Analoog v.s. Digi tafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Alsof analoge tafels zo overzichtelijk zijn....
    40 draaiknoppen per kanaal en dan 48 kanalen breed kan ik niet bepaald overzichtelijk noemen.
    Digitaal is vooral anders, bijvoorbeeld de 'aux on fader' functie vind ik digitaal overzichtelijker dan analoog, hetzelfde geldt voor de informatie die je via het scherm krijgt, je ziet in één oogopslag alles wat met het geselecteerde kanaal te maken heeft en kunt het makkelijk aanpassen.
    Bij analoog zoek je je steeds een bult tussen de berg knopjes op zoek naar de juiste en zie je toch wel eens wat over het hoofd.
    Zelf vaak genoeg meegemaakt dat er per ongeluk een aux van een kanaal open stond terwijl die dicht had moeten zijn.
    Als je eenmaal digitaal gewend bent is het werken op een analoge tafel best onhandig, na het zware sjouw en tilwerk met je kop in de case om de effect spinner te prikken, daarna al die draaiknopjes instellen en ondertussen ook nog eens druk met je effect rack. En na afloop weer verder kweken aan je hernia.
    Een digitale tafel met volledig analoge interface zie ik dan ook echt niet komen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• drummerke
      • Oct 2006
      • 432

Ik vind vooral het gemak dat je op ieder kanaal snel een compressor, gate, 4 bands parametrische eq, delay, etc kunt instellen. Alles zit gewoon in één blokje en via het scherm kan je dan overzichtelijk alles bekijken.

Voeg daar nog eens aan toe dat je u settings kan opslaan en je hebt plots veel minder werk.

Als je dan nog eens als ik je 16 FOH +16 MON gaat instellen heb je echt alle luxe die je analoog toch niet zo snel en compact voor elkaar hebt.

Comment

• stamgast
        • Feb 2010
        • 253

Originally posted by cobi
        Maar goed, in de broadcast wereld zitten dit soort tafels ingebouwd in een wagens,
        Ben ik benieuwd waar; bij ons (cinevideogroup) hebben we de Lawo mc2 66 en de Studer Vista 8.
        Zoals je kunt zien is er per kanaal een aantal draaiknoppen op de faderstrip (voor snelle toegang; vrij in te delen) maar zeker geen 40.

Comment

• Mike Manders
          • Aug 2006
          • 341

Originally posted by drummerke
          via het scherm kan je dan overzichtelijk alles bekijken.
          ik weet niet, maar ik gebruik met mixen niet mijn ogen, maar mijn oren...

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by Mike Manders
            ik weet niet, maar ik gebruik met mixen niet mijn ogen, maar mijn oren...
            Ik ook, maar om het juiste knopje te pakken krijgen heb ik toch echt mijn ogen heel hard nodig.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Mike Manders
              • Aug 2006
              • 341

daar heb je een punt.
              ik betrap mezelf erop dat als ik digitaal mix, ik maniertjes probeer te verzinnen om aan knoppen te draaien zonder naar het scherm te kijken.

maar om die knop te vinden heb je idd ook je ogen nodig

Comment

• nolsmit
                • Oct 2007
                • 87

Andersom

Ik heb het ook wel eens andersom meegemaakt
                vorig jaar moest ik als gastechnicus mixen op
                een grote midas

ik kende de tafel alleen van foto's
                de band die ik mixte kende ik heel goed
                ik heb met de instellingen die ik gebruikte