Nieuwe geluidskaart

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brammiej
    • Jan 2009
    • 10

    Nieuwe geluidskaart

    Hoi,

    Ik heb een nieuwe geluidskaart nodig zoals de titel al zegt.

    - De geluidskaart zal enkel gebruikt worden als output naar mijn mengpaneel. Het liefst heb ik dit over 2 Jack pluggen, als dit kan? (Zie tekening)

    - Vanaf mijn mengpaneel zal hij weer over 2 kanalen naar mijn speakers gaan d.m.v. Xlr pluggen (Zie tekening)

    - Ik wil het liefst geen verloopstukjes gebruiken omdat ik hier slechte ervaring mee heb (bijv. mini jack --> jack)

    - Budget: Ik wil eerst zien wat er allemaal te koop is en dan naar prijs/prestatie verhouding kijken om dan te beslissen wat ik koop.




    De PC:

    Besturingssysteem: Windows 7 64-bit
    Moederbord: MSI P55-GD65
    Processor: Intel i5 750
    Geheugen: OCZ Gold Dual Channel Kit - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB )
    Videokaart: Sapphire Radeon HD 5770

    Mengpaneel:

    Behringer Eurorack UB1204fx Pro

    Speakerset (actief):
    ''Top'': 4x Proel EX15A
    Subwoofer: 1x Proel EX18SA

    Daarnaast nog 1 vraag, Als dit allemaal aangesloten is wil ik hiermee gaan draaien. Welk programma raden jullie mij hiervoor aan? Ik zal me er nu even in gaan verdiepen, zie veel BPM studio staan, heb zelf al veel goede reviews over Traktor Pro gelezen.

    Toch denk ik dat ik Virtual DJ ga gebruiken omdat:

    - Op mijn computer zullen 2 beeldschermen aangesloten worden, 1 beamer en 1 normaal beeldscherm. Met virtual dj heb ik dan de mogelijkheid om ook nog videoclips af te spelen.

    Deze post zal waarschijnlijk wat meer duidelijkheid geven. Maar zoals ik gelezen heb moet dit mogelijk zijn met virtual dj, kan iemand mij hier meer over vertellen?

    En deze drive-in show maakt hier gebruik van! Maar misschien is het makkelijker om hier een nieuw topic over te beginnen.[/quote]

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
  • remco_k
    • Sep 2002
    • 325

    #2
    Originally posted by brammiej
    - De geluidskaart zal enkel gebruikt worden als output naar mijn mengpaneel. Het liefst heb ik dit over 2 Jack pluggen, als dit kan? (Zie tekening)
    Ja hoor. Zoek gewoon een (semi-)professionele geluidskaart met een paar grote jacks, cinch of XLR uitgangen erop. Zat te vinden van b.v. M-Audio of ESI.
    Haal daar het juiste verloop snoer bij en je bent klaar.
    Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
    Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

    Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

    Comment

    • brammiej
      • Jan 2009
      • 10

      #3
      Ok bedankt, heb dus even zitten kijken bij de 2 desbetreffende merken.

      De enige die op het eerste oog opviel was de ESI Maya 44 voor 99 euro.

      Specs:

      - Up to 24-bit / 192kHz output and 96kHz input
      - 4 analog input and 4 analog output channels

      Ik zal enkel de output nu nodig hebben, later misschien nog meer, maar kan nu simpelweg nog niets verzinnen.

      Zijn er ervaringen met deze kaart of raden jullie mij iets anders aan?

      Comment

      • remco_k
        • Sep 2002
        • 325

        #4
        Ik heb de USB versie daarvan (4x cinch out en in). Prima ding. Niets op aan te merken.
        Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
        Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

        Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

        Comment

        • daviddewaard
          • Mar 2008
          • 627

          #5
          ik heb zelf een Lexicon Omega USB geluidskaart met 4 in 2 uit kost ongeveer
          150 euro en klinkt erg goed het 4x balanced jack in 2x xlr in in 48v en balanced jack uit
          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

          Comment

          • sidefill
            • Sep 2009
            • 130

            #6
            Ik heb zelf al jaren een M-audio delta kaart,voor thuis bioscoop/installatie
            Klinkt super en eenvoudig in gebruik.

            Een 2 kanaals externe kaart bijv. Tascam of Focusride (Firewire of usb) werkt
            ook goed.

            Wel iets duurder maar deze kan je weer met de juiste drivers op verschillende pc's gebruiken.

            Comment

            • MusiQmaN
              • Sep 2006
              • 328

              #7
              Ik kan de tascam Fireone aanraden. Zeer goede preamps EN een DWA controller in één. Zeer solide uitgevoerd (met o.a. mic/line inputs, aparte high gain input aan de voorkant, 2 headphone outs, stereo out, midi in en out e.d)

              Ben nu over naar een Motu Traveler, maar als ik niet meer inputs en rack mogelijkheid nodig had, was ik bij de Tascam gebleven.

              gaan weg tussen de 60-80 euro 2ehands.
              Drummer en techniek freak.
              _____________________________________________

              Comment

              • T_Sound
                • Sep 2009
                • 267

                #8
                Wil je met de software die je voor je pc zoekt, video clips afspelen waar de audio al bij in zit? of wil je gewoon video effecten toefoegen aan je muziek?

                Anders zou je bijvoorbeeld virtual dj kunnen gebruiken voor het afspelen/mixen en vj software gesynchroniseerd kunnen laten lopen met je muziek (via midi, time code, audio control e.d.).

                Virtual DJ 6 is een goed programma, ook om clips mee af te spelen. Ondersteund veel controlers en codecs, alleen weet ik niet hoe je je scherm opties moet instellen, maar dat is een leuk werkje om zelf uit te zoeken neem ik aan
                Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

                Comment

                • @ndrew
                  • Jun 2005
                  • 220

                  #9
                  Misschien deze behringer interface van usb naar tulp in/out uca222 voor 3 tientjes. Werkt hier perfect in me kamer voor me krk-tjes. heeft geen drivers nodig vanaf een cd maar gewoon plug en play ideaal als je het mij vraagt
                  <laat het maar draaien>

                  Comment

                  • tarpan
                    • Dec 2008
                    • 266

                    #10
                    Ik zet het hier ook nog maar een keer ...
                    TAPCO - Audio Gear with Vibe
                    Heeft gebalanceerde jack-uitgangen, dus met een jack-jack kabel sluit je die rechtstreeks aan op je mengtafel.
                    als je bij de brom zit...

                    Comment

                    • 4wd
                      • Feb 2008
                      • 28

                      #11
                      Audio nieuws | TM Audio - professional sound equipment

                      deze externe geluidskaart is echt "Uber" zelfs te gebruiken als klein stand-alone mixertje..

                      heeft me al een paar keer uit de brand geholpen.
                      ook ideaal om een meet mic goed aan te sluiten op laptop izm Smaart.


                      Sehr schon !
                      Sjoerd.

                      Comment

                      Working...