vocal mic's

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Breur
    • May 2007
    • 80

Heeft er al eens iemand een Beyer Dynamic TG-X 58 geprobeerd? Kost iets minder dan een SM58 maar de kwaliteit schijnt niet verkeerd te zijn.

Comment

• Mach Facilities
      • May 2009
      • 109

Originally posted by Waveform
      Beta 57 op stem?

Jazeker wel.... Zowel de SM57 als de SM57Beta zijn eigenlijk overal voor in te zetten, klein feitje, ALLES wat je ooit van de Stones hebt gehoord, is opgenomen met SM57's.........en dan bedoel ik ook echt ALLES

Chris

Comment

• Stage-Q
        • Sep 2007
        • 389

Ik gebruik ook de Beta57's wel eens voor backing vocals o.i.d.

Voor de drum pak ik meestal de Beta56.
        Prima mic. en zo heeft de drummer ook geen last van een grote mic. voor z'n neus.
        Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• Waveform
          • Dec 2009
          • 321

Originally posted by Mach Facilities
          Jazeker wel.... Zowel de SM57 als de SM57Beta zijn eigenlijk overal voor in te zetten, klein feitje, ALLES wat je ooit van de Stones hebt gehoord, is opgenomen met SM57's.........en dan bedoel ik ook echt ALLES

Chris
          Ok, maar de meeste nummers van de Stones trekken dan ook op niet veel qua klank.

Edit; Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat je eigenlijk elke microfoon wel kan gebruiken voor een ander doel dan waarvoor hij gemaakt is. Als de klank karakteristiek past bij je toepassing, waarom dan ook niet he..
          Last edited by Waveform; 05-12-09, 15:12.

Comment

• nightline
            • Oct 2002
            • 1001

Bij DWDD wordt ook zeer regelmatig de Beta 57 voor zang gebruikt, ik doe het zelf ook weleens. Deze klinkt mooi open zeker t.o.v. een SM58.

Groeten

Jack
            Powered by AudioMadness....

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Ken ook wel een paar vocalisten die zweren bij een SM57.
              Overigens is het eigenlijk belachelijk dat iedere muzikant voor een vermogen aan instrumentarium meezeult en de gemiddelde zanger/zangeres nog niet die € 100,- wil investeren in een eigen microfoon.
              Ik moet er niet aan denken zelf steeds in microfoons te zingen waar de avond ervoor iemand anders in heeft staan kwijlen.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Beldog
                • May 2004
                • 140

Met de sm58 zit je altijd goed. Door iedereen gekend, door de meeste mensen ook aanvaard en weinig geklooi met de monitoring. Beta58 klinkt wel helderder maar kost ook meer (maar wat maken die 50 euro's op de levensloop van die microfoons...bijna onverwoestbaar). Kies je voor het ietsje meer (de beta dus), probeer dan toch ook de e945 eens. Deze laatste is iets minder gekend bij de doorsnee zangers maar ze zijn toch wel aangenaam verrast door de helderheid van deze microfoon. In bepaalde muziekstijlen gebruikt men zelfs graag de beta57 (ook verrassend...apart).
                Hou er ook rekening mee dat voor punk, hardcore, metal enz. je een microfoon moet hebben die redelijk hufter-proof is en wel tegen een stootje kan. ( de sm 58)
                Uiteraard zijn er nog veel goede zangmicrofoons, maar ik kies toch graag voor iets dat door de meeste mensen gekend en aanvaard is.

Comment

• Mike Manders
                  • Aug 2006
                  • 341

ik zie die Sennheisers vaker terugkomen, als ze nieuw zijn klinken ze inderdaad niet verkeerd, bij mij was er al na 2/3 jaar niks van over, begon het hoog smerig te worden, en werden ze steeds lelijker (qua klank dan). dus die dingen gebruik ik niet meer.

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4524

een (1!) microfoon voor punkbands en jazz zangeresjes....?

Als je een compressor minder meeneemt koop je twee tot vier microfoons.

Wat heeft het voor zin om te besparen op de zangmicrofoon? Als je die punkband en dat jazzbandje goed wil laten klinken met een compromismicrofoon moet je voor duizenden euro's apparatuur gebruiken om het aanvaardbaar te maken. Twee goede zangmicrofoons kost je 500euro en alles klinkt top!

Compromissen maak je door in het begin je kabels in melkkratten te vervoeren en wat minder effectdozen te kopen enzo. Het laatste wat je moet doen is bezuinigen op geschikte microfoons.
                    lekker belangrijk!

Comment

• Mach Facilities
                      • May 2009
                      • 109

Originally posted by showband
                      een (1!) microfoon voor punkbands en jazz zangeresjes....?

Als je een compressor minder meeneemt koop je twee tot vier microfoons.

Wat heeft het voor zin om te besparen op de zangmicrofoon? Als je die punkband en dat jazzbandje goed wil laten klinken met een compromismicrofoon moet je voor duizenden euro's apparatuur gebruiken om het aanvaardbaar te maken. Twee goede zangmicrofoons kost je 500euro en alles klinkt top!

Compromissen maak je door in het begin je kabels in melkkratten te vervoeren en wat minder effectdozen te kopen enzo. Het laatste wat je moet doen is bezuinigen op geschikte microfoons.

HELEMAAL mee eens !!!!!
                      Als je als bron al bagger krijgt, zie er dan nog maar eens iets van te maken.
                      Ik zelf heb HELEMAAL geen spullen, het enige wat ik WEL heb, is een complete set GOEDE microfoons, en geloof me, met fatsoenlijke microfoons is met ELKE set geluid een goed geluid neer te zetten, het enige waar je in gelimiteerd zal zijn, is in het eindvolume, enneh, hard is toch ook niet mooi.........
                      Gewoon inderdaad zoals Showband zegt, begin bij het begin, zorg dat je bron goed is, dan heb je vaak niet eens toverdozen nodig.
                      als er shit in gaat, komt er shit(vaak nog veel grotere) uit.

Chris

Comment

• daviddewaard
                        • Mar 2008
                        • 627

Originally posted by Timo Beckman
                        Je zou ook eens een MB219 micro kunnen proberen . Ik heb een aantal jaren het geluid in een club in utrecht gedaan . Het probleem daar was dat met een uitbouw op het podium de zang bijna voor de PA uit kwam te staan . Met een 58 niet stil te krijgen zonder heftig te eq'en . De MB219 konden daar behoorlijk vol uit zonder echt problemen te veroorzaken . Daarbij klinken de nieuwe mikes die ik van ze gekocht heb erg goed .
                        type mb219 zegt me zo niks welk merk zijn ze?
                        A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• daviddewaard
                          • Mar 2008
                          • 627

Originally posted by djberjo
                          Ik vind de Sm58 voor live een geweldige zang microfoon.
                          hij is erg stevig, je kan hem overal voor gebruiken als het moet.

Ik gebruik sinds kort een Triton Fethead op de vocals. Die maakt de sm58 veel strakker en geeft erg mooi hoog.
                          het net twee van de fethead;s besteld ben benieuwd!
                          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

Working...