Analoog v.s. Digi tafels

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jens
    • Aug 2004
    • 1067

    Analoog v.s. Digi tafels

    Ik lees net in topic een opmerking van MusicXtra

    " Zou mij niets verbazen als er over een jaar of 2 tot 5 niet één fabrikant meer te vinden is die nog analoge mengtafels maakt."

    Kreeg een beetje een rilling over m'n rug die me doet denken aan de LP v.s. CD discussie. Vandaar dit topic.

    Ik heb zelf geen ervaring met digi tafels. Maar in hoevere kunnen we straks nog zonder deze tafels? Dat het de toekomst word geloof ik, maar word het er ook allemaal beter & leuker op? En wat betreft het geluid?
    Is een tech met goeie oren, straks nog te onderscheiden van iemand die handig is met een digi tafel?

    Ook met oog op bands die muziekstijlen hebben uit de 60ties...( soul, Rock n roll) die juist baat bij een vintage sound hebben? Hoe staat het daar mee is dat ook te evenaren met een digi tafel zonder een fx rack vol randapparatuur?

    Ben wel eens benieuwt hoe de mensen hier daarover denken.

    Zeg maar ...."Draai je liever een LP thuis of een CD"

    Mvg Jens

    mocht er iemand zijn die een betere topic titel heeft hoor ik dat ook graag
    Last edited by jens; 21-04-10, 20:31.
  • stamgast
    • Feb 2010
    • 253

    #2
    Voordat ik kwam werken bij het bedrijf waar we over het algemeen met digitale tafels werken had ik ook angst voor digitale tafels. Nu, 3 jaar later, wil ik liever niet meer op analoge tafels werken.
    Qua geluid verschilt het in merk. Persoonlijk vind ik de Yamaha pre-amps niet de allerbeste maar dat vond ik ook van die uit de Soundcraft Spirit.

    Comment

    • DMiXed
      • Jan 2008
      • 370

      #3