Ervaringen Allen & Heath Ilive

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stage-Q
    • Sep 2007
    • 389

    Ervaringen Allen & Heath Ilive

    Zijn er technici die met een Allen & Heath iLive tafel hebben gewerkt?
    Zo ja, dan wil ik graag eens weten wat de ervaringen zijn.


    (heb ook gezocht naar ervaringen op het forum d.m.v. de zoekfunctie, maar er wordt weinig beschreven, vandaar toch dit topic)




    Last edited by Stage-Q; 20-01-10, 18:45.
    Mag ik wat meer laag in 't hoog?
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    #2
    Ik heb er gister mee staan spelen op de beurs...En ik ben geen digi man...maar ik kon binnen 5 min. een basis maken....Hoe het ding klank technisch is, dat weet ik nog niet, maar vind het vooral voor eigen klussen een aanrader...O...en ik ben eigenlijk ook geen A&H man...maar dit is in eerste optiek een alleraardigst ding!
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

    Comment

    • renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

      #3
      Een paar maanden terug heb ik er ook mee kunnen spelen, door de rust tijdens de presentatie (en de aanwezigheid van meerdere tafels) ook wat langer.

      Nou ben ik ook geen digiman en kan met moeite wegkomen op een M7CL (Ben wel een beetje een Vmix-man: M400 is fijn!).
      Op het eerste gezicht een leuke mixer, en je mix opzetten is een piece of cake. Interface is duidelijk, aparte knoppen voor alle channel strip functies: enorm fijn als je van een analoge tafel komt waar je gewent bent meerdere dingen tegelijk te kunnen doen.

      Ga je echter wat verder zoeken, dan wordt het al snel lastiger. Aux mix maken gaat nog redelijk, maar je EQ op je faders krijgen (inclusief de gain per frequentie in je channel meters) is lastig als je het niet exact weet.

      Leuke mixer waar je zeker wat mee kan als je ermee om leert gaan en het jou manier van werken helpt in plaats van tegenwerkt. Ik weet dat sommige technici (o.a. op internet) de Ilive series vervloeken, andere zijn er dol op.

      Als ik jou was: vraag een demo als je serieus overweegt de tafel aan te schaffen. Alleen op die manier ga je merken of deze tafel iets voor jou is, of juist niet. Wat mij betreft is het geen tafel zoals een H1000 waar elke tech wel mee weg komt, je moet hiermee willen werken.
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

      Comment

      • Stage-Q
        • Sep 2007
        • 389

        #4
        Oke bedankt allen voor jullie reacties (meer is altijd welkom)
        Dus ik hou het topic nog even in de gaten.

        Sowisow huren we de tafel en stageblok eerst of laten we een demo kopen. Zou toch zonde geld zijn om gelijk te kopen en er later achterkomen dat het geen goede investering is geweest.
        Mag ik wat meer laag in 't hoog?

        Comment

        • Timo Beckman
          • Jul 2006
          • 1298

          #5
          Het theater waar ik freelance heeft onlangs een keuze moeten maken tussen de A&H of de digico sd8 . Het is de sd8 geworden daar deze toch een stuk sneller wordt geaccepteerd door externe producties . Voor de niet digi mensen hebben ze ook nog een A&H analoog ter beschikking dus verder geen probeleem .

          Comment

          • cobi
            • Aug 2002
            • 1083

            #6
            Mijn eerste iLive ervaringen was erg positief.

            Ik stond voor het eerst met deze tafel in een kerk met een 10 koppige band die en dames trio begeleidde. In deze situaties moet je behoorlijk eq-en en compressen om het allemaal een beetje prettig te houden. En het bleef prettig. Het klonk mooi open en over de opname die ik had gemaakt was ik ook niet ontevrede.

            Ik zag trouwens dat er een nieuw familielid in de iLive serie is: de R72 (19" iLive) en de iDR16 (16in-8out multi).

            Helaas is Allen en Heath nog niet/niet meer geaccepteerd in de geluidswereld, maar koop je zo'n tafel voor je eigen bandje of werk je altijd zelf met die tafel dat is het zeker een goede keus.
            Spelingvouten onder voorbehout...

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Als, inmiddels, fervent gebruiker van de Roland M400 moet ik wel zeggen dat ze bij A&H iets meer gevoel voor design hebben, hierbij vergeleken ziet de Roland er echt niet uit.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • drummerke
                • Oct 2006
                • 432

                #8
                denk dat zicht niet op eerste plaats komt, niet? Met een mooie case er rond. Ik vind vooral de kostprijs (met multi) er bij nog veel geld.

                Comment

                • cobi
                  • Aug 2002
                  • 1083

                  #9
                  Originally posted by drummerke
                  denk dat zicht niet op eerste plaats komt, niet? Met een mooie case er rond. Ik vind vooral de kostprijs (met multi) er bij nog veel geld.
                  De prijzen liggen wel erg dicht bij mekaar volgens mij.
                  Spelingvouten onder voorbehout...

                  Comment

                  • cobi
                    • Aug 2002
                    • 1083

                    #10
                    Originally posted by MusicXtra
                    Als, inmiddels, fervent gebruiker van de Roland M400 moet ik wel zeggen dat ze bij A&H iets meer gevoel voor design hebben, hierbij vergeleken ziet de Roland er echt niet uit.
                    Valt mij inderdaad ook op. Ik heb met de Roland gewerkt, prima mixer het is meer een apparaat. De AH is wel echt een mixer.
                    Spelingvouten onder voorbehout...

                    Comment

                    • AH
                      • Apr 2004
                      • 248

                      #11
                      [QUOTE]De AH is wel echt een mixer./QUOTE]
                      Dank je
                      Anne Homan

                      Comment

                      • jans
                        • Feb 2003
                        • 869

                        #12
                        [QUOTE=AH;525160]
                        De AH is wel echt een mixer./QUOTE]
                        Dank je
                        Zitten de veters nog in je schoenen
                        Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

                        Comment

                        • Mike Manders
                          • Aug 2006
                          • 341

                          #13
                          ik ben er een keer achtergegooid om een voorprogramma te mixen ergens, bediening was simpel en snel, de klank was typisch A&H vond ik, en het liep snel dicht. en dat lag niet aan de 30KW PA die er stond. mijn keuze zal het nooit zijn dus.

                          Comment

                          • frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

                            #14
                            Originally posted by Mike Manders
                            ik ben er een keer achtergegooid om een voorprogramma te mixen ergens, bediening was simpel en snel, de klank was typisch A&H vond ik, en het liep snel dicht. en dat lag niet aan de 30KW PA die er stond. mijn keuze zal het nooit zijn dus.
                            Heu... kun je dit eens uitleggen?

                            Comment

                            • Mike Manders
                              • Aug 2006
                              • 341

                              #15
                              typisch A&H: relatief plat en levenloos.

                              liep snel dicht: de masterbus loopt dicht, te weinig ruimte om te mixen, dingen die mekaar gaan wegdrukken. niet dynamisch etc etc

                              hopelijk is dit voldoende uitleg

                              Comment

                              Working...