DB's op meerdere punten meten

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daviddewaard
    • Mar 2008
    • 627

    DB's op meerdere punten meten

    k ben op zoek naar software waar ik 4 verschillende RTA metingen tegelijk
    kan uitlezen.
    wil namelijk voor een goot buiten evenement op verschillende plekken meet micro's met een zender ophangen en deze vanaf 1 punt kunnen monitoren.
    weet iemand een software pakket die dit kan???
    (weet dat dit met SIM kan maar da is een beetje erg duur)
    normaal voor 1 punt's metingen gebruik ik hiet true RTA voor.
    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

    #2
    he david Sim meet alleen puur de spl zonder a of c filter dus heb je hier niet veel aan mbt de vergunningen . Je kan de nieuwe versie SMAART wel hier voor gebruiken maar dan zul je alles wel moeten calibreren waar je dus een calibrator voor nodig hebt . ( Bruel en Kjear a 1500 euro ) Als je met zenders gaat werken zul je die calibrator echt nodig hebben daar je zenders ook van invloed zijn op het binnenkomende signaal op je meet programma .
    Smaart kan in de versie 7 iig meerdere inputs accepteren maar zag de 1ste problemen met de versie 7 al op psw gemeld worden dus have fun .

    nb. Ik weet eigenlijk niet of een gecalibreerde versie SMAART geaccepteerd wordt door de meet ambtenaar die alles weet . Je zou hier voor beter contact kunnen zoeken met DBcontroll . Ook een optie is team projects die hebben een afdeling die daar mee bezig is en anders esonic ook op dit forum actief .
    Last edited by Timo Beckman; 18-04-10, 21:14.

    Comment

    • daviddewaard
      • Mar 2008
      • 627

      #3
      Originally posted by Timo Beckman
      he david Sim meet alleen puur de spl zonder a of c filter dus heb je hier niet veel aan mbt de vergunningen . Je kan de nieuwe versie SMAART wel hier voor gebruiken maar dan zul je alles wel moeten calibreren waar je dus een calibrator voor nodig hebt . ( Bruel en Kjear a 1500 euro ) Als je met zenders gaat werken zul je die calibrator echt nodig hebben daar je zenders ook van invloed zijn op het binnenkomende signaal op je meet programma .
      Smaart kan in de versie 7 iig meerdere inputs accepteren maar zag de 1ste problemen met de versie 7 al op psw gemeld worden dus have fun .

      nb. Ik weet eigenlijk niet of een gecalibreerde versie SMAART geaccepteerd wordt door de meet ambtenaar die alles weet . Je zou hier voor beter contact kunnen zoeken met DBcontroll . Ook een optie is team projects die hebben een afdeling die daar mee bezig is en anders esonic ook op dit forum actief .
      was me er idd van bewust dat ik moest calibreren i.v.m gebruik van zenders...
      DBcontroll laten meten is meestal een dure aangelegenheid. denk dat hier niet echt budget voor is.
      dan denk ik maar 2 laptops met smaart met 4 meetpunten neerzetten, of op me golfkarretje met db meter in de ronte rijden..
      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Originally posted by daviddewaard
        was me er idd van bewust dat ik moest calibreren i.v.m gebruik van zenders...
        DBcontroll laten meten is meestal een dure aangelegenheid. denk dat hier niet echt budget voor is.
        dan denk ik maar 2 laptops met smaart met 4 meetpunten neerzetten, of op me golfkarretje met db meter in de ronte rijden..
        Zijn er geen dB meters met USB aansluiting te vinden?
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • e-sonic
          • Aug 2004
          • 329

          #5
          dB meter

          De meter in mijn handtekening heeft een USB aansluiting, voor het uitlezen van de logging files, realtime data overdracht zit er (nog) niet in, wat wel kan is een correctie factor voor afstand inzetten en meten, om b.v. metingen voor de luidsprekers terug te rekenen naar de mengtafel, tot meerdere plaatsen is deze correctie factor te meten en achteraf in de loging file in te voeren .

          De logging op een intern kaartje is in te stellen tot ca 60 parameters, tijdweging, octaafbanden, en frequentie weging.

          voor gewone metingen iets overkil, maar de XL2 is goed bruikbaar voor handhaving....
          Het systeem is voor het bevoegd gezag onder accreditatie te brengen en daarnaast zal ik voorzien in opleidingen, informatie zal volgen....
          Last edited by e-sonic; 10-06-10, 19:55. Reason: info opgezocht en bijgezet
          Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

          Comment

          • daviddewaard
            • Mar 2008
            • 627

            #6
            ik had eert een PPA3 meter die usb heeft voor realtime uitlezing maar die meter is kapot helaas.
            Esonic zou ik jou NTI XL2 kunnen huren?
            A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

            Comment

            • e-sonic
              • Aug 2004
              • 329

              #7
              dB meter

              @ David,

              ik gebruik de meter zelf niet voor deze toepassing, er staat een artikel op de nieuwssectie van tm-audio over mijn toepassing

              neem voor een demo/test even contact op, voor leuke reviews ben ik altijd te porren.

              groet van audiopartner esonic
              Last edited by e-sonic; 21-04-10, 10:12. Reason: typo
              Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

              Comment

              Working...