Shure condensator zwanenhals mic verlengen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rpeterse
    • Dec 2009
    • 8

Shure condensator zwanenhals mic verlengen

Hallo allemaal,

Ik heb voor een in een vergaderruimte een Shure MX418S/S zwanenhals condensator microfoon gekocht. Geweldige microfoon. Het geluid is perfect voor deze doeleinden.

Nu wil ik de microfoon toch niet op de katheder bevestigen, maar ook niet op een standaard microfoon statief. Het liefste wil ik de microfoon wegwerken in een mooie aluminium buis (voorgevormd), die vervolgens weer op afstand op hoogte gesteld kan worden.

Omdat de onderzijde van de MX418 o.a. een printplaatje en een XLR plug bevat, is deze zo'n 20mm dik. Hierdoor zou de aluminium buis veel te dik worden.

Kan ik 'zomaar' de lengte van het draadje tussen de backplate en de printplaat met circa 1 - 1,5 meter verlengen (afstand 's')? Dit is het draadje wat in de zwanenhals zelf zit, en is nu zo'n 50cm lang.

Hierdoor zou ik een mooie uit één stuk bestaande microfoon + standaard krijgen van zo'n 16mm dikte

P.S.: eventueel kan ook de XLR plug los solderen van de printplaat en hier een kabel op bevestigen zodat de printplaat dichtbij de backplate blijft. Dat heeft overigens niet mijn voorkeur, omdat ik hierdoor nog een redelijk dikke buis zou moeten gebruiken.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Denk niet dat dit problemen oplevert, waar je wel last van kunt krijgen is brom dus gebruik afgeschermde kabel.
    Last edited by moderator; 01-01-10, 14:55. Reason: www.nodelooskwooten.nl
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Je kunt ook nog even kijken bij Audio Technica,
      die hebben een soortgelijke serie. Daar is in elk geval een aantal uitvoeringen die eindigen op een kabeltje met een miniXLR. De voorversterker zit dan aan het einde van het kabeltje, dus kan na jouw verlengbuis gemonteerd worden. Ze hebben een hele serie, in allerlei uitvoeringen.
      Deze bijvoorbeeld
      http://www.audio-technica.com/cms/re...u857r_rl_e.pdf.
      De AL uitvoering kan ook nog op een batterijtje werken, mocht de versterker geen fantoomvoeding hebben.
      De U uitvoering heeft een nog scherpere cardioïde karakteristiek.

Speakertech
      Last edited by moderator; 01-01-10, 14:55. Reason: www.nodelooskwooten.nl
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

K&M heeft hier mooie platte statiefjes voor die op het katheder gezet kunnen worden en waar je de zwanenhals in kan prikken. Enige wat naar beneden komt is de draad zonder statief!

Dit dus: http://www.k-m.de/Mikrofon-Tischspre...c4836c8.0.html
        d&b Audiotechnik

Comment

• rpeterse
          • Dec 2009
          • 8

Thanks voor de reacties. Ik heb het alleen niet over een ander soort microfoon. Deze is geweldig goed en ik wil 'm juist niet op de katheder bevestigen

Originally posted by MusicXtra
          Denk niet dat dit problemen oplevert, waar je wel last van kunt krijgen is brom dus gebruik afgeschermde kabel.

hey MusicXtra, dank je wel voor je reactie. Dan heb ik wel nog 2 vraagjes:

- watvoor afgeschermde kabel raad jij aan?

- hoe kan ik stukje wat ik gesoldeerd heb (nieuwe kabel aan bestaande kabel) het beste afschermen? Zou ik daarvoor dit soort tape kunnen gebruiken: http://www.shieldingsystems.eu/?p=Nieuws&id=94&Lang=1

Groetjes
          Last edited by rpeterse; 01-01-10, 11:32.

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Originally posted by rpeterse
            - hoe kan ik stukje wat ik gesoldeerd heb (nieuwe kabel aan bestaande kabel) het beste afschermen? Zou ik daarvoor dit soort tape kunnen gebruiken:
            Ik zou krimpkous gebruiken.

Let wel goed op je aarding van de buis.
            Zit deze nergens (elektrisch) aan verbonden dan zou ik hem verbinden met pen 1, de afscherming dus.

Zit deze aan een mechanische constructie die ergens geaard zit (waarschijnlijk via een apparaat), zorg dan dat de microfoon elektrisch geisoleerd zit tov de buis. Dan weet je zeker dat je geen problemen krijgt door aardlussen.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by rpeterse
              Thanks voor de reacties. Ik heb het alleen niet over een ander soort microfoon. Deze is geweldig goed en ik wil 'm juist niet op de katheder bevestigen

hey MusicXtra, dank je wel voor je reactie. Dan heb ik wel nog 2 vraagjes:

- watvoor afgeschermde kabel raad jij aan?

- hoe kan ik stukje wat ik gesoldeerd heb (nieuwe kabel aan bestaande kabel) het beste afschermen? Zou ik daarvoor dit soort tape kunnen gebruiken: Elektrisch Geleidende Tapes (Kopertape) met geleidende zelfklever 3200 - Holland Shielding Systems - EMI/RFI Shielding

Groetjes
              Ik gebruik voor de bekabeling van mijn racks gewoon microfoon kabel, maar dan een uitvoering die minder robuust is en dus dunner.
              Dat kleine stukje dat niet is afgeschermd zal geen problemen opleveren, zeker niet wanneer je de aluminium buis met pin 1 van je XLR verbindt.
              Dus gewoon de soldeerverbindingen met stukjes krimpkous isoleren.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...