Welke actieve luidspreker? Mackie of Alto

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • typetwoparts
    • Mar 2010
    • 14

Welke actieve luidspreker? Mackie of Alto

Hallo,

Ik ben nieuwkomer en ik wil puur als hobby een paar degelijke Actieve luidsprekers kopen.
    In het verleden heb ik er al eens enkele gehuurd, zowel de Alto 5HA en de Mackie srm450-de US versie.

Qua gebruik, zou het zowel voor outdoor als indoor zijn, kleine feestjes voor "fun".

Volgens wat ik lees hier en daar zouden de huidige Mackie V2 serie een ander geluid hebben, en iets minder van kwaliteit zijn. En ik heb ook gezien dat er naast de 5HA ook een Evo is.

Dus mijn vraag is, welke is volgens jullie de beste keuze :

De nieuwe zwarte SRM450 V2

of

Een van de Alto 5-reeks speakers?

Met dank voor de reacties!!

Gr.
    Kurt.
    Last edited by typetwoparts; 12-02-12, 19:19.
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Blauw of zwart. Volgens mij blijft het gewoon dezelfde kast, met hetzelfde materiaal gemaakt door dezelfde fabriek. Je kunt de kasten natuurlijk zelf eens beluisteren, maar ik denk dat je voor hetzelfde budget ook wel andere speakers kunt kopen. Neem bijvoorbeeld eens een kijkje naar dB technologies. (komt hij weer) Maken voor het geld vrij mooie maar vooral goedklinkende kasten.
    Wat je ook nog kunt doen is een tikkeltje bijleggen en gaan voor een setje RCF art 312's. Dan haal je een degelijke speaker met een super klank in huis.
    Een andere optie is eventueel Proel. Niet te duur, maar toch net een tikkeltje minder kwaliteit als de RCF speakers.

Het merk Alto zegt mij overigens helemaal niks, dus dat kan ik verder niet vergelijken.

Mijn advies is in ieder geval veeeeel beluisteren. Je eigen gehoor kan toch nog altijd beter zeggen of een speaker goed klinkt, dan wat mensen op een forum met elk hun eigen mening.
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• stainz
      • Sep 2009
      • 609

ik ken die alto's niet weet wel dat de SRM450's een heerlijk geluid geven ben er zeer gelukkig mee.
      Echter zijn dat niet de nieuwe versie's waar jij het over hebt

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Sedert Mackie zijn drivers haald van kweet niet waar moet ik niks meer hebben van Mackie speakers.
        Ik zou ook eens kijken voor RCF Art312 toppen

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

PS de RCF Art 312A en Mackie 450v2 kost evenveel.

Comment

• dj-wojcik
            • Jul 2008
            • 911

Originally posted by frederic
            .....Sedert Mackie zijn drivers haald van kweet niet waar moet ik niks meer hebben van Mackie speakers.....
            uuhhh watte?
            [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
            [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Originally posted by dj-wojcik
              uuhhh watte?
              In de tijd dat het Mackie Industrial was, Hadden hun speakers goeie RCF drivers. Nu komen ze ergens uit China of zo...

Comment

• dj-wojcik
                • Jul 2008
                • 911

Originally posted by frederic
                In de tijd dat het Mackie Industrial was, Hadden hun speakers goeie RCF drivers. Nu komen ze ergens uit China of zo...
                Ja dat klopt. Sinds dat Mackie zelf niet meer in Italië word ontwikkeld zijn ze achteruit gegaan maar mijn reactie was meer over je zinsbouw. Want ik kon het niet echt volgen meer
                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Waveform
                  • Dec 2009
                  • 321

Ik ben nooit een fan geweest van de SRM450. Maar het is natuurlijk ook gewoon een heel goedkope speaker. Omdat het een segment is waar ik me niet echt mee bezig houd kan ik hier weinig advies over geven. Echter zijn er tegenwoordig behoorlijk veel nieuwe kasten op de markt van diverse merken. Geef iets meer geld uit en koop meteen iets deftigs.

Edit: Een QSC K8 kost bij bax-shop 699 euro. Misschien een idee?
                  Last edited by Waveform; 08-03-10, 19:45.

Comment

• typetwoparts
                    • Mar 2010
                    • 14

Hallo,

reeds bedankt voor de nuttige reacties!

Nog even meegeven dat het bij de keuze van Mackie niet zozeer in de eerste plaats om de prijs gaat.

Ik ben bereid om meer uit te geven als er daarover betere speakers staan!
                    Ik heb even de RCF-112 ook al even gegoogled en lijkt me ook goed te zijn.

Laat de info maar komen!

Kurt.

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Originally posted by typetwoparts
                      Hallo,

reeds bedankt voor de nuttige reacties!

Nog even meegeven dat het bij de keuze van Mackie niet zozeer in de eerste plaats om de prijs gaat.

Ik ben bereid om meer uit te geven als er daarover betere speakers staan!
                      Ik heb even de RCF-112 ook al even gegoogled en lijkt me ook goed te zijn.

Laat de info maar komen!

Kurt.

RCF 112? Ik vind niks...

Als je serieus duur wilt gaan kan je kijken naar de RCF Art 525A of 725A, of de QSC HPRi series (122 of 152, klinken allebei goed, maar netuurlijk wel amerikaansig...)

Maar dan praat je over 2 tot 2.5 keer zoveel als voor 2 mackie's... De RCF 525A zit rond de 1200 euri per stuk geloof ik... Maar dan haal je wel topklasse in huis, en ze zijn ontzettend licht! Ik heb er laatst nog mee gewerkt met carnaval, 1*525+1*8001AS per kant. Dan sta je toch weer verbaasd te kijken over de hoeveelheid en de kwaliteit van het geluid in zo'n klein pakketje...

En nee, geen aandelen (op m'n 14e...)

Daan
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• dj-wojcik
                        • Jul 2008
                        • 911

Originally posted by Waveform
                        Ik ben nooit een fan geweest van de SRM450. Maar het is natuurlijk ook gewoon een heel goedkope speaker. Omdat het een segment is waar ik me niet echt mee bezig houd kan ik hier weinig advies over geven. Echter zijn er tegenwoordig behoorlijk veel nieuwe kasten op de markt van diverse merken. Geef iets meer geld uit en koop meteen iets deftigs.

Edit: Een QSC K8 kost bij bax-shop 699 euro. Misschien een idee?
                        Geen fan zijn kan altijd. Ik zou in deze richt prijs dan ook niet naar dit merk kijken maar naar bv mijn DBtjes. Maar om nou te zeggen dat de Mackies goedkope speakers zijn vind ik weer net wat te ver gaan. Ik ken ze goedkoper, en die rond deze prijs NOG slecht klinken. Verder vind ik het raar dat jij zegt dat je niet in dit segment zit, en gaat kijken voor prijzen op Bax-Shop... beetje verdacht lijkt mij dan. Vooral omdat als je dan toch in de duurdere klasse zit, toch wel meestal een uitgesproken mening moet hebben over Mackie.

Verder zou ik nog graag iemand spreken die me kan vertellen wat Alto is. Ik ken het ook niet en heb er eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord. Iemand?

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

Ik heb een setje Alto's in de verhuur (wel nog oudere actieve M12HA of zoiets). Voor een 12" komt daar best nog een warme klank uit. Als topkast i.c.m. subs gaat het ook super (zit DSP in met verschillende standen o.a. voor gebruik met subs). Ze gaan overigens ook goed hard zonder te vervormen.
                          In mijn rijtje keihard zonder vervorming staan ze ergens achter Tecnare, DVX van DB Technologies, K12/K10/HPR122 van QSC maar vér vóór de andere merken als JB en HQ Power.
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Beckers Entertainment
                            • Dec 2008
                            • 650

Originally posted by Waveform

Edit: Een QSC K8 kost 699 euro. Misschien een idee?
                            Heb met carnaval met de K12 gewerkt. Enorm veel power en volume, maar op het gebied van klank is hij toch wat te min..

Originally posted by djspeakertje
                            RCF 112? Ik vind niks...

Als je serieus duur wilt gaan kan je kijken naar de RCF Art 525A of 725A, of de QSC HPRi series (122 of 152, klinken allebei goed, maar netuurlijk wel amerikaansig...)

Maar dan praat je over 2 tot 2.5 keer zoveel als voor 2 mackie's... De RCF 525A zit rond de 1200 euri per stuk geloof ik... Maar dan haal je wel topklasse in huis
                            Daan hij bedoelt natuurlijk de art 312. Deze speaker ken ik op zich niet, maar zelf werken we met de 322. Zelfde speaker, maar dan met een 2" tweeter.
                            Bij gebruik met een behoorlijke bas wel aan te raden, maar zeker niet nodig als je de kasten fullrange gebruikt. Er zit genoeg laag in de speakers, dus een basbox heb je niet nodig op de kleinere feesten.

Verder zou je eens kunnen kijken na dB technologies Flexsys F15 of Opera Digital 405D. Ook beide speakers met 15" speakers, die toch aardig geprijsd zijn. Grootste voordeel, de speakers wegen een stuk minder als de RCF's.
                            Je kunt natuurlijk ook zoals Daan al aangeeft de 525 van RCF overwegen, maar hier betaal je in mijn ogen toch wat teveel voor hetgeen je terugkrijgt.
                            Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• typetwoparts
                              • Mar 2010
                              • 14

Originally posted by djspeakertje
                              RCF 112? Ik vind niks...

Maar dan praat je over 2 tot 2.5 keer zoveel als voor 2 mackie's... De RCF 525A zit rond de 1200 euri per stuk geloof ik... Maar dan haal je wel topklasse in huis, en ze zijn ontzettend licht! Ik heb er laatst nog mee gewerkt met carnaval, 1*525+1*8001AS per kant. Dan sta je toch weer verbaasd te kijken over de hoeveelheid en de kwaliteit van het geluid in zo'n klein pakketje...

En nee, geen aandelen (op m'n 14e...)

Daan
                              Sorry Daan, ik heb het over de 312 (312A)

Budget ligt tot 750 MAX. per stuk.

Gr.

Comment

Working...