Vraag advies aanschaf Lavelier Mic + Zender en Ontvanger

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NielsDuinker
    • Jan 2010
    • 1

    Vraag advies aanschaf Lavelier Mic + Zender en Ontvanger

    Beste,

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende. Ik ben namelijk een goed systeem aan het uitzoeken voor mijn show. Ik doe een jongleershow (www.NielsDuinker.com) op verschillende cruiseschepen.

    Dit is een foto van een theater op een cruiseschip:

    en


    Tot nu toe werkte ik met een
    Samson Airline Aerobic mic
    maar deze set is niet goed genoeg.

    Omdat ik met mijn jongleren veel beweeg en een headset mij soms in de weg zit, zit ik te denken aan een lavelier mic. De samson kon ik afnemen omdat die niet met een kabeltje aan de zender verbonden zit.

    Ik zit nu te denken aan een Sennheiser MKE-2 Lavalier mic.
    De zender bevestig ik dan aan mijn linker onderbeen zodat die niet in de weg zit tijdens het jongleren.
    Welk zender ontvanger systeem adviseren jullie mij? en is de Sennheiser MKE-2 een goede keuze. Is er een andere lavalier mic die beter zou zijn voor mij?
    Tijdens een show zweet ik - heeft dit consequenties voor de keuze van de zender?

    Alvast bedankt voor jullie tijd om mij te helpen. Bedankt hiervoor!

    Met vriendelijke groet,

    Niels Duinker
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1087

    #2
    Originally posted by NielsDuinker
    Tot nu toe werkte ik met een
    Samson Airline Aerobic mic
    maar deze set is niet goed genoeg.

    Omdat ik met mijn jongleren veel beweeg en een headset mij soms in de weg zit, zit ik te denken aan een lavelier mic. De samson kon ik afnemen omdat die niet met een kabeltje aan de zender verbonden zit.
    Hoi Niels,

    Wat bedoel je precies met bovenstaande? "De Samson kon je afnemen"...

    Je geeft aan dat je nogal zweet. Als het ook van je voorhoofd stroomt dan is het niet echt verstandig het microfoontje direct op je huid te gaan plakken.Als een beugeltje geen optie voor je is is het belangrijk dat je je laten vertellen (eigenlijk laat zien) hoe je een plakmicrofoon het beste aanbrengt. Let bij de aanschaf ook op hoe lang het snoer is. Als je lang bent zullen enkele microfoons net te korte snoeren hebben waardoor je in je bewegingen beperkt wordt (beltpack wordt dan opgetrokken door het microfoontje op je gezicht, of andersom: de plakkertjes waarmee je microfoontje vastzit laten los omdat je beltpack eraanhangt.)

    Ik ben erg tevreden met mijn sennheiser sets. Heb Evolution 500 series in de G1, G2 en G3 serie. Elke geeratie biedt meer funkties. Werkt goed. de 300 en 100 serie zijn de uitgekleden varianten. Voorheen was het prijsverschil tussen de 100, 300 en 500 serie groter dan tegenwoordig. Als je vaak met meerdere artiesten samen moet optreden en je verwacht veel andere zenders tegen te komen dan zou ik kiezen voor de 500 serie. Sta je meestal alleen op de bühne dan voldoet 100 en 300 ook (maar voor het prijsverschil hoef je het eigenlijk niet te laten)

    @lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

    Comment

    • jakkes72
      • Dec 2003
      • 1015

      #3
      Originally posted by @lex
      Hoi Niels,

      Wat bedoel je precies met bovenstaande? "De Samson kon je afnemen"...

      @lex

      Als ik het goed heb zit de zender van die samson vast aan de headset, aan de achetrzijde van de beugel.

      Comment

      • marcelvanhassel
        • Apr 2009
        • 50

        #4
        Je geeft aan dat je veel beweegt. Het is dan in ieder geval niet handig om een microfoon aan je kleding vast te maken, dan hoor je steeds je kleding bewegen.

        De MKE-2 microfoons vind ik zelf gewoon prima, niets mis mee dus eigenlijk een prima keuze. Wat betreft de zender sluit ik me aan bij het verhaal van @lex.
        Ik weet nooit de precieze namen van Sennheiser, maar ze verkopen ze ook in headset vorm. Ik weet niet hoe groot je hoofd is, maar mijn ervaring met die dingen is dat ze redelijk groot zijn zeg maar, en dat kan irriteren.
        Een 'headsetje' dat wel altijd heel makkelijk op te zetten is, is de Countryman E6. Bijkomend voordeel van dit setje is ook dat de draad opnieuw te solderen valt aan het headsetje, zodat niet heel je headset verloren is bij een kabelbreuk. (Overigens nooit zelf gedaan, dus weet niet hoe makkelijk dit is.)

        Je kunt er ook voor kiezen om het microfoontje op je voorhoofd te plakken en de draad weg te werken in je haar. Maak hier eerst je huid een beetje schoon, pak dan een klein stukje leukoplast (echt een heeeeel klein stukje, het moet dalijk net zo groot zijn als het kopje van het microfoontje), vouw dit dubbel zodat je zeg maar dubbelzijdig plakband krijgt. Dit plak je op de plek waar je het microfoontje wil hebben, dan plak je het microfoontje (nouja, net het stukje waar het dikker wordt zeg maar) op dat stukje, en dan een klein stukje leukoplast eroverheen. Is een priegelwerkje, maar mijn ervaring is dat dat redelijk goed werkt.(Volgens mij heb ik deze manier hier ook ergens van het forum) (De kabel wegwerken in het haar heb ik me nooit aan gewaagd, dit heb ik altijd over gelaten aan de mensen van de kap ). Je kunt er zo ook voor zorgen dat het microfoontje net wat van je huid afzit, dus dan is zweet een mindere issue. Ook kun je na je show het microfoontje even doorblazen met wat perslucht. Dit heb ik zelf nooit gedaan, maar dit heb ik ooit eens van de mannen die destijds Tarzan draaiden gehoord, dat ze op die manier troep uit de microfoontjes houden.

        Verder zie ik het nut van de zender aan je linkerbeen niet heel erg in. Waarom zit deze in de weg als je deze aan je broekriem hangt? Scheelt weer een boel kabellengte.

        Hoop dat je er wat aan hebt

        Comment

        • darco
          • Sep 2009
          • 135

          #5
          Samson Wireless - AirLine 77 Headset System

          waarschijnlijk dit?
          samson headset met geintegreerde zender.

          Comment

          • shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

            #6
            ik denk dat de countryman e6 earclip headset microfoon wel wat voor je is,

            en kwa zender, zou ik minimaal kiezen voor een setje van sennheiser en dan minimaal de g2 ew122.

            verder: sta je ook op je hoofd ofzo? anders zou je kunnen overwegen de beltpack in een washandje te doen en die op een manier vastmaken aan een riem, zo hou je zweet van het beltje af
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

            Comment

            • tididi
              • Aug 2001
              • 352

              #7
              ik heb de ervaring met de mke2 dat deze erg richtings gevoelig is
              als je je hoofd veel wegbeweegt van de micr af dan ben je dus slechter te verstaan
              de country man is dus een betere optie omdat deze bij je mond blijft.
              p.j

              Comment

              • marcelvanhassel
                • Apr 2009
                • 50

                #8
                Originally posted by shure-fan
                verder: sta je ook op je hoofd ofzo? anders zou je kunnen overwegen de beltpack in een washandje te doen en die op een manier vastmaken aan een riem, zo hou je zweet van het beltje af
                Je ziet (bij grote producties) ook vaak dat ze dit met condooms doen.

                Comment

                • Waveform
                  • Dec 2009
                  • 321

                  #9
                  Originally posted by marcelvanhassel
                  Je ziet (bij grote producties) ook vaak dat ze dit met condooms doen.
                  Veiligheid boven alles

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #10
                    Originally posted by marcelvanhassel
                    Je ziet (bij grote producties) ook vaak dat ze dit met condooms doen.
                    Voordeel is dat op cruiseschepen volop automaten hangen, nadeel is dat je beltpack steeds onder het glijmiddel zit.
                    Maar voor dergelijk professioneel en intensief gebruik zou ik toch voor een zeemleren zakje gaan of één van de andere oplossingen die in het topic hierover genoemd worden.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • BJD
                      • Oct 2007
                      • 771

                      #11
                      Sennheiser EW300/EW500 is en prima set voor deze toepassing. Sennheiser heeft ook de SK2000 transmitter die volledig van metaal is maar met een bijbehorende EM2000 ontvanger betaal je een veelvoud van een EW500 set.

                      Comment

                      • marcelvanhassel
                        • Apr 2009
                        • 50

                        #12
                        Originally posted by Waveform
                        Veiligheid boven alles
                        Originally posted by MusicXtra
                        Voordeel is dat op cruiseschepen volop automaten hangen, nadeel is dat je beltpack steeds onder het glijmiddel zit.
                        Maar voor dergelijk professioneel en intensief gebruik zou ik toch voor een zeemleren zakje gaan of één van de andere oplossingen die in het topic hierover genoemd worden.
                        Ik heb het idee dat ik niet helemaal serieus genomen wordt
                        Maar ik meen het serieus!
                        Ookal stond ik ook even vreemd te kijken toen ik op een laatje in het zenderhok een labeltje met 'condooms' zag.

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          #13
                          Originally posted by marcelvanhassel
                          Ik heb het idee dat ik niet helemaal serieus genomen wordt
                          Maar ik meen het serieus!
                          Ookal stond ik ook even vreemd te kijken toen ik op een laatje in het zenderhok een labeltje met 'condooms' zag.
                          Ik zou niet durven je niet serieus te nemen.
                          Het zal ook zeker wel werken maar dan moet je wel condooms zonder glijmiddel hebben, en heb je wel eens aan je handen geroken nadat je zo'n ding hebt vastgehad.
                          Kan me voorstellen dat het heel handig is wanneer steeds andere mensen gebruik maken van de zenders maar in dit geval gebruikt alleen hij de zender en zijn er betere oplossingen.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • marcelvanhassel
                            • Apr 2009
                            • 50

                            #14
                            Originally posted by MusicXtra
                            Ik zou niet durven je niet serieus te nemen.
                            Het zal ook zeker wel werken maar dan moet je wel condooms zonder glijmiddel hebben, en heb je wel eens aan je handen geroken nadat je zo'n ding hebt vastgehad.
                            Kan me voorstellen dat het heel handig is wanneer steeds andere mensen gebruik maken van de zenders maar in dit geval gebruikt alleen hij de zender en zijn er betere oplossingen.
                            Zelfs dat niet, steeds dezelfde acteurs (nouja, en understudy's). Dit verhaal ging over die ene productie die een tijd lang in scheveningen gestaan heeft, met al die apen enzo

                            Comment

                            • tarpan
                              • Dec 2008
                              • 266

                              #15
                              Originally posted by marcelvanhassel
                              Ook kun je na je show het microfoontje even doorblazen met wat perslucht.
                              dit lijkt me toch een beetje riskant niet?
                              als je bij de brom zit...

                              Comment

                              Working...