Mag ik je vragen of hij ook probeerd bij te schroeven wanneer je met de RTA een meting doet?
Driverack
Collapse
X
-
Zit niet gewoon één van de speakers uit fase aangesloten in de kast?
Simpel te proberen door niet van elke kast naar de versterker te gaan, maar doorlussen. Als de fase dan nog verkeerd is, zit het in één van de kasten.
Wat wellicht ook kan, is dat het brug-schakelaartje op je versterker niet op stereo maar op brug staat.Comment
-
Voor het geval je versterker idd in tegenfase werkt:
Onder de ingangen van de 8001 zitten 2 6-polige sockets, voor ieder kanaal 1. Deze pluggen fungeren als insert-aansluitingen. Hier zijn verschillende pluggen voor verkrijgbaar, onder meer pluggen waarbij de versterker in fase is en pluggen waarbij de versterker in tegenfase is. Lees je handleiding er eens op na, er is een kans dat je het daar kunt oplossen. En anders gewoon een verloopje er aan hangen, een fasegedraaid pluggenpaneeltje, of misschien is het makkelijk om te solderen in de versterker zelf.Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment
-
Bedankt voor jullie reactie`s,
ik ga straks even alles speakers doorlussen en even een 9[V] batterij er aanhangen en even kijken wat de speakers doen, of ze allemaal in fase staan.
Anders ga ik mijn versterkerrack nog maar eens controlleren en anders de versterker.
Vind het wel raar dat als ik 4 bassjes neerzet hij nergens last van heeft maar zet ik er 2 neer dan wel.
Wat ook raar is, is het volgende, als ik alle 4 de bassen tegen elkaar aan zet heeft hij echt 0,0 druk( alle bass-poorten tegen elkaar aan) schuif ik de bassen uit elkaar( 2 m) dan drukt het echt stevig door.Comment
-
Wanneer er in je toppen 12 dB filters zitten en geen filters in je subs heb je 180° fasedraaiing. Een 12 dB filter is een 2e order filter en per order heb je 90° fase draaiing.
Kwestie van in je toppen dus de speakers ompolen.
Als er inderdaad geen polariteit gewisseld kan worden vind ik dat wel een gemis voor een DSP.Last edited by MusicXtra; 21-06-10, 15:57.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Wanneer er in je toppen 12 dB filters zitten en geen filters in je subs heb je 180° fasedraaiing. Een 12 dB filter is een 2e order filter en per order heb je 90° fase draaiing.
Kwestie van in je toppen dus de speakers ompolen.
Als er inderdaad geen polariteit gewisseld kan worden vind ik dat wel een gemis voor een DSP.
Maar de bassen zitten los van de toppen. Er zit inderdaad fasedraaiing tussen de toppen en de bassen. Maar mijn probleem is dat er fasedraaiing zit tussen de bassen onderling.Comment
-
En zit er in één van de subs wel een filter en in de ander niet?
Anders zit er toch echt ergens een kabel of speaker omgepoold.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
Comment