Testen draadloze zenders

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EL_Loco
    • Nov 2009
    • 87

Originally posted by joe
    [FONT=Verdana][FONT=Verdana]Hallo,[/FONT]

[FONT=Verdana]Squelch maakt in deze niks uit, waarvoor: omdat je storing binnen krijgt als ook de zender aan staat en goede ontvangst hebt.

eens
    [/FONT]
    [FONT=Verdana]Andere frequentie heeft alleen maar zin als er ook daadwerkelijk iets in de lucht zou zitten, maar je gaf aan dat de storing niet verdwijnt als je een andere frequentie instelt. [/FONT]

[FONT=Verdana]Bij de 1ste frequenties die je opgaf heb je bij ch. 1 en 4 een IMP zitten op de 3de order op een afstand van 150 KHz en bij zender 3 zit een 3de order IMP op 150KHz afstand die gemaakt wordt door 3zenders bij elkaar.[/FONT]

[FONT=Verdana]Het 2de lijstje is schoon, alleen een paar producten op 225KHz afstand, van de producten als je 3 zenders bij elkaar zet. Hier ga je geen last van hebben.[/FONT]

[FONT=Verdana]Als het onheil van buitenaf komt, kijk dan je rand aarde even na, als van de behuizing de aarde niet goed is krijg je van allerlei ellende binnen.

goed punt, helemaal vergeten, qua aarde

Let erop dat je antenne sprieten ook niet tegen elkaar aan komen, dat heeft ook negative gevolgen op je ontvangst
    [/FONT]

[FONT=Verdana]Als je pas een storing krijgt na een tijdje kan het ook een slechte soldering/contact/component zijn.[/FONT]

[FONT=Verdana]cat5 kabeltjes langs de antenne/kabel kan ook storing veroorzaken. [/FONT]

[/FONT]
    Groeten,
    Marco
    Klopt,
    cat5 heb ik persoonlijk nooit last van gehad verder

Comment

• KlankOntwerp
      • Jun 2008
      • 130

De storing zoals opgenomen lijkt idd op die van mij, ook qua lengte (korte burst, soms wel iets langer maar niet constante amplitude - fade in, fade out met irregular envelope, binnen een seconde, heel sporadisch iets langer) alleen heb ik er soms een klein piekje van een blokgolf/pulsgeluidje doorheen zitten (uit mijn hoofd zo rond de 500 Hz).

Squelch had ik eerder al redelijk hoog gedraaid, die kan echt niet veel hoger meer, anders houd ik geen signaal meer over als de heren door het publiek lopen.

Overigens heb ik die storing terwijl de persoon met de storende Tx / Rx gewoon op het toneel is, gewoon tussen +1m en -5m KK, court en jardin maakt niet uit. Rx staan meestal bij de multi of achterop, dus vanuit de poten te zien of nabij fond achter de achterste poot.

De beltpack van desbetreffende acteur heeft wel al een aantal jaar achter de rug, een breuk in de aansluiting van de antenne van de Rx lijkt mij daarom niet vergezocht maar lastig te meten door mij. Kan ik dat bij Sennheiser laten doen en is dat economisch interessant?

Eerst maar even anderhalf uur opnemen met de zenders, kijken hoe repliceerbaar de storing is bij mij thuis, en dan een andere combi Tx - Rx proberen. Ik heb wat te doen in de kerstperiode :P

Comment

• EL_Loco
        • Nov 2009
        • 87

Originally posted by KlankOntwerp
        De storing zoals opgenomen lijkt idd op die van mij, ook qua lengte (korte burst, soms wel iets langer maar niet constante amplitude - fade in, fade out met irregular envelope, binnen een seconde, heel sporadisch iets langer) alleen heb ik er soms een klein piekje van een blokgolf/pulsgeluidje doorheen zitten (uit mijn hoofd zo rond de 500 Hz).

Squelch had ik eerder al redelijk hoog gedraaid, die kan echt niet veel hoger meer, anders houd ik geen signaal meer over als de heren door het publiek lopen.

Overigens heb ik die storing terwijl de persoon met de storende Tx / Rx gewoon op het toneel is, gewoon tussen +1m en -5m KK, court en jardin maakt niet uit. Rx staan meestal bij de multi of achterop, dus vanuit de poten te zien of nabij fond achter de achterste poot.

De beltpack van desbetreffende acteur heeft wel al een aantal jaar achter de rug, een breuk in de aansluiting van de antenne van de Rx lijkt mij daarom niet vergezocht maar lastig te meten door mij. Kan ik dat bij Sennheiser laten doen en is dat economisch interessant?

Eerst maar even anderhalf uur opnemen met de zenders, kijken hoe repliceerbaar de storing is bij mij thuis, en dan een andere combi Tx - Rx proberen. Ik heb wat te doen in de kerstperiode :P
        Jep, je kan het bij sennheiser laten testen. Geen idee wat het kost trouwens.
        (en nu bedenk ik mij dus dat ik straal vergeten ben die lijsten mee te nemen )
        Oh well, ik kom er wel vaker..

Comment

• EL_Loco
          • Nov 2009
          • 87

Klankontwerp, kan jij me mailen op roald(puntje)gluvers(ameteenstaartje)gmail.com ?
          Ik heb wat lijsten voor je.

Comment

• KlankOntwerp
            • Jun 2008
            • 130

Bedankt, ik heb je gemaild.

Is de gainregelaar op de SK-50 overigens alleen voor de microfoon preamp of stuurt de zender dan op hoger volume uit? De zenders staan nu op gain 1 namelijk.

Comment

• BvE
              • Oct 2004
              • 385

De gain is voor de preamp. Het zendvermogen kan je niet aanpassen.

Comment

• KlankOntwerp
                • Jun 2008
                • 130

Daar was ik al bang voor. Thnx.

Comment

• BvE
                  • Oct 2004
                  • 385

Ach daar hoef je niet bang van te zijn, het zendvermogen van die bodypacks is echt wel genoeg. Helemaal als je met vlaggetjes werkt.

Comment

• EL_Loco
                    • Nov 2009
                    • 87

Originally posted by BvE
                    Ach daar hoef je niet bang van te zijn, het zendvermogen van die bodypacks is echt wel genoeg. Helemaal als je met vlaggetjes werkt.
                    precies, meer dan genoeg vermogen

Comment

Working...