JBL VRX of DBT DVA wat te doen.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

    #16
    Wat de "garantie" voorwaarden betreft is het redelijk simpel . Als je drivers opbranden geen .
    Dit geldt bijna voor alle merken . Als je limiters in je set hebt zitten is dit nog geen garantie dat die set niet om zeep gaat . Ik heb verhalen gehoord van gebruikers van JBL die op crown draaien met een line array en de settings van JBL zelf die toch speakers opblazen . Als een set continu in de limit hangt gaat het op een gegeven moment toch fout .

    Bij adamson wordt je er zeer duidelijk op gewezen zelfs . De shooter software geeft een predictie die gebaseerd is op metingen met pink noise en 6db crest factor meen ik . Als je de set dus een (paar) uur lang in de limit hebt hangen bv. met DJ's kan het hele zaakje er zonder meer mee kappen en HEB JE GEEN GARANTIE .

    Comment

    • Tomarito
      • Apr 2010
      • 4

      #17
      I-Techs zijn prima!
      Hang er System Architect aan en maak wat settings. Deze zijn natuurlijk ook gewoon te downloaden op de Crown website.

      DBX en BSS processoren kan je ook gebruiken. Is één pot nat Harman hehe.

      Comment

      • Timo Beckman
        • Jul 2006
        • 1298

        #18
        Het programeren van een BSS BLU80 binnen system architect is een kut klus (sorry maar hier gebruik ik geen sterretje is gewoon zo) . Ik ben er mee begonnen een paar keer maar als je London Architect gewent bent en dan met system architect gaat programeren kom je er achter dat het een beetje omslachtig is binnen dit programma t.o.v. London .
        Alleen al het importeren van een design vanuit london naar system is behoorlijk omslachtig en om daarna nog wijs te worden uit alle lijsten met controllers = niet fijn .
        Voor de Amps van Crown is het daar in tegen wel ok . Alleen hebben ze met de nieuwe software tochhet eea na gelaten . Ik heb laatst een klus gedraaid met een JBL/CROWN configuratie . Was voor mij effe wennen zeg maar om dingen te veranderen op het gebied van delay's end.
        Uit eindelijk kregen we het wel voor elkaar en het setje klonk prima en niet echt problemen gehad . Ik wou dat die foh tech een beetje assertiever was geweest op wat hij wou dan had ik meer kunnen doen als sys.tech. Maar ja hij vond het kennelijk wel mooi . Alle amps hadden 20 db over op de input dus geen reden om in te grijpen . Ik had iets minder hoog ook prima gevonden en op 30 a 35 mt een continu level van 100 tot 105 dba is toch zo'n 10 db te hard voor mijn smaak maar ja het setje is niet eens wakker geschud die avond .

        Comment

        Working...