l'acoustics arcs/electro voice rx212

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fritsdevries1
    • Dec 2009
    • 16

l'acoustics arcs/electro voice rx212

hallo,

Ik wil voor een evenement een geluidsset huren, ik kan nu kiezen tussen een set met 6× l'acoustics arcs en 4× sb218 en een set met 4× electro voice rx212 en 6× rx118. Welke set geeft het meeste geluidsdruk, draagt het verst, klinkt het best en gaat het hardst?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by fritsdevries1
    hallo,

Ik wil voor een evenement een geluidsset huren, ik kan nu kiezen tussen een set met 6× l'acoustics arcs en 4× sb218 en een set met 4× electro voice rx212 en 6× rx118. Welke set geeft het meeste geluidsdruk, draagt het verst, klinkt het best en gaat het hardst?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt.
    Denk dat je met 'L acoustics beter af bent..... Draagt verder en de subs gaan iets harder, ook al omdat je één 18" speaker per kant meer hebt.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• qvt
      • Oct 2009
      • 721

Met grote voorsprong die set ARCS'en! De subs klinken beter, gaan wat harder en t zijn er ook nog eens meer. Daarnaast zijn die toppen erg fijn te richten en koppelen ze heel netjes door de dosc waveguide die erin zit
      There is no substitute for imagination

Comment

• fritsdevries1
        • Dec 2009
        • 16

ok bedankt

Comment

• fritsdevries1
          • Dec 2009
          • 16

en een set van stage accompany, met 4x sb36 en 6x p26?

Geeft deze set meer geluidsdruk dan de l'acoustics set? of is de l'acoustics set toch beter?

Groete

Comment

• salsa
            • Jan 2007
            • 1315

Waarom ga je niet een vergelijkings test doen??

Zet ze allemaal eens naast elkaar en maak je keuze!

Dave
            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Davy Gabriels
              • Aug 2002
              • 819

Originally posted by salsa
              Waarom ga je niet een vergelijkings test doen??

Zet ze allemaal eens naast elkaar en maak je keuze!

Dave
              Da's allemaal rap gezegd, maar hoe gaat hij dat doen? Al die verschillende sets gaan huren en langs elkaar zetten, gaat een kostelijk grapje worden.

Comment

• salsa
                • Jan 2007
                • 1315

De topic strater verteld niet dat dit bij verschillende verhuur bedrijven is, dus ga ik er vanuit dat dit bij 1 verhuurder is....
                Dan lijkt het mij niet moeilijk om een vergelijking te houden.

Dave
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• fritsdevries1
                  • Dec 2009
                  • 16

het zijn allemaal verschillende verhuurbedrijven, dus vergelijkingstest gaat een beetje moeilijk, ik dacht dat jullie misschien wisten of er verschil is en wat het best is.

Groet

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Originally posted by fritsdevries1
                    het zijn allemaal verschillende verhuurbedrijven, dus vergelijkingstest gaat een beetje moeilijk, ik dacht dat jullie misschien wisten of er verschil is en wat het best is.

Groet

Ik dat dat je gerust kunt stellen, als je de keuze hebt tussen EV en L Acoustics niet eens zult moeten luisteren wat het best is. Je kiest hier tussen een Renault en een Mercedes.

Comment

• sparky
                      • Apr 2002
                      • 2104

Originally posted by djspeakertje
                      Euhm...

Een Lada en een Hummerlimo (maar Arcsen zuipen niet zoveel...)

Daan
                      O ja, heb je wel eens op een RX en een ARCS setje gewerkt? In een Lada of Hummer gereden?

Ja ARCS is mooi spul, maar ik heb echt goede shows gedaan op RX-sets (wel dubbel), dus hou alsjeblieft eens op met dit forum te vervuilen met je tweedehandswijsheden. Ga eerst zelf eens zelf met dat spul werken en lever daarna inhoudelijk commentaar.

TOEVOEGING:

Misschien vergis ik me en heb je wel degelijk met beide sets gewerkt (waar ik niet van uit ga)
                      Vertel me dan eens waarom een RX set dan aan de absolute onderkant van de markt hoort, zoals een lada.
                      Dan wil ik graag weten waarom jij dat vind, niet waarom de persoon wiens post je net hebt gelezen dat vindt.
                      Last edited by sparky; 09-12-09, 20:05.
                      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• salsa
                        • Jan 2007
                        • 1315

Originally posted by sparky
                        O ja, heb je wel eens op een RX en een ARCS setje gewerkt? In een Lada of Hummer gereden?

J
                        TOEVOEGING:

Misschien vergis ik me en heb je wel degelijk met beide sets gewerkt (waar ik niet van uit ga)
                        Vertel me dan eens waarom een RX set dan aan de absolute onderkant van de markt hoort, zoals een lada.
                        Dan wil ik graag weten waarom jij dat vind, niet waarom de persoon wiens post je net hebt gelezen dat vindt.
                        Helemaal met sparky eens; Electro Voice is ook 1 van de meest toegepaste luidspreker fabrikant in de Tour sector, dus is ook goed.
                        Ik wordt ook een beetje moe van die flauwe opmerkingen van djspeakertje die niets of weinig onderbouwende kritiek levert, en daar moet je mee oppassen. Men gaat je niet zo serieus nemen......

De RX is wel een compleet ander soort systeem en uit een ander aspect opgebouwd dan een ARCS van L'acoustics maar zeker niet slecht.
                        Het hangt meer af waarvoor je het wil toepassen maar nog belangrijker, je budget!!

This is my piece of cake..

Dave

Comment

• Raymond Bancken
                          • Feb 2006
                          • 23

[FONT=Verdana]Dat hier een discussie ontstaat over een midden segment Electro-Voice systeem en een top segment L’Acoustics systeem geeft de verhouding al aan. Je koopt 3 van deze RX212/RX118 systemen voor 1 ARCS systeem. ARCS moet je vergelijken met X-array van Electro-Voice. Daar kan ARCS met de flexibiliteit van opbouw, klank en geluidsdruk echt niet bij in de buurt komen. Als de ARCS set voor dezelfde prijs te huren is als de RX set kan dit 2 dingen betekenen[/FONT]
                          [FONT=Verdana]1) [/FONT][FONT=Verdana]De ARCS set is erg scherp geprijsd in de verhuur[/FONT]
                          [FONT=Verdana]2) [/FONT][FONT=Verdana]De RX set wordt voor een zeer goede prijs verhuurd.[/FONT]

Comment

• Freaky
                            • Sep 2008
                            • 12

idd

Dit is een beetje appels met peren vergelijken jongens, Laten we nu eens een setje aanschaffen voor het zelfde bedrag... dan acht ik de kans groot dat je 3x zoveel EV krijgt dan L'acoustics... en als je dan toch graag ARCS wilt dan zet er een gelijkwaardige set van EV naast;;; X-ARRAY... dan wil ik nog wel eens zien wat er harder gaat EN beter klinkt...

Comment

• Koen De Paepe
                              • Nov 2009
                              • 52

Ik zou toch durven zeggen dat mijn X-array set minstens even goed of zelf beter is dan de Arcs. De Rx reeks is wel een eind minder van kwaliteit maar ik dacht dat dit topic over het huren van arcs vs. rx ging dus moet ik mij aansluiten bij het feit dat arcs beter zijn dan rx.

Comment

Working...