1 he versterkers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joe
    • Jan 2003
    • 446

1 he versterkers

Goeden dag,

1 he versterkers.... persoonlijk vind ik het geweldig om veel vermogen te hebben in een kleine versterker. Maarja, ik heb nogal wat powersoft versterkers gehad (zeg zo'n 8jaar geleden) en deze waren niet allemaal betrouwbaar genoeg. Bij mij vooral de D en de Q series.
    Ik heb nu een versterker nodig van 1 he en niet dieper dan 36cm en het vermogen moet meer zijn dan 2*900w 4ohm.

Hoe is tegenwoordig de DIGAM LD serie?
    Welke 1 he versterkers zijn goed maar vooral betrouwbaar?

Groeten,
    Marco
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by joe
    Goeden dag,

1 he versterkers.... persoonlijk vind ik het geweldig om veel vermogen te hebben in een kleine versterker. Maarja, ik heb nogal wat powersoft versterkers gehad (zeg zo'n 8jaar geleden) en deze waren niet allemaal betrouwbaar genoeg. Bij mij vooral de D en de Q series.
    Ik heb nu een versterker nodig van 1 he en niet dieper dan 36cm en het vermogen moet meer zijn dan 2*900w 4ohm.

Hoe is tegenwoordig de DIGAM LD serie?
    Welke 1 he versterkers zijn goed maar vooral betrouwbaar?

Groeten,
    Marco
    Zou ik eerder gaan voor 2HE 4 kanaals versterkers.
    Daar hoeft de fabrikant naar mijn idee minder concessies te doen voor een aantal componenten zoals de koelventilators, trafo's, etc.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Davy Gabriels
      • Aug 2002
      • 819

Originally posted by MusicXtra
      Nadeel is dan weer dat als je voeding stuk is je niks meer hebt, dan heb ik liever 2x 1HE versterker

Comment

• Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

Heb je de Synq Digit serie al getest ?

ikzelf heb ze ook en ben er erg happy mee.

Veel vermogen en tot op heden nog niet kapot bij wekelijks gebruik.

Gebruik zelf de zwaartse ( 3K6 ) en deze bevalt erg goed.

Prijzen zijn voor de lichtste kost 265,00 in BTW ( 2x 540W )
        dan komt de middelste voor 399,00 in BTW ( 2x 1100W )
        en de zwaartse voor 469,00 in BTW ( 2x 1800W )

En JA deze zijn echt betrouwbaar en gewoon goed !

Wil je een licht gewicht met 4 kanalen is mss de PARK Audio CF2804 ( is wel 2HE )

Deze weegt 8 kilo en levert 4x 700W vermogen waarvan alle kanalen een x-over hebben ( HI en LO pass ) deze patser kost 839,00 in BTW
        Last edited by Rolandino; 06-01-10, 12:44.
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• joe
          • Jan 2003
          • 446

Daar hoeft de fabrikant naar mijn idee minder concessies te doen voor een aantal componenten zoals de koelventilators, trafo's, etc.
          Het moet een 1he zijn.

Het komt in een rackje van 5he
          1* 10000Q (2he)
          1* ps15 controller (1he)
          1* ps10 controller (1he)
          1* amp (1he)

Ik had eerst gehoopt dat de plm van labgruppen de juiste nexo presets zou hebben. maarja dat werkt dus nog niet, wie weet komt dat nog.

Comment

• darco
            • Sep 2009
            • 135

Heb zelf ook enkele synq's in gebruik en idd, van betrouwbaarheid geen klagen, nog geen enkel probleem tot op heden

Comment

• joe
              • Jan 2003
              • 446

[FONT=Verdana]Heb je de Synq Digit serie al getest ?[/FONT]

[FONT=Verdana]ikzelf heb ze ook en ben er erg happy mee.[/FONT]

[FONT=Verdana]Veel vermogen en tot op heden nog niet kapot bij wekelijks gebruik[/FONT]
              [FONT=Verdana]Heeft iemand anders al een stukke gehad!?[/FONT]
              [FONT=Verdana]Prijs is natuurlijk leuk, wat doet de klank/ruis.[/FONT]

Comment

• Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

Originally posted by darco
                Heb zelf ook enkele synq's in gebruik en idd, van betrouwbaarheid geen klagen, nog geen enkel probleem tot op heden
                Hier ook, het zijn prima ampjes voor het geld, lekker licht, maken in verhouding weinig herrie en veel power voor je euro's. Voor de prijs kun je het niet laten om zonder een geschaad geweten een spare in de bus te gooien.

Als ik de post Ronaldino goed lees zijn ze ook nog eens afgeprijsd, dat zou kunnen betekenen dat Synq binnenkort met nieuwe DIGIT series op de markt komt. Features zoals een ingebouwde DSP (met EQ) en AES input zouden mij wel aanspreken.

Originally posted by joe
                Die van mij loopt nog altijd als een trein, ik meld het wel even als ie stuk gaat.

Qua klank heb ik hem nog niet goed aan de tand kunnen voelen, voor doorsnee disco-gebruik op een paar 15" topjes voldoet ie prima, maar als ik uitgebreid wil testen heb ik daar een stel fatsoenlijke kastjes voor nodig.
                First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Koen van der K
                  • Aug 2005
                  • 1146

Originally posted by joe
                  Ha Marco, ik heb 'n testrapportje van 'n uitgebreide meting die ik 'n tijdje geleden op 'n 3K6 heb verricht.
                  Qua klank kan ik er niet over oordelen maar als ik meld dat het testexemplaar tijdens de test meermaals sneuvelde en erg vreemde verschijnselen vertoonde heb je wel een indruk van wat 't technisch is; alle waar naar z'n geld.
                  Wellicht (hopelijk) hebben ze 't ontwerp aangepast. Vanuit de prakijk hoor ik dat 't inderdaad een redelijke amp is die "redelijk" presteert in verhouding wat 't ding kost.

Groeten !
                  Meer is minder, minder is meer

Comment

• Timo Beckman
                    • Jul 2006
                    • 1298

Ik heb nu 2 keer met die synq dingen te maken gehad . De 1ste keer was hij al kapot voor dat ik begon en moest het laag mono draaien op het kanaal wat het wel deed . De 2de keer had ik een set nagemeten en afgeregeld en ben koffie gaan drinken . Toen ik terug kwam hoorde ik dat er een klap op het geluidsysteem had geklonken (zonder dat ik iets uitstuurde) en dat daarna 1 kanaal het niet meer deed . Niet echt beste ervaringen dus .

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

[FONT=Verdana]Wij hebben ondertussen ook al een jaar 4 Synq's zonder enig probleem. Ze worden bij ons in het jeugdhuis gebruikt voor optredens en fuiven. En als je die mannekes daar kent, weet je dat ze daar niet al te voorzichtig mee omgaan.[/FONT]

[FONT=Verdana]Je kan ook een lab kopen, en bij eerste keren te gebruikten een panne hebben door een fout. [/FONT]
                      [FONT=Verdana]En als je 2 apparaten bij dezelfde dealer koopt, kan het zijn dat je een slechte serie hebt. Dit kan me andere merken ook gebeuren.[/FONT]

[FONT=Verdana]mensen die afkomen met "de eerste maal dat ik hem gebruikte haperde er iets aan" vind ik eigenlijk een hoop zever om op basis daarvan een oordeel te vellen over een toestel. Als je de eerste maal problemen hebt, heeft dit te maken met een constructiefout, niet met het feit dat het een slecht type toestel is.[/FONT]

[FONT=Verdana]En met die "testbank" van Timo moet ik ook eens goed lachen.[/FONT]
                      [FONT=Verdana]Ze hebben mijn dieselwagen ook eens op een testbank gezet op de autokeuring. Ik heb hem erna mogen afvoeren naar het oud ijzer. Hij reed perfect! Hij is naar de knoppen geholpen door hem in niet reële situaties te testen.[/FONT]
                      [FONT=Verdana]Ik kan ook een labgruppen laten sneuvelen op een "testbank"[/FONT]
                      [FONT=Verdana]De kwaliteit van een toestel kan je maar te testen in reële situaties.[/FONT]

Comment

• Koen van der K
                        • Aug 2005
                        • 1146

Ha Frederic,

Nounou ... alsof ik 'n martelpraktijk heb ;-)
                        Ik ben het absoluut met je eens dat praktisch functioneren en de klank van 'n apparaat enkel in de praktijk volledig naar voren zal komen.
                        Echter je mening dat (generaliserend) alles van de testbank niet representatief is vind ik onjuist en ongegrond. De metingen zoals ik (en fabrikanten) ze verricht zijn redelijk "praktisch" te noemen en geven wel degelijk een goede indruk van de technische prestaties. Ik meen me niet te herinneren dat ik je ooit mijn testprotocol heb gestuurd anders had je waarschijnlijk dit commentaar ook niet geplaatst.
                        Ik denk dat het "goed lachen" je vergaat als je de meetresultaten leest.

Op mijn testbank is nog nooit een amp gesneuveld, die Synq was de eerste. De verschijnselen die daarna verschenen waren dermate verontrustend dat ik de tests maar heb onderbroken. Exemplarisch ? misschien, ik hou me aanbevolen om de test nog eens over te doen op een ander exemplaar ... vrijwilligers ?

Groeten !

Comment

• joe
                          • Jan 2003
                          • 446

Op mijn testbank is nog nooit een amp gesneuveld, die Synq was de eerste. De verschijnselen die daarna verschenen waren dermate verontrustend dat ik de tests maar heb onderbroken. Exemplarisch ? misschien, ik hou me aanbevolen om de test nog eens over te doen op een ander exemplaar ... vrijwilligers ?
                          Nop
                          Maar om het niet te veel een voor/tegen synq draadje te laten worden. Heb je ook andere 1he amps getest?

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Voor mij moet een amp zodanig beveiligd zijn dat hij op een testbank nooit en te nimmer mag sneuvelen. Een Lab gruppen krijg je dus op een testbank echt niet kapot, ga je te ver dan grijpen de beveiligingen in zoals het hoort.
                            Dat is dus ook de reden van mijn eerdere post dat ik toch echt liever 2 HE versterkers heb, er is dan ruimte voor fatsoenlijke componenten en de koeling komt minder snel in het gedrang.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Koen van der K
                              • Aug 2005
                              • 1146

Helaas (nog) geen Powersofts oid op de testbank mogen verwelkomen.

Betreft het bestand zijn tegen diverse tests is er de afgelopen jaren wel wat gewijzigd.
                              Waar je "vroeger" een klasse AB amp met conventionele voeding rustig 'n minuutje of wat vole vermogen kon laten wegstoken is dat met de huidige amps andere koek. Deze zijn volledig op muzieksignalen ontworpen en presteren als zodanig.

Stimuli voor duurtesten dienen soortgelijk te zijn, echter voor kortstondig vollast testen is de sinus in mijn optiek onmisbaar. Sinusvollasttest duurt nooit langer dan enkele seconden, voldoende voor een meetresultaat en kort genoeg om de amp thermisch niet te laten trippen of te beschadigen (op de Synq na dan ;-)

Een goed ontwerp kan wat hebben maar geen enkel hedendaags ontwerp (SMPS al dan niet met PWM endstage) kan de specifiacties niet langer dan pakweg 100msec volhouden en regelt de output stapsgewijs terug.

Ik ben van mening dat een amp, ongeacht wat je erin stopt, voldoende beveiligingen aan boord moet hebben om niet defect te raken, echter is een continue sinus een extreme stimulus waar gedurende het testen rekening mee gehouden dient te worden.

Doel van de sinusvollastmeting is om appels met appels te vergelijken; een fabrikant kan 2x7KW specificeren maar gedurende welke tijdspanne en aan welke impedantie kan deze dat leveren ? Hoe is de amp primair afgezekerd (32A blijkt soms als je 't testprotocol opvraagt) ? De meesten amps houden de specs zo'n 100msec vol en onder de 4 Ohm wordt het wel erg krap als je de amp voor subs of zwaar gecomprimeerde muziek gebruikt. Vooral dat laatste wordt nogal eens over het hoofd gezien; doe maar eens 'n crestfactormeting op "hedendaagse" housemuziek, da's soms nog geen 3dB (!) en dan gaat je amp echt niet meer binnen de specs presteren.

Tijd voor een nieuw meetprotocol als je het mij vraagt ... maar daar zitten de meneren ampfabrikanten (vanwege commerciele redenen) niet echt op te wachten.

Groeten !

Comment

Working...