1 he versterkers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

Hoi Marco,

Het verhaal wordt wel steeds spannender!

Nog een andere oplossing, je gebruikt dus 1 HE voor een PS10 controller en 1HE voor je amp. Je kan ook voor een 2HE amp (en dus de PS10 controller laten vervallen) met ingebouwde dsp kiezen (XTI serie oid). Kost je ook 2HE en zolang je die PS10-en niet op limit gaat draaien moet je daar toch ook goede resultaten mee kunnen halen?

Kan je hetzelfde rackje ook nog voor andere doeleinden gebruiken.
    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Mach Facilities
      • May 2009
      • 109

Originally posted by MusicXtra
      Ik ben helaas niet zo rijk dat ik voor iedere soort muziek een apart amprackje heb staan.
      Met dit verhaal kan ik het ook absoluut niet eens zijn, voor luidsprekers is het logisch dat ze op het doel afgestemd moeten zijn, maar dat heeft meer te maken met de grootte van het evenement dan de soort muziek.

Wat ik bedoel is dus ook niet dat versterkers helemaal niet goed zouden zijn voor een toepassing, maar eerder dat de versterkers die je gebruikt de speakers volledig tot hun recht moeten kunnen laten komen.
      Natuurlijk is het zo dat je speakers op hun doel afgestemd moeten zijn, maar is het dan niet zo dat versterkers dat ook hebben? Ik doel op bijvoorbeeld zo'n setje als waar Marco het over heeft, dan kan ik me best voorstellen dat hij er een digitale amp voor wil gebruiken, namelijk, het ding komt NOOIT aan zijn max. Echter, voor dry hire, en dat doet Marco bij mijn weten ook weleens (toch?), kan je weleens een hufter achter de tafel hebben hangen, die het ding constant in zijn clip jaagt, dan zou ik voor conventioneel gaan.
      NIETS IS ZWART WIT in mijn verhaal, ik wil alleen maar zeggen, dat je als je spullenn koopt, je goed moet kijken waarvoor het gebruikt gaat worden, en soms is dan conventioneel beter, en soms digitaal.
      Chris

Comment

• Mach Facilities
        • May 2009
        • 109

Originally posted by salsa
        Je klinkt een beetje zoals m'n opa vroeger sprak.. Voor de oorlog was alles beter.

Kom op joh, heb jij nog nooit analoge versterkers echt helemaal op hun max gedraaid?? Weet jij niet wat verzadiging is in de voeding bij zo'n versterker?
        Een trafo heeft zo z'n grenzen kwa snelheid van opname spanning.
        Juist een SMPS heeft het voordeel geen dip in z'n voeding te hebben door deze stevig aan het werk te zetten.
        Deze kan dus continue z'n spanning blijven sturen na z'n eind stage.

Het gekke is dat er steeds meer SMPS versterkers gebouwd worden en dat juist deze enorm welkom zijn in de Pro wereld.

Maar misschien vind jij wel dat dit een hype is, net als Line Array's

Ik hoop voor jouw niet dat jij echt met MACH spullen de boer op gaat, ik heb nog een discussie gehad met de heren in Denemarken destijds..

Niets kwaad bedoeld hoor

Dave
        Hey Dave,
        nee hoor, ik ga niet met MACH spullen de boer op, sterker nog, het enige wat ik zelf in bezit wil hebben, is een hele goede set mics.(is ook gelukkig in mijn bezit.) en over dat vroeger alles beter was, zeer zeker niet hoor, ik gaf alleen een voorbeeld aan van een aantal jaren geleden. Helaas heb ik dat voorbeeld redelijk recent bewaarheid zien worden.

Chris

Comment

• Koen van der K
          • Aug 2005
          • 1146

Hé Marco, al 'n nieuwe / andere Synq getest of met 'n Powrsoft oid bezig ?
          We horen er graag van.

Voor degenen die nog interesse hebben in de op de Synq losgelaten metingen en het protocol > Pro Audio Assistance onderaan de Services pagina.
          Commentaar altijd welkom !

Groeten
          Meer is minder, minder is meer

Comment

• joe
            • Jan 2003
            • 446

nop, hij is nog niet binnen. Ik laat zeker van mij horen zodra hij binnen is.

Groeten

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

Er is dus toch nog niemand die de " nieuwe " 3K6 onder handen heeft genomen.

Dus wordt er momenteel alleen maar over ervaringen gepraat voor de een goed en voor de ander slecht of minder goed.

Ik heb er hier een aantal in gebruik al bijna een jaar en IK heb er goede ervaringen mee heb niets te klagen over uitval of slechte prestatie's ben er erg tevreden mee qua klank en vermogen.

En JA een LAB10000 zal best beter zijn maar daar is ook de prijs na en je kunt deze 3K6 echt niet vergelijken met een LAB.

Wel zijn er in mijn omgeving testen gedaan met een QSC PL reeks en toch is er weinig verschil volgens hun ( praktijk ervaringen ) De 3K6 klinkt op het mid - hoog volgens die mensen beter ( strakker ) en op het laag drukt hij minder door op het sub ( bassen zijn OK ) De 3K6 houdt zich vrijwel sterk tegenover de PL en dat voor een prijs die bijna 4x zo laag ligt als de PL.

Dit was ook de reden dat persoon voor Synq heeft gekozen ( meerdere versterkers voor de prijs van een PL ) dus prijs kwaliteitverhouding in zijn ogen " beter " als de PL voor ZIJN doeleinden.

Ook voor de prijs van 1 PL veel meer vermogen over verschillende versterkers.

Nogmaals dat is de keus van die persoon en mijn ervaring. Ik zeg hiermee ook niet dat deze 3K6 de beste is onder alle 1HE versterkers want die zijn er zeker maar niet in deze prijklasse.
              Last edited by moderator; 23-01-10, 19:36.
              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Koen van der K
                • Aug 2005
                • 1146

Ha Rolandino,

Ben ik zeker met je eens; Lab of Synq hebben zo hun eigen segment en zullen qua prijs-kawliteit verhouding allebei naar verhouding presteren.

Graag hou ik me aanbevolen om nog eens een "nieuwe" Synq te testen, volgens mij zitten we qua locatie aardig dicht in elkaars buurt dus ik hoor het graag van je.

Groeten !
                Meer is minder, minder is meer

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

dat zouden we kunnen doen ja.

Alleen heb ik niet veel tijd !

Ben door de week veel van het honk en in het weekend bij poes en kittens.
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...