Welke actieve luidspreker? Mackie of Alto

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • typetwoparts
    • Mar 2010
    • 14

Bedankt allemaal!

ik heb bij bax de art315A gekocht, en ik moet zeggen ik ben dik tevreden!!

Comment

• dj jerre
      • Jan 2010
      • 8

4 acoustic actief

ik ben een beetje nieuw hier maar als dj speel ik alleen met 4Acoustic,
      dit is een merkt dat vele onder jullie waarschijnlijk niet kennen maar voor de prijs die je er voor betaald krijg je wel waar voor je geld. mackie is goed maar je betaald wel
      als ik zie dat het juist voor 'fun' feestjes is, is dit ideaal

4Acoustic PRO15NA Active Box 400Wrms
      [4A-PRO-15NA] €419.00EUR
      AP Geluid & Licht
      [IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/VANSAN%7E1/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG]
      komt overeen met je mackie SRM450 alleen veel goedkoper.
      extra uitleg:

Met de 4-Acoustic PRO15 heeft u de juiste compacte luidspreker gevonden voor vele toepassingen. Die PRO12 leveren we als passief systeem of met een hoogwaardige versterker "on board" als actief systeem.
      Met de in de levering inbegrepen voeten kunt u de PRO15 ook als monitor box inzetten. De voeten zorgen dan voor de juiste hoek van +/- 45°. Dankzij de ingebouwde statief adapter kan de PRO15 probleemloos op een luidsprekerstatief geplaatst worden.
      De behuizing bestaat uit slagvast, stevige kunststof. Een stevig en groot handvat is in de behuizing ingebouwd. De PRO-serie kan dankzij zijn onaantastbare behuizing ook buiten bij minder goed weer ingezet worden. De 4-Acoustic PRO serie is voor alle toepassingen geschikt, als monitor voor muziekanten en bands, alsook voor mobiele DJ's en spraaktoepassingen.
      Uitgerust met een geoptimeerde 15" woofer een hoorngeladen titanium driver zorgt deze luidspreker voor een zeer hoog rendement. De titanium driver met 1,5" spreekspoel is op de in de behuizing geïntegreerde 60X90° hoorn gemonteerd. De voor de luidspreker geoptimaliseerde passieve crossover met overbelastingsbeveiliging voor de hoogtonen-driver, stelt grote vermogensreserves ter beschikking.
      Een stevige metalen grill beschermt de woofer van mechanische beschadiging tijdens het transport of op het podium.
      De gekozen componenten zijn van hoge kwaliteit en garanderen een grote levensduur van het systeem. De PRO15 is zonder snelle slijtage geschikt voor het zwaardere on the road werk.

Ingebouwde versterker
      Vermogen: 400Wrms
      Muziekvermogen: 800W
      Frequentiebereik: 45Hz-20kHz
      Gevoeligheid: 105dB
      Max. geluidsdruk: 134 dB
      Impedantie: 8 Ohm
      Bass: 15" woofer
      Midden/hoog: 1,5" driver
      Vorm: Trapezium
      Afmetingen: 705X470X410mm
      Gewicht: 20 kg
      Aansluitingen: 2X Speakon
      Statiefadapter: Ja

grtjs
      jerre

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by dj jerre

[4A-PRO-15NA] €419.00EUR
        AP Geluid & Licht
        extra uitleg:

Met de 4-Acoustic PRO15 heeft u de juiste compacte luidspreker gevonden voor vele toepassingen. Die PRO12 leveren we als passief systeem of met een hoogwaardige versterker "on board" als actief systeem.
        Met de in de levering inbegrepen voeten kunt u de PRO15 ook als monitor box inzetten. De voeten zorgen dan voor de juiste hoek van +/- 45°. Dankzij de ingebouwde statief adapter kan de PRO15 probleemloos op een luidsprekerstatief geplaatst worden.
        De behuizing bestaat uit slagvast, stevige kunststof. Een stevig en groot handvat is in de behuizing ingebouwd. De PRO-serie kan dankzij zijn onaantastbare behuizing ook buiten bij minder goed weer ingezet worden. De 4-Acoustic PRO serie is voor alle toepassingen geschikt, als monitor voor muziekanten en bands, alsook voor mobiele DJ's en spraaktoepassingen.
        Uitgerust met een geoptimeerde 15" woofer een hoorngeladen titanium driver zorgt deze luidspreker voor een zeer hoog rendement. De titanium driver met 1,5" spreekspoel is op de in de behuizing geïntegreerde 60X90° hoorn gemonteerd. De voor de luidspreker geoptimaliseerde passieve crossover met overbelastingsbeveiliging voor de hoogtonen-driver, stelt grote vermogensreserves ter beschikking.
        Een stevige metalen grill beschermt de woofer van mechanische beschadiging tijdens het transport of op het podium.
        De gekozen componenten zijn van hoge kwaliteit en garanderen een grote levensduur van het systeem. De PRO15 is zonder snelle slijtage geschikt voor het zwaardere on the road werk.

Ingebouwde versterker

grtjs
        jerre
        Heel apart die 1,5" driver met een even zo grote spreekspoel...
        En die gevoeligheid is wel heel hoog, meeste 15"ers komen toch echt niet boven de 98 dB en dat is gehoormatig bijna half zo hard.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• djjh
          • Oct 2009
          • 2

die 2x speakon ingangen zijn ook vrij logisch

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Originally posted by djjh
            die 2x speakon ingangen zijn ook vrij logisch
            Klopt, eentje voor input... en eentje voor de doorlus.
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Beckers Entertainment
              • Dec 2008
              • 650

Lijkt me sterk dat die speakon nodig hebben?
              Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• djjh
                • Oct 2009
                • 2

Originally posted by renevanh
                Klopt, eentje voor input... en eentje voor de doorlus.
                er staat dat het een actieve speaker is

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Originally posted by typetwoparts
                  Bedankt allemaal!

ik heb bij bax de art315A gekocht, en ik moet zeggen ik ben dik tevreden!!
                  Originally posted by dj jerre
                  ik ben een beetje nieuw hier maar als dj speel ik alleen met 4Acoustic,
                  dit is een merkt dat vele onder jullie waarschijnlijk niet kennen maar voor de prijs die je er voor betaald krijg je wel waar voor je geld. mackie is goed maar je betaald wel
                  als ik zie dat het juist voor 'fun' feestjes is, is dit ideaal

[4A-PRO-15NA] €419.00EUR
                  AP Geluid & Licht
                  extra uitleg:

Ingebouwde versterker

grtjs
                  jerre

De speaker is al gekocht...

Maar 4-acoustic schijnt prima te zijn, maar hoe dat met die speakons zit?

Daan
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

4-Acoustic is erg creatief met specificaties. Is al jaren zo.

Mijn gevoel zegt dat de webshop zelf ook fouten heeft gemaakt door de verkeerde info bij dit product neer te zetten.

Op de site van de fabrikant zelf lijkt de informatie nu redelijk te kloppen. Bestel er eens een brochure zou ik zeggen... erg overzichtelijk en duidelijk ding. Daar staan ook gelijk ALLE producten van 4-acoustic in... Zo hebben ze iets van drie verschillende line-arrays, een dubbel 15" top met ribbon (tevens dubbel) en ga zo verder.
                    Ze verkopen zelfs springkussens, truss, flightcases, kabels, enz. enz. Maar deze producten zijn verspreid over het gehele moederbedrijf (Inline marketing) en vallen niet allemaal onder 4-acoustic.

Het is al vaker op fora vermeld door gebruikers dat het merk een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding heeft. Om vervolgens negatief te worden beoordeeld door forummers die het merk nog nooit gehoord/gebruikt hebben. Jammer.

In Nederland zijn nu enkele verkopers- en importeurs. Die kunnen je vast meer informatie- en prijzen geven. Dat het merk de afgelopen ENORM gegroeid is en dat de verkopen in Nederland langzaam stijgen, zijn een feit.

Mvg,

Teun
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

Working...