Ervaringen Allen & Heath Ilive

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peterwagner
    • Oct 2008
    • 317

    #16
    Originally posted by Mike Manders
    typisch A&H: relatief plat en levenloos.

    liep snel dicht: de masterbus loopt dicht, te weinig ruimte om te mixen, dingen die mekaar gaan wegdrukken. niet dynamisch etc etc

    hopelijk is dit voldoende uitleg
    Ik begrijp precies wat je bedoeld, dat vroeg ik me al af over de iLive. Tot nu toe hebben alle AH-tafels waar ik mee gewerkt heb dit zelfde probleem.

    Comment

    • Jeroentjee
      • Dec 2007
      • 19

      #17
      maar het is dan voor de mogelijkheden die de tafel bied ook wel een goedkope tafel. en makkelijk te bedienen.
      wat ik vond is dat je veel aan je gain van de eq moet draaien wil er wat gebeuren.

      dit was iig mijn eerste ervaring met de ilive t112
      Last edited by Jeroentjee; 27-01-10, 17:07.

      Comment

      • peterwagner
        • Oct 2008
        • 317

        #18
        Originally posted by Jeroentjee
        maar het is dan voor de mogelijkheden die de tafel bied ook wel een goedkope tafel. en makkelijk te bedienen.
        wat ik vond is dat je veel aan je gain van de eq moet draaien wil er wat gebeuren.
        Dat is ook de kracht van A&H, ze bieden heel veel functies voor een redelijke prijs. Kijk maar naar de ml-serie, een van de goedkoopste analoge tafels met VCA's, alleen klankmatig kunnen ze zich niet meten met bv Soundcraft en Midas.

        Comment

        • Mike Manders
          • Aug 2006
          • 341

          #19
          maar wat zou je het liefste willen dan: een tafel die niet zoveel kan en die heel goed klinkt? of een tafel met honderdduizend knoppen, matrixen, VCA's en weet ik wat niet allemaal.... en die niet klinkt....??

          ik zou het wel weten...

          Comment

          • peterwagner
            • Oct 2008
            • 317

            #20
            Originally posted by Mike Manders
            maar wat zou je het liefste willen dan: een tafel die niet zoveel kan en die heel goed klinkt? of een tafel met honderdduizend knoppen, matrixen, VCA's en weet ik wat niet allemaal.... en die niet klinkt....??

            ik zou het wel weten...
            Tuurlijk, ik zou het ook wel weten. Maar het is wel wat het geval is bij de ml-serie. Voor iets meer geld heb je een Soundcraft MH2/3 wat klankmatig een wereld van verschil is vergeleken met AH.

            Comment

            • purplehaze
              • Jul 2004
              • 692

              #21
              Originally posted by cobi
              De AH is wel echt een mixer.
              Ter vergelijk een Roland M400 klinkt dan weer wel, slibt niet dicht, maar is niet echt een mixer he....

              tjonge jonge...fijne meningen hier toch he... :-)

              nee dan maar een mixer waar het design piekfijn aan de verwachtingen voldoet, klinkt dan wat minder maar ja boeien... pro-audio heeft niets te maken met hoe het uiteindelijk klinkt toch?
              pffff

              Comment

              • Mike Manders
                • Aug 2006
                • 341

                #22
                nee, zeg, dat zou eruit zien.
                graag veel knoppen, prachtige kleuren, en veel lampjes.
                het liefst per kanaal een touchscreen, zodat we zeker weten dat we onze ogen gebruiken, en vooral niet onze oren teveel belasten....

                Comment

                • 4AC
                  • Nov 2007
                  • 1791

                  #23
                  Het is misschien niet de beste test om een investering op te baseren, maar het kan geen kwaad: Meet Music Magazine review: Allen&Heath iLive-T Het heeft mijn kennis over deze tafel in ieder geval verrijkt.

                  Jammer dat sommigen dit topic weer langzaam laten verwateren in een anti/pro- dit/dat- merk gedoe. Soundcraft de beste... AH slecht... Dit... Dat... En oh we zijn allemaal zo blij met het spul dat we ZELF in huis hebben. Wat de concurrent heeft is uiteraard slecht, of slechter. Bekend verhaal!

                  Mvg,

                  Teun
                  uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                  Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                  Comment

                  • @lex
                    • Jul 2006
                    • 1087

                    #24
                    Heeft iemand prijsindicatie van deze tafels? Waar positioneert dit systeem zich. Las net al dat iemand de keuze heeft gemaakt tussen Digico en iLive... Zit het in dat prijssegment?

                    @lex
                    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #25
                      Bruto komt de I-live tussen de 12 en 17K voor een compleet systeem en afhankelijk van de uitvoering.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • Stage-Q
                        • Sep 2007
                        • 389

                        #26
                        bedankt voor je linkje 4AC,

                        Nuttige website
                        Mag ik wat meer laag in 't hoog?

                        Comment

                        • xvisionbelgium
                          • Sep 2008
                          • 50

                          #27
                          100% akkoord... en waar ik het helemaal van krijg zijn de "gasttechniekers" die riders opstellen en alles beter weten... maar ja... ze moeten hun ego ergens met "voeden" :-).

                          Nu ja on-topic... Zelf al met een I-Live gewerkt en je moet inderdaad wat oppassen met uw gainstructuur en bus-summing. Maar als goede technieker pas je dan uw "mixstijl" aan. En ik kan de vergelijking maken met M400's ('k heb er zelf 2) en qua klank&FX vind ik de M400 beter, qua features de I-Live... Ik heb indertijd zitten twijfelen tussen de ILive en M400, en ik moet toegeven dat het een moeilijke keuze was, maar ik denk dat ik de juiste tafel gekozen heb voor het type jobs dat wij meestal doen. En dat is het belangrijkste voor mij. (samen met ene goeie ROI)

                          Maar het ideaal bestaat niet of toch ? hmmm misschien een Pro6 maar dat is dan weer een heel ander prijskaartje.


                          Originally posted by 4AC
                          Jammer dat sommigen dit topic weer langzaam laten verwateren in een anti/pro- dit/dat- merk gedoe. Soundcraft de beste... AH slecht... Dit... Dat... En oh we zijn allemaal zo blij met het spul dat we ZELF in huis hebben. Wat de concurrent heeft is uiteraard slecht, of slechter. Bekend verhaal!

                          Mvg,

                          Teun

                          Comment

                          • cobi
                            • Aug 2002
                            • 1083

                            #28
                            Originally posted by purplehaze
                            Ter vergelijk een Roland M400 klinkt dan weer wel, slibt niet dicht, maar is niet echt een mixer he....

                            tjonge jonge...fijne meningen hier toch he... :-)

                            nee dan maar een mixer waar het design piekfijn aan de verwachtingen voldoet, klinkt dan wat minder maar ja boeien... pro-audio heeft niets te maken met hoe het uiteindelijk klinkt toch?
                            pffff
                            Met 'een echte tafel' bedoel ik niet hoe een tafel eruit ziet, ik heb het er over hoe hij aanvoelt, waar functies verborgen (of niet) zitten. Mogelijkheden qua bediening. Dan vind ik die AH een lekkere tafel, en ik denk dat ik op een tafel waar ik fijn op werk een beter geluid neer zet dat een tafel waar ik constant bij na moet denken waar bepaalde functies zitten. Live heb ik ze niet naast mekaar gehad, maar ik denk dat je echt een AB vergelijking moet gaan doen wil je verschil horen.

                            'Goed klinken' blijft nog steeds een stukje smaak. Een M7CL moet je ook een beetje tweaken om er een fatsoenlijk geluid mee neer te zetten. Als je dat eenmaal door hebt is het een supertafeltje.

                            Feit is wel dat A&H het imago iig behoorlijk tegen heeft. Op veel riders wordt A&H nog steeds in een adem genoemd met behringer bij de merken die technici niet willen tegen komen. Ik denk dat dit negatieve beeld de iLive eerder tegen houd met 'doorbreken' dan het een slechte tafel zou zijn.
                            Last edited by cobi; 28-01-10, 09:22.
                            Spelingvouten onder voorbehout...

                            Comment

                            Working...