tenten buis, maar dient wel van degelijk materiaal te zijn.

Ik heb zo'n 'handlier' gebruikt zien worden en vond het een simpele en eenvoudige oplossing!

... just my two...
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Jan van Duren
            • May 2004
            • 204

Sumner 2412 compactlift | Topspin International | Montageliften | Glasliften | Hoogwerkers| Montagelift

Is dit bruikbaar?

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

Ook Alp Lift heeft zulke liften. Zie de LMC Montagelift.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Ik heb gewoon gezorgd dat mijn toppen niet meer wegen dan 25 kg
                Nadeel van alles wat de boxen aan de onderkant ondersteund is dat je altijd op hoogte moet gaan schuiven om de boxen op elkaar te krijgen. Of je moet er iets van balkjes tussen plaatsen met minimaal de dikte van de lepels.
                En daarbij loop je nu met een hefwerktuig te slepen dat al snel meer dan 100 kg weegt.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• bones2001
                  • Aug 2003
                  • 741

Haha,
                  ik neem aan dat je dus inderdaad die 850 set gekocht hebt ?

Ik ken iemand die z'n KF850's doormidden gezaagt heeft, en er prat opgaat
                  dat ie het in z'n eentje kan stacken
                  Mixen is net als schilderen.
                  Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Idd we hebben een set 4 SB 850 en 4 LA325.

Alleen moet je dan zorgen dat de onderste subs ook op balkjes staan, anders kan je met de wielen er niet onder.

Dat geel liftje eerdergetoond lijkt me wel interessant te zijn.
                    Last edited by frederic; 25-10-09, 19:01.

Comment

• Freek Fokker
                      • Aug 2003
                      • 495

De LA328 moet nog gemaakt worden. Maargoed, dat setje is nog altijd beter te stapelen dan KF850.
                      SR20DET

Comment

• sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

Moet je het in je eentje bouwen dan ofzo? want 2 subjes op elkaar met 2 stuks LA325 naast elkaar daar bovenop is toch prima te stacken met zn tweeen, of als je het rustig aan wilt doen met zn drieen?
                        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• djspeakertje
                          • Oct 2008
                          • 1912

Heftruck!

En dan gewoon hijsbanden door je handvatten of aan je riggingpunten.
                          Ik weet het, binnen is het minder handig, maar bij grotere evenementen leen je gewoon de heftruck van het podiumbedrijf.

Natuurlijk is bovenstaande nogal overdreven, maar wat dacht je ervan om je speakers te vliegen? Of om een slim systeempje te bedenken waardoor je de boel met een (elektrische) kettingtakel die in een truss hangt omhoog takelt en op de subs laat zakken o.i.d.?

Daan
                          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Originally posted by djspeakertje
                            Heftruck!

Natuurlijk is bovenstaande nogal overdreven, maar wat dacht je ervan om je speakers te vliegen? Of om een slim systeempje te bedenken waardoor je de boel met een (elektrische) kettingtakel die in een truss hangt omhoog takelt en op de subs laat zakken o.i.d.?

Daan
                            Dan moet je bij iedere kast de kettingtakel precies boven de plek hangen waar de kast moet komen, is nogal wat klimwerk en er moet toevallig wel een truss boven de stack zitten.
                            Ik zou eerder denken aan een soort easy-tilt achtige constructie.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• qvt
                              • Oct 2009
                              • 721

Originally posted by djspeakertje
                              Heftruck!

En dan gewoon hijsbanden door je handvatten of aan je riggingpunten.
                              Ik weet het, binnen is het minder handig, maar bij grotere evenementen leen je gewoon de heftruck van het podiumbedrijf.

Daan
                              Je denkt toch niet dat er op elke locatie zomaar een heftruck/manitou/soortgelijken aanwezig is om ff wat speakers te stacken Laat staan de kleine zaaltjes waar je al net naar binnen kan met een 850 kast
                              There is no substitute for imagination

Comment

Working...