1 he versterkers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Over die testen met de Synq versterkers is een heel gedoe geweest over de manier waarop werd getest.

Een digitale amp is geen analoge versterker.

Ik heb een test op het net gezien waaruit blijkt dat deze Synq beter presteerden dan de Powersoft zeker qua prijs kwaliteitsverhouding.

Meer zeg ik er niet over.

Dat er in de allereerste serie van deze amps een paar fouten hebben gezeten is ook ERKEND door fabrikant.

deze zijn er nu allang uit en heeft zich het laatste jaar bewezen dat ze veel vermogen leveren, goed te vertouwen zijn voor de prijs kwaliteits verhouding.

ik gebruik er nu 2 en er komen er nog meer bij !

Iemand hier op het forum gebruikt ze ook met 3x JBL subs per kant erachter en dat werkt ook prima zonder problemen terwijl de fabrikant zegt dat ze niet lager als 4ohm belast mogen worden.

Klant van mij heeft ze met de PL serie van QSC vergeleken en vondt ZEKER dat het prijsverschil de SYnq waard is.

klank verschilt weinig alleen klinkt de QSC op hoog volume wel strakker op het laag.

Maar zijn keus is ook gevallen op de 3K6 !

Maar goed het is en blijft een chinees merk dat altijd aan de kant wordt gezet.

er zijn gelukkig chinese produkten die gewoon GOED / BETROUWBAAR / en BETAALBAAR zijn maar vanwege de achtergronden als PRULLARIA wordt afgesxcheept.

Dat vind ik jammer.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• joe
      • Jan 2003
      • 446

[FONT=Verdana]We gaan het mee maken, ik heb er maar is 1tje besteld om te kijken of het wat is.[/FONT]
      [FONT=Verdana]Volgende week maar is uit testen en vergelijken. De andere amps die ik hier heb staan wat een beetje vergelijkbaar is qua vermogen (waar ik het dus mee ga vergelijken) is:[/FONT]
      [FONT=Verdana]EV p3000, Powersoft Digam 7000, Labgruppen FP6400, Labgruppen FP3400, Labgruppen FP10000Q[/FONT]
      [FONT=Calibri][/FONT]
      [FONT=Calibri]Groeten[/FONT]

Comment

• MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

Heren; ik heb met een aantal van onze (digitale en analoge) amps vorig jaar bij Koen op de testbank gelegd. Weliswaar geen 1HE's, maar er is niks mis met de manier hoe en waarop er getest wordt!

Ik moet mijzelf scharen achter Koen zijn visie. Er worden vooral waardes afgegeven die commercieel aantrekkelijk zijn voor veel digitale amps.

Ik heb toen zonder twijfels een (erg dure) d&b D12 op de testbank gelegd. En deze amp presteerde naar mijn weten behoorlijk volgens specs. Hetzelfde geldt voor een Xti4000 die er getest is; alsmede voor een analoge QSC GX3.

Nee een digitale amp is geen analoge. Heeft onder andere met de voeding te maken maar met veel meer waar Koen bijvoorbeeld technisch veel meer over kan zeggen. Blijft een feit dat je in een 1HE amp nooit evenveel techniek kwijt kan om een even stabiel product te maken als wanneer het in een 2HE/3HE zou zitten.

De discussie over 4 kanaals amps is ook interessant. Vaak is er in 2HE 2 kanaals amps ruimte over om kwalitatief nog 2 kanalen erbij te plaatsen. Ik ben me aan het orienteren op onder andere Lab, Camco en wat nog op mijn pad komt. Dit niet om onze d&b sets op aan te sluiten natuurlijk maar vooral voor monitors.
        d&b Audiotechnik

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

QUOTE=Rolandino;Over die testen met de Synq versterkers is een heel gedoe geweest over de manier waarop werd getest.

Een digitale amp is geen analoge versterker. Dat beweert ook niemand.

Ik heb een test op het net gezien waaruit blijkt dat deze Synq beter presteerden dan de Powersoft zeker qua prijs kwaliteitsverhouding.

Meer zeg ik er niet over.

Dat er in de allereerste serie van deze amps een paar fouten hebben gezeten is ook ERKEND door fabrikant.

deze zijn er nu allang uit en heeft zich het laatste jaar bewezen dat ze veel vermogen leveren, goed te vertouwen zijn voor de prijs kwaliteits verhouding.Daarom zijn er nog regelmatig exemplaren bij die het begeven. En zoals Koen en ikzelf al meldde, een amp mag nooit stuk gaan doordat hij een te heftig signaal moet versterken of door een te zware belasting, beveiligingen zijn in mijn optiek nog altijd om de aangesloten luidsprekers EN de amp zelf te beschermen. In dit geval werkt dat dus niet goed en bij andere licht gewicht amps dus wel.

ik gebruik er nu 2 en er komen er nog meer bij !

Iemand hier op het forum gebruikt ze ook met 3x JBL subs per kant erachter en dat werkt ook prima zonder problemen terwijl de fabrikant zegt dat ze niet lager als 4ohm belast mogen worden.

Klant van mij heeft ze met de PL serie van QSC vergeleken en vondt ZEKER dat het prijsverschil de SYnq waard is.

klank verschilt weinig alleen klinkt de QSC op hoog volume wel strakker op het laag.

Maar zijn keus is ook gevallen op de 3K6 !

Maar goed het is en blijft een chinees merk dat altijd aan de kant wordt gezet. Zijn jouw woorden.

er zijn gelukkig chinese produkten die gewoon GOED / BETROUWBAAR / en BETAALBAAR zijn maar vanwege de achtergronden als PRULLARIA wordt afgesxcheept. Zie vorige opmerking

Dat vind ik jammer.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

Ik hou mij hier verder buiten,
            ik ben de persoon welke de synq gebruikt met oa 3 18" 8ohm bassjes per ampkant.

In het synq topic is voldoende beschreven over de amp. een Digam D7000 doet minder, ik vond de dap D-serie 1he amps ook helemaal niet verkeerd, alleen die 55cm diepte gaat nergens over.
            4 kanaals in 2he pakketjes zijn er zeker weten leuke amps te verkrijgen.
            Kijk eens naar Camco D serie, doen het erg goed!
            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

ik kan mij herrinneren dat er bij de testen die zijn gedaan op de Synq versterker de verkeerde testen geweest zijn.

Zo zouden er testen geweest zijn die niet op een digitale amp gebruikt mogen worden.

Waardoor de Synq bezweek of niet goeed presteerde.

Testen of geen testen mij is gebleken dat de Amps die ik nu in gebruik heb gewoon goed presteren ook op het laag en ook nog betrouwbaar zijn na een klein jaar gebruik.

Nog nooit ben ik in de steek gelaten door de Synqs.

Toch worden ze 2x per week verkracht door mijn klanten.

hoewel ik moet ik zeggen dat ze niet ver in het rood komen ( goed beveiligd met de DLP6 ) dus zoals een versterker gebruikt moet worden.

Ik gebruik er per kant op het laag 2x LW1400 dus ook een goede speaker.

Op het hoog gebruik ik er dubbel 12 toppen op versterker staat niet volledig erop natuurlijk.

Maar goed eerlijk is eerlijk het is een budget versterker maar ik ben van mening dat deze amp echt een concurrent is van de A/merken. Zeker qua prijs kwaliteit verhouding.
              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by Rolandino
                ik kan mij herrinneren dat er bij de testen die zijn gedaan op de Synq versterker de verkeerde testen geweest zijn.

Zo zouden er testen geweest zijn die niet op een digitale amp gebruikt mogen worden.

Misschien nog eens ff lezen wat er geschreven is?
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

Zoals MusicXtra en anderen ook al schreven in dit topic:
                  Een deftige versterker is hiertegen BEVEILIGD!!
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

Hetzelfde gebeurt ook bij een powersoft !

Sinussen MOET je niet loslaten op een digitale versterker !

Maar goed voor mij einde discussie !

Als ze dan zo slecht zijn vanwege de tests waarom presteren ze dan gewoon goed ?

Diegene die ze gebruiken zijn er tevreden mee !

Comment

• daviddewaard
                      • Mar 2008
                      • 627

Originally posted by joe
                      Het moet een 1he zijn.

Het komt in een rackje van 5he
                      1* 10000Q (2he)
                      1* ps15 controller (1he)
                      1* ps10 controller (1he)
                      1* amp (1he)

Ik had eerst gehoopt dat de plm van labgruppen de juiste nexo presets zou hebben. maarja dat werkt dus nog niet, wie weet komt dat nog.
                      misschien is een rackje van 6he en een fatsoenlijke amp kopen een beter idee?????

je gaat toch ook niet proberen om een motor van een f1 race wagen in een mini te proppen??????

en als je zo'n deftige amp hebt als een 10000q ga je daar toch geen china crap bij stoppen???
                      als je je en 10000q amp kan veroorloven kan je je ook wel 100 euro voor een 6he rackje veroorloven en daar ee andere fatsoenlijke amp bij.
                      Last edited by daviddewaard; 07-01-10, 00:47.
                      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• daviddewaard
                        • Mar 2008
                        • 627

Hetzelfde gebeurt ook bij een powersoft !

Sinussen MOET je niet loslaten op een digitale versterker !

Maar goed voor mij einde discussie !

Als ze dan zo slecht zijn vanwege de tests waarom presteren ze dan gewoon goed ?

Diegene die ze gebruiken zijn er tevreden mee !
                        waar bestaat audio signaal dan uit??????????
                        of terwijl geen audio door een digitale versterker sturen?
                        wat dan wel DMX?

Crown I-tech zijn ook digitale amps maar overleven de meest extreme proeven, en de nieuwe labgruppen ook!!!
                        Last edited by daviddewaard; 07-01-10, 00:55.
                        A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Een ding straat vast hier dat men appels met peren vergelijkt.

Een fiat moet je ook niet met een ferrari vergelijken.

Totaal 2 verschillendee klasses van kwaliteit en prijs !

Ik kan mij alleen herrinneren dat er een test is gedaan op internet ( ik weet niet door wie ) en de uitslag was niet erg positief.

Beglec heeft ook toegegeven dat de eerste serie Amps niet goed uit de fabriek waren gekomen de 2e serie is geheel aangepast.

Plus werd er beweert dat de test die is afgenomen met verkeerde middelen ofzo is gedaan wat niet thuishoort op een digitale AMP.

We praten hier over klankmatig niet over technische aspecten.

De DIGIT ampos werken gewoon goed en hebben veel vermogen voor hun geld dat is een feit.

Een ding moet je wel hebben bij digitale versterkers en dat is een GOEDE aanvoer van je stroom. Als deze niet stabiel is werkt je versterker ook niet optimaal.

Dat is mijn enige slechte ervaring in de praktijk.

Ander voorbeeld is dat je bij de dure systemen de processing eraf haalt je ook niet veel meer overhebt van de geluidsset aan het einde van de avond !

Ik ben gewoon van mening dat als je versterker of set hele extreme dingen op zijn donder krijgt het ook wel aan jezelf ligt.

Mijn sets gaan NOOIT vol in het rood.

Tuurlijk is een cliplimiter van A merk beter als deze amps maar als je amps zo ver in het rood staan is er iets mis met je oren, iets mis met je set, of iets mis met diegene die erachter staat te schuiven !

Comment

• Zero
                            • Oct 2005
                            • 42

Even een vraagje tussendoor ivm die Digit amps van Synq...
                            Heeft iemand al ervaring met deze amps als ze op een stroomgroep hangen?

Comment

• Koen van der K
                              • Aug 2005
                              • 1146

Over het wel / niet "mogen" toepassen van sinusmateriaal als stimulus ga ik niet in herhaling vallen, dat is een kwestie van lezen en in de juiste context plaatsen.

Daarbij kan de scepsis mbt de Synqs niet ongegrond genoemd worden als er exemplaren sneuvelen, dat is ook voor "eerste exemplaren" onacceptabel en mijns inziens een teken dat de fabrikant onvoldoende zorg aan ontwerp / tests heeft besteed. Nogmaals; ik hou me aanbevolen om eens een "nieuw" exemplaar te testen.

Nogmaals kan ik er klankmatig niet over oordelen, we horen het graag van Marco !

Groeten !
                              Meer is minder, minder is meer

Comment

• Koen van der K
                                • Aug 2005
                                • 1146

Een ding straat vast hier dat men appels met peren vergelijkt. Nee hoor, da's juist het mooie van (sinus)testen

Een fiat moet je ook niet met een ferrari vergelijken.

Totaal 2 verschillendee klasses van kwaliteit en prijs ! Mee eens, maar ze moeten toch gewoon voldoen aan de specificaties ?

Ik kan mij alleen herrinneren dat er een test is gedaan op internet ( ik weet niet door wie ) en de uitslag was niet erg positief. Goede kans dat dat mijn testgegevens waren

Beglec heeft ook toegegeven dat de eerste serie Amps niet goed uit de fabriek waren gekomen de 2e serie is geheel aangepast.

Plus werd er beweert dat de test die is afgenomen met verkeerde middelen ofzo is gedaan wat niet thuishoort op een digitale AMP. Misschien handig je even hierin te verdiepen voordat je commentaar geeft (dat geldt voor de meesten die zich laten leiden door het "commercieel verantwoord" commentaar van de fabrikant / importeur)

We praten hier over klankmatig niet over technische aspecten. We hebben het hier alleen maar over technische aspecten

De DIGIT ampos werken gewoon goed en hebben veel vermogen voor hun geld dat is een feit.

Een ding moet je wel hebben bij digitale versterkers en dat is een GOEDE aanvoer van je stroom. Als deze niet stabiel is werkt je versterker ook niet optimaal. Juist "digitale" versterkers (graag jouw definitie hiervan) met een SMPS zijn hier veel minder gevoelig voor dan conventioneel gevoedde amps.

Dat is mijn enige slechte ervaring in de praktijk.

Ander voorbeeld is dat je bij de dure systemen de processing eraf haalt je ook niet veel meer overhebt van de geluidsset aan het einde van de avond ! Wat is hierbij je punt ?

Ik ben gewoon van mening dat als je versterker of set hele extreme dingen op zijn donder krijgt het ook wel aan jezelf ligt. De meeste audiotechneuten kunnen ermee omgaan, anders hebben we de beveiligingen nog (mits die goed werken)

Mijn sets gaan NOOIT vol in het rood.

Tuurlijk is een cliplimiter van A merk beter als deze amps maar als je amps zo ver in het rood staan is er iets mis met je oren, iets mis met je set, of iets mis met diegene die erachter staat te schuiven ! Dan is er met 99 van de 100 DJ's wat mis ? Dit is gewoon de praktijk
                                Genoeg gezeurd ... op naar nuttigere bijdragen ... !
                                Meer is minder, minder is meer

Comment

Working...