EV set: 2x Qrx 115-75 + 4x Qrx 118s Tips, adviezen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

    #16
    Why the hell heb je geen module's in je versterker geplaatst? Dan heb je die processor ook niet meer nodig en klinkt het de komende tijd ook gewoon al goed!

    Beetje verkeerde zuinigheid als je het mij vraagt... Maar dat zie je wel vaker met mensen die EV kopen. Maken het dan net niet af. Voorbeelden in de praktijk gezien: P3000's met DC One (en zelfs Behringer CX2310), dan weer wel een DX38 maar met Q66's... Zo kan ik nog wel even doorgaan hoor...

    Comment

    • Hansound
      • Apr 2006
      • 832

      #17
      Originally posted by Outline
      Why the hell heb je geen module's in je versterker geplaatst? Dan heb je die processor ook niet meer nodig en klinkt het de komende tijd ook gewoon al goed!

      Beetje verkeerde zuinigheid als je het mij vraagt... Maar dat zie je wel vaker met mensen die EV kopen. Maken het dan net niet af. Voorbeelden in de praktijk gezien: P3000's met DC One (en zelfs Behringer CX2310), dan weer wel een DX38 maar met Q66's... Zo kan ik nog wel even doorgaan hoor...
      Dat vind ik niet zo gek aangezien EV door alles en iedereen word verkocht is het lastig om een professioneel advies te krijgen

      Comment

      • BlackLight_Frank
        • Feb 2004
        • 143

        #18
        Voor onze verzameling hebben we bokjes laten lassen :



        Dit is voor de goede hoogte van 1 x rx118 en 1 x rx212.
        Zijn 50 cm hoog en redelijk hufterproof (lees; stevig genoeg).
        Voor een RX115 top lijkt het me te laag, maar daar hebben we zelf geen ervaringen mee, wij hebben alleen maar RX212.
        (In de verzameling RX toppen dan !)

        Groeten,
        Frank
        Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

        Comment

        • Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

          #19
          Frank, ik ben jaloers op jullie equipment, maar dat blokje zou ik toch DICHT en ZWART willen hebben.
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

          Comment

          • BlackLight_Frank
            • Feb 2004
            • 143

            #20
            Hebben we ook gehad :


            Maar dat nam veel te veel ruimte in, deze nieuwe bokken zijn van RVS koker en buis. De poten zijn de-monteerbaar en makkelijk voor transport binnen-in het bovenste gedeelte te bevestigen.
            Hiermee kunnen we nu standaard altijd 4 van deze meenemen, welke evenveel ruimte innemen als 1 stuks die ik in hout had gemaakt.

            Meestal staat de RX-set toch wel op een podium en hebben we geen bokjes nodig. Zo bij daglicht is het wel storend misschien, maar 's avonds valt het niet zo op.

            Frank
            Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

            Comment

            • 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

              #21
              Dat ben ik eens met BlackLight.

              Nog wat mogelijkheden met de set:







              Zo zijn er nog wel veel meer mogelijkheden te bedenken, eventueel met een extra statiefflens op de zijkant van de sub, of een ander soort tussenblok.

              Mvg,

              Teun
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

              Comment

              • Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

                #22
                3x subs plat per kant met 2x top erop bv 2x RX212 ??
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                Comment

                • 4AC
                  • Nov 2007
                  • 1791

                  #23
                  Originally posted by Rolandino
                  3x subs plat per kant met 2x top erop bv 2x RX212 ??
                  Grapjas, er wordt duidelijk gezegd dat het gaat om 2 rx118 en 2 rx115-75.
                  Ik neem aan dat dit een héél bewuste en weloverwogen keuze is.

                  Dan kom jij nu ineens aanzetten met dit advies?
                  Ja. Dat kan ook.

                  Mvg,

                  Teun
                  uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                  Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                  Comment

                  • MusicSupport
                    • Feb 2006
                    • 1016

                    #24
                    Gewoon een zwart doek om de pootjes van de set heen trekken.

                    En zeker geen twee toppen op elkaar stapelen!!

                    Twee toppen naast elkaar kan, maar dan wel met de schuine zijdes helemaal strak tegen elkaar. Anders heb je overlap van de hoorns.
                    d&b Audiotechnik

                    Comment

                    • Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

                      #25
                      Kan aan mij liggen ja maar die rx212 klinkt toch veel lekkerder dan de 15" ?

                      MAW mij lijkt de RX212 flexibeler in gebruik. Plus 2x 12" klinkt toch wel netter als een enkele 15

                      3 subs per kant is netter vanwege de hoogte ( mooier en netter als sub paaltje top kombie )

                      Ben altijd van mening dat sub top met paaltje een goedkope look te hebben.
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                      Comment

                      • highendsyl
                        • Feb 2007
                        • 81

                        #26
                        De 212 is echt te zwaar voor 1 man, 212 weegt 37 kg. De Qrx 115-75 is eigenlijk al iets te zwaar.

                        Even iets anders, aangezien niemand dat meld:
                        Eergisteren ben ik erachter gekomen de standaardpreset (F22) in de DC-one voor de Qrx115-75 en de qrx 118s FOUT is. De PEQ op de output voor de QRX115-75 staat op de output van de QRX118s geprogrammeerd. Dus op de output van de SUB wordt de PEQ van de QRX 115-75 losgelaten.

                        Ik heb Ethan Wetzell in USA gebeld, hij was verbaast, maar bevestigde dit. Hij ging regelen dat dit aangepast zou worden. Verder is in de DC-one de gainstructure voor de TG7 niet op +35db te zetten. Ook dat neemt hij mee. (is niet zo schokkend overigens)

                        Voor ons een tijdelijk probleem: de dx46 komt in juli uit zijn de laatste berichten.
                        Het beste uit je equipment halen.......altijd en overal

                        Comment

                        Working...