Focusrite Octopre MK2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Draad
    • Apr 2001
    • 122

Focusrite Octopre MK2

Aangezien ik me aan het orienteren ben voor een uitbreiding voor mijn DM 1000, zat ik te denken aan Focusrite.
    Nu zag ik op hun site dat de LE versie eruit is/gaat, en ze een nieuwe hebben nl. de MK2.

Heeft iemand van jullie hier al ervaring mee, en heeft de dynamics versie nog grote voordelen? Of wordt dit een beetje dubbelop in digitale tafel?
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Originally posted by Draad
    Aangezien ik me aan het orienteren ben voor een uitbreiding voor mijn DM 1000, zat ik te denken aan Focusrite.
    Nu zag ik op hun site dat de LE versie eruit is/gaat, en ze een nieuwe hebben nl. de MK2.

Heeft iemand van jullie hier al ervaring mee, en heeft de dynamics versie nog grote voordelen? Of wordt dit een beetje dubbelop in digitale tafel?
    Ik heb 3 van de eerste octopre's
    De dynamics op de full versie is een compressor-limiter. Ik gebruik die toch in sommige gevallen (bij blazers)

Het zijn preamps die afkomstig zijn uit de green series (begin jaren 90)
    Ik vind ze zeer goed klinken.

Belangrijkste veranderingen zijn dat de DB25 outputs vervangen zijn door gebalanceerde jack's. Dit vind ik wel goed.

De zware versie heeft naast een AD conversie ook DA conversie. Is wel handig om uw module aan monitors te schakelen. (vb in combinatie meet een RME raydat kaart. )
    4 van die modules in combinatie met een raydat kaart is een super recording machine.
    Last edited by frederic; 05-03-10, 13:58.

Comment

• Draad
      • Apr 2001
      • 122

Hmm,

Niemand ervaring met de MK2 dus?
      Was wel benieuwd of deze net zo warm worden als een LE (liever niet), en of de clock mss beter is.

Comment

• RayM
        • Jan 2006
        • 742

Sinds december beschik ik over een MK2. Het hangt bij mij aan Protools en ik moet zeggen dat ik er uitermate tevreden mee ben. Van warm worden heb ik (nog) geen last gehad.
        Ik heb de MK2 1 maal aan mijn 01V gehangen en ook daar had ik geen problemen.
        Voor mijn gevoel is het een goede converter.
        Heerlijk die stilte

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Originally posted by Draad
          Hmm,

Niemand ervaring met de MK2 dus?
          Was wel benieuwd of deze net zo warm worden als een LE (liever niet), en of de clock mss beter is.
          De klasse A micpreamps die niet warm worden moet nog uitgevonden worden. Het is dus normaal.

Comment

• @lex
            • Jul 2006
            • 1087

Ik heb een LE gehad. Temperatuurdingetje klopt! Zoals in de manual staat tussen elke unit 1HE vrijlaten. Die ruimte had ik niet en dus heb ik 1/3HE ventilatiepanelen gebruikt. Daarmee gaat het ook goed, maar ik kan me voorstellen dat het in een echt warme omgeving niet voldoende is. Misschien kan je geforceerd koelen?

@lex
            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Draad
              • Apr 2001
              • 122

Zo, ff update:

de MK II is gearriveerd en werkt.

Heb er gelijk 8 lijntjes vanuit cd spelers aan gehangen, en RayM heeft volledig gelijk!
              Het apparaat wordt nog niet eens lauw.

Comment

Working...