Live piano met distortion

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • patturik
    • Dec 2009
    • 2

Live piano met distortion

Hey allemaal,

Ik ben een conservatorium student en wil bij m'n eindexamen kijken of ik bij 1 nummer een soort lichte distortion op m'n piano geluid kan krijgen. (Een vleugel, dus geen digitale piano) Is dit lastig om te doen? Ik neem aan dat er nogal veel problemen zijn dan met feedback van de piano. Ik heb het gezien bij een band E.S.T. en volgens mij gebruikt hij een POD effecten bak. Hoe zou je dit dan moeten aansluiten zonder problemen?
    Als iemand kan helpen... te gek! :P
    Groet,
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

PIano miccen - effect naar smaak op insert van tafel?!
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

Is het een solo-optreden of wordt er met anderen samengespeeld?

Eea maakt best uit voor de monitoring, is er geen monitoring nodig dan kun je idd de mics behandelen met effectenbakken; een pod, goede gitaarpedaaltjes, of een buizenbak zouden kunnen werken, misschien ook wel buizenchannelstrips.

Op het moment dat je wel echt monitoring nodig gaat hebben ga je misschien in de problemen komen qua feedback. Een aantal oplossingen zijn mogelijk, de eerste mogelijkheid zou zijn om met in ears te spelen. De tweede mogelijkheid zou betekenen dat je het signaal splitst in bewerkt en onbewerkt signaal en ook het cleane geluid gebruikt voor je monitors. Hou er er in dat geval rekening mee dat je met een pod of ander digitaal apparaat wel looptijdverschillen krijgt en dat paralelle distortion meestal best raar klinkt. Of je gebruikt een aparte set mics voor de monitors, wordt ook nog wel eens gedaan.

Het slagen hangt ook af van de grote van de ruimte en de mate van versterking. Hoe kleiner de zaal, hoe meer van het directe geluid van de vleugel zelf er zal meekomen en hoe minder het effect zal zijn dat je wilt bereiken.