In-Ear Low-Budget Bandje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

In-Ear Low-Budget Bandje

Even een vraagje:
    Voor een bandje willen we een vast in-ear rackje gaan maken.
    Om te beginnen met een mixwizzard van A&H (heb ik nog; vandaar) later evt. iets digitaals, maar dat komt dan wel.

Het gaat erom dat de bandleden (na dat ik n standaard mix heb gemaakt) zelf simpele dingen kunnen bijregelen (of de tourmanager).

Nu mag het weer eens allemaal niet teveel kosten. Bandje is ook niet wekelijks weg, en het is allemaal nog hobby, maar men wil wel lekker plug en play.

Het gaat om een 5koppig rock bandje (drum, 2x gitaar, Bas en zang).
    Drummer willen we graag nog even met drumfill houden (hoefd ook nooit zo kneiter hard, dus prima...) rest wil met in-ear aan de gang.

We hebben al wat gestest met losse setjes die ik heb, maar die zijn in de weekende weg, dus willen we een vaste set op die band hiervoor.

Nu heb ik eens een zanger de dap in-ear setjes verkocht (draadloos) en nooit klachten gehad, dus ik wou hier eens serieus naar gaan kijken.

Nu was de vraag: kan ik 4 monitor mixen versturen via 2 zenders en er 4 ondvangers aanhangen? dus bijv. zanger op zender 1 kanaal links, gitaar zender 1 rechts, gitaar 2 op zender 2 kanaal links en bas op zender 2 kanaal rechts?

Ik hoef geen stereo mix te hebben, maar men wel wel 2 doppen in (net als er dus gewoon n wedge voor de snuffert ligt...)

Gaat dat werken? (de zanger die hem toen gekocht heeft is spoorloos, dus vragen gaat niet...)

Ik hoef geen discussie over hoe goed die dap dingen wel of niet zijn, maar puur een antwoord op de vraag.
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor
  • maranta
    • Sep 2002
    • 113

Volgens de info die je hier geeft moet het lukken om met 2 stereo zenders 4 mono mixen weg te sturen. Het oponthoud komt bij de ontvangers, als je deze op mono zet hoor je het somsignaal van A en B, dat wil je niet, in stereomodus op links hoor je maar één dop, dat wil je niet dus zal er een stero minijackje omgesoldeerd moeten worden zodat er 2 doppen op de tip van de mini jack staan ( A links bijv.) en dat het andere setje doppen wat op A rechts draait, op de ring komt te zitten.
    De configuratie van de minijack bepaalt dus wat je hoort.
    Tel wat je hebt, niet wat je mist

Comment

• ronvdv
      • Apr 2010
      • 3

Ik zat nog geen 5 minuten geleden met hetzelfde idee mijn kop. Ik kwam op deze site om wat onderzoek naar antennes te doen. Eerste topic die ik open gelijk dit. Ik heb zelf een bandje met hele goedkope in-ears, ik zat al te denken omdat je van sennheiser voor een kleine bijbetaling een extra body pack kan krijgen om hetzelfde te doen, en zo langs alles om te zetten tot dat iedereen hun eigen receiver en transmitter heeft.

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

nu de G3 uit is van sennheiser vind je overal voor een prikkie tweedehands G1/G2 setjes. Die zijn net zo duur als een extra beltpack.
        Wij hebben onze zenders (5x) voor in-ear ook ooit tweedehands gehaald. Nooit spijt van gehad. Scheelt namelijk erg veel geld.

De beste keuze voor in-ear is gewoon fisher wired beltpacks.
        Hardwired Body Pack
        Die zijn niet alleen het goedkoopste op de markt.
        -Ze klinken ook nog eens geweldig.
        -Ze zijn veel degelijker gebouwd dan andere beltpacks.
        -Je kan ze extern meevoeden, dus geen lege batterijen.
        -En wij hebben objectief nog niets beters gezien. Ja, een mega wired set van een paar duizend euro is kleiner en draadloos. Maar echt steviger zijn ze niet, en geluidstechnisch schiet het niets op.

Zolang je op een budget werkt zou ik deze dus altijd verkiezen.

Ooit eentje als spare gekocht. Maar we kopen er steeds meer bij. Wij hebben de toetsenist en de drumster er aan hangen maar overwegen de bassist ook maar van zijn wireless af te halen..... Hebben we straks twee wireless setjes spare.

Als je wil besparen, of als je wireless niet echt mogelijk hebt is dit de way to go.

Qua dopjes vinden we in de budgetsfeer de volgende prettig:

Philips SHH800. drie tientjes bij elke electronica gigant. En door de beugeltjes altijd goed op de plaats. We hebben er een doos van tien reserve van staan. Er zijn maar drie muzikanten die voor zichzelf doppen hebben laten aanmeten.
        Last edited by showband; 10-04-10, 10:08.
        lekker belangrijk!

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

@Showband: zoek even een ander plaatje. Coolblue klaagt dat je geen toestemming hebt voor direct-linking naar afbeeldingen.

Comment

• hspeulman
            • Apr 2010
            • 3

dank je wel voor je melding. Ik werk zelf met LD system bodypack. Ik ben nog steeds niet overtuigd of dit oke is. Daarnaast heb ik me net in-earss laten aanmeten. Echt top, perfect geluid en zeer goed betaalbaar. ( een derde van de normale prijs). Het artikel ken ik niet. Hoe werkt dit precies. Lijkt me wel wat ipv m'n draadloze LD system. ik ben toetsenist/zanger en hoef niet percé draadloos. Wat kost dit? en hoe werkt 't. ?
            Hard-wired In Ear Belt Pack

Comment

Working...