Draadloze handheld LD systems

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tha_dj
    • Jan 2004
    • 375

Draadloze handheld LD systems

Heeft iemand hier ervaring met de draadloze handhelds van LD systems ?
    En dan het liefste de: ws 1000 !

Zijn ons aan het orienteren op 4 sets voor een klein house project ( soort party animals 4 knullen dansend met een draadloze mic ), en willen liever met een bepaald budget 4 stuks aanschaffen als het huren van 4 stuks sennheiser of shure's welke zich al bewezen hebben.
    Tweedehands is bij ons GEEN keus, omdat wij GEEN kneuzen van een ander hoeven ( of chinese kopietjes ) en het liefst het verleden kennen van onze spullen.

Maar goed, onze vraag is dus of dit merk ook echt betrouwbaar is, zoals ik al van diverse mensen heb vernomen, of dat het toch budget spul is.
    your light !
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

alle waar naar zijn geld he!

Een merk als AKG heeft zich ook inmiddels wel bewezen, echter de goedkopere WMS40 serie valt als zang mic toch heel erg tegen! Kijk naar het prijskaartje en je weet het.

De Sennheisser ew100 wordt nu veelvuldig aangeboden 2de hands. Wanneer je bij een verhuurder haalt, grote kans dat het wel orgineel sennheisser is. Plus aan de rest van zn spullen kun je snel genoeg zien hoe er met de spullen is omgegaan!

Ken de handzenders niet, heb al wel erg goede verhalen gehoort over de in ear systemen, maar dan wel weer met andere dopjes.
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

eerste vraag aan de TS: gaat de act vaker optreden of is het voor een kort durend project?
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• tha_dj
        • Jan 2004
        • 375

Kijk dat alle waar naar zijn geld, geloof ik ook wel ! Vandaar de vraag.

En AKG wms setjes ken ik ook, heb er een aantal gebruikt met beltpack voor een toneel club ( nadeel is de fixed frequency ) en de duurdere systemen met kanaal keuze komen weer in de buurt van shure en senneheiser qua prijs en dan is mijn keus snel gemaakt.

Verders staan er nu 8 optredens in de planning, waarna gekeken wordt of het verder gaat. Dus rendabel genoeg om te investeren, maar daar wij dit ernaast doen, en meer wensen hebben op onze lijst en dus beperktere budgetten is onze keus gevallen op een belovend, verassend betaalbaar veel biedend merk, met redelijk goede verhalen en dan inderdaad door in-ears gebruikers uit mijn omgeving.

Huren is best leuk, en valt genoeg hier in de buurt te ritselen en af te spreken, maar heb liever 8 keer hetzelfde en grijp liever niet mis, dus eigen spullen is een pre.
        your light !

Comment

• tha_dj
          • Jan 2004
          • 375

Nou goed !!! Knoop is doorgehakt en wel om de volgende reden.

LD Systems LD WS 1000 HHD

2e linkje, is een test tussen de verschillende merken draadloze systemen.

Inmiddels ook 4 stuks binnen en eerste indruk na ze al te hebben gehoord bij de verkopende zaak is nog steeds positief.

Systeem is betrouwbaar, komt beter uit de bus als de budget lijn van de gerenomeerdere merken, en heeft veel meer kanalen ter beschikking dus HEEL goed te gebruiken in HEEL het land.

Kost voor 2 stuks handheld met 19" beugels ook ietsje meer als 1 budget microfoon van shure of senheisser en is voor ons dus een leuk instappertje om draadloos te gaan voor dit project.

your light !

Comment

• Mach Facilities
            • May 2009
            • 109

zorg je wel voor wat reserve delen, als je iets in de trant van de Party Animals gaat doen?
            Uit eigen ervaring (Charlie Lownoise & Mental Theo) weet ik dat er nogal eens een kop of schakelaartje sneuvelde, en dan praat ik in dit geval over kwaliteitsmicrofoons.
            Regelmatig krijg je ook een heel ander gedrag van gebruik van die dingen als ze in het vuur van het optreden gebruikt worden, bijvoorbeeld vastpakken van de kop, handen eromheen, schudden met de microfoon (ambient noise), onder de oksels steken, om te klappen, en dan per ongeluk de mic laten vallen, enfin, ga maar door, Hennie is om die reden zelfs gaan kijken naar goedkopere alternatieven, omdat er zoveel kapot ging.
            Dit in ogenschouw nemend, is de keus voor een budgetmerk niet slecht, maar nogmaals, zorg wel voor voldoende vervanging, het is niet leuk als je halverwege een gig ineens nog maar drie van de vier werkend hebt.
            Ook zorgden we trouwens dat er altijd een draadmicrofoon standby lag, ook weer ingeval van uitval.
            Chris

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

Originally posted by tha_dj
              Kost voor 2 stuks handheld met 19" beugels ook ietsje meer als 1 budget microfoon van shure of senheisser en is voor ons dus een leuk instappertje om draadloos te gaan voor dit project.
              Die twin-receivers zijn ook inderdaad niet duur (~300 EUR), en ze hebben ook beltpacks en IEM's, dus misschien is het inderdaad wel een leuk instappertje voor een zenderrackje.

Ik wil bij ons in de band in ieder geval zélf wel in-ears gaan gebruiken, sinds ik weinig trek heb in 'vrijwillige' gehoorschade door een fanatieke drummer of bassist achter me.
              First make it work, then make it look pretty!

Comment

• tha_dj
                • Jan 2004
                • 375

Tja reserve onderdelen, zijn er voorlopig om budgetaire reden nog even NIET !
                En inderdaad weten de mannen er wel raad mee, om de mics te testen, enz !
                Ga morgen proefdraaien met de Party Animals zelf of in ieder geval een deel hiervan ( Zit me eigen personeel inmiddels voor vast in, dus die ben ik weer kwijt ! )
                Zaterdag komen daar ook nog eens de 8 Ex Animals van vroeger bij als zijnde meeting hier in Volendam.
                Een deel van die 8 Ex animals waaronder Mc Remsy en 3 anderen gaan een soortgelijk project doen komend jaar, waar wij de techniek voor gaan verzorgen.
                Tussendoor uiteraard nog een paar Dj's en Critical Mass, maar geloof dat die inprikt ( communicatie loopt een beetje raar en moeizaam )
                Maar goed al met al wordt het weer een gezellig weekendje en dicht bij huis, dus we hebben niks te klagen.
                Mocht het er weer inzitten, hebben we reserve onderdelen, want na een kleine 10 keer en hopend op een vervolg van nog 20 boekingen komen er wel SLX microfoons, daar de kwaliteit echt wel beter is en ook inzetbaarder is voor andere projecten, en dan hebben we 4 LD microfoons voor de breek
                your light !

Comment

• hspeulman
                  • Apr 2010
                  • 3

Ld

Hoe zijn je ervaringen met de LD 1000. Ik heb zelf al twee jaar de LDMEI100, dus de voorganger die U hebt gekocht (ik heb degene met blauw led verlichting, die van U geel). Is de mei 1000 daadwerkelijk beter?. Ik heb er zelf Shure E2 oortjes bij gekocht. morgen ga ik naar een adres, die 3-weg levert voor de prijs van rond de € 500,00. Moet helemaal top zijn.

Comment

• hspeulman
                    • Apr 2010
                    • 3

in-ear aangeschaft

Inmiddels gekocht. gegaan voor 3-weg systeem. Het werkt perfect. Echt een aanrader. Alles wordt op maat aangemeten. Pasvorm is oke. Gelijk gehoorbescherming bij gekocht, omdat hij de mal toch al had. Nooit actieve luidssprekers op de buhne meer denk ik!!
                    Ears4U In Ear Monitors
                    groet henk
                    Last edited by hspeulman; 29-04-10, 19:59. Reason: spelfout

Comment

Working...