PA-set wel sterk genoeg?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • t-rex
    • Apr 2010
    • 5

    PA-set wel sterk genoeg?

    Ik heb volgend vraagje:

    Onze vereniging organiseert een concertavondje binnen enkele weken.
    We hebben een PA-set van 10 kw gehuurd.

    [FONT=Verdana]
    [/FONT] [CENTER][CENTER][FONT=Verdana][FONT=Verdana]Allen & Heath ML3000, 32 monokanalen + 2stereo, master L/R + C, 8 VCA'S, 8 x Aux en 4 matrixgroepen.[/FONT][/FONT][/CENTER]
    [/CENTER]


    [CENTER][CENTER][FONT=Verdana][FONT=Verdana]8 mono compressor/gate KLARK TEKNIK square one dynamics
    2 stereo compressor/limiter/gate Alto ACL2 pro
    Reverb : TC electronic M2000
    delay : TC D-Two[/FONT]
    [/FONT][/CENTER]
    [/CENTER]
    [CENTER][CENTER][FONT=Verdana][FONT=Verdana]Pro CD speler & minidisk Tascam[/FONT][/FONT][/CENTER]
    [/CENTER]
    [CENTER][CENTER][FONT=Verdana][FONT=Verdana]FRONTSPEAKERS
    [/FONT]
    [FONT=Verdana]
    2 x RCF dubbel 18 inch Subbas 4000 w , geladen met 2 x RCF Precision L18G400, 134 db spl
    2 x Topkast van 2000w met elk 2 x 12" Rcf L12L750 low-mid speaker + 2" driver JBL neodymium 2450J +2 x bullet.[/FONT]
    [/FONT][/CENTER]
    [/CENTER]
    [CENTER][CENTER][FONT=Verdana][FONT=Verdana]MONITOR[/FONT][/FONT][/CENTER]
    [/CENTER]
    [CENTER][CENTER][FONT=Verdana][FONT=Verdana]6 x monitor DAS ST32 500w coaxial 15"[/FONT][/FONT][/CENTER]
    [/CENTER]
    [CENTER][CENTER][FONT=Verdana][FONT=Verdana]2 x monitor RCF ART500 2-weg 500w rms[/FONT][/FONT][/CENTER]
    [/CENTER]
    [CENTER][CENTER][FONT=Verdana][FONT=Verdana]1 x drumfill RCF 215 1200w ( 2 x 15" L15P200AK + hoorn N450)

    3 x ALTO EQU231 twin MKII 2 x 31 bands[/FONT]
    [/FONT][/CENTER]
    [/CENTER]
    [CENTER][CENTER][FONT=Verdana][FONT=Verdana]Amps: 3 x QSC PLX 1804 (2x550w/8ohm)[/FONT][/FONT][/CENTER]
    [/CENTER]

    [CENTER][CENTER][FONT=Verdana][FONT=Verdana]VERSTERKERS[/FONT][/FONT][/CENTER]
    [/CENTER]
    [CENTER][CENTER][FONT=Verdana][FONT=Verdana]1 x QSC PL236 in bridge BASS L 1 x 3600W[/FONT][/FONT][/CENTER]
    [/CENTER]
    [CENTER][CENTER][FONT=Verdana][FONT=Verdana]1 x QSC PL236 in bridge BASS R 1 x 3600W[/FONT][/FONT][/CENTER]
    [/CENTER]
    [CENTER][CENTER][FONT=Verdana][FONT=Verdana]1 x QSC PL236 in stereo LO MID 2x 1100W[/FONT][/FONT][/CENTER]
    [/CENTER]
    [CENTER][CENTER][FONT=Verdana][FONT=Verdana]1 x QCS PL224 in stereo HIGH 2 x 440w[/FONT][/FONT][/CENTER]
    [/CENTER]
    [CENTER][CENTER][FONT=Verdana][FONT=Verdana]totaal vermogen P.A. front: 10.000watt[/FONT][/FONT]
    equaliser
    [FONT=Verdana][FONT=Verdana]BSS FCS966 2 x 31 bands.[/FONT][/FONT]

    Nu, ik ken hier eigenlijk niks van. Kan iemand me zeggen of dit volstaat voor een concert in openlucht voor een 500 - 700 personen.

    Ontbreekt hier voor de rest iets aan of lijkt dit lijstje in orde?


    alvast bedankt!
    [/CENTER]
    [/CENTER]
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

    #2
    Jammer van de Alto kastjes, die vallen echt buiten de boot.
    En verder ben ik bang dat je met één topje aan iedere kant spreiding te kort komt. Je zult minimaal 2 topjes aan iedere kant nodig hebben voor voldoende spreiding van je mid en hoog.
    Heerlijk die stilte

    Comment

    • t-rex
      • Apr 2010
      • 5

      #3
      Maar voor de rest valt deze set wel mee of niet?

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Originally posted by RayM
        Jammer van de Alto kastjes, die vallen echt buiten de boot.
        En verder ben ik bang dat je met één topje aan iedere kant spreiding te kort komt. Je zult minimaal 2 topjes aan iedere kant nodig hebben voor voldoende spreiding van je mid en hoog.
        Weet jij dan wat de spreiding is van die toppen, hoe breed het veld is waar het publiek staat en hoever de toppen uit elkaar komen te staan?
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • t-rex
          • Apr 2010
          • 5

          #5
          Terrein: 30 op 100 meter ongeveer
          podium 8 meter breed, 5m diep
          voor ongeveer 500 - 700 man.


          Ik persoonlijk ken er echt niks van. Dus wat denken jullie? Het houden op deze set of een andere zoeken?

          Comment

          • Turboke
            • Oct 2006
            • 463

            #6
            [QUOTE=t-rex;532920]Terrein: 30 op 100 meter ongeveer
            podium 8 meter breed, 5m diep
            voor ongeveer 500 - 700 man.

            dan begin de set al maar uit te breiden want daar ga je er niet mee komen

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Originally posted by t-rex
              Terrein: 30 op 100 meter ongeveer
              podium 8 meter breed, 5m diep
              voor ongeveer 500 - 700 man.


              Ik persoonlijk ken er echt niks van. Dus wat denken jullie? Het houden op deze set of een andere zoeken?
              Dat is een terrein waar je ongeveer 6000 man op kwijt kunt, neem aan dat je niet op het hele terrein geluid op 'oorlogssterkte' hoeft te hebben?
              Om 500 tot 700 man van geluid te voorzien is de set niet bepaald ruim bemeten, het zal wel gaan maar persoonlijk hou ik er van om een beetje overcapaciteit te hebben.
              Zelf zou ik daar per kant twee dubbel 18"subs en 4 line array kastjes of 2 hoorngeladen 60°*40° toppen neerzetten.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

                #8
                Wat voor muziek willen jullie gaan neer zetten?

                Dat RCF spul gaat wel hard...alleen denk ik aan je verhaal te merken dat het wat min is...

                Zorg in ieder geval minimaal voor een hoorngeladen systeem, een line array is inderdaad wat beter...

                Ik heb vorig jaar op een festival gestaan waar ze 3 bassen 3 toppen EAW 850 hadden staan en dat was net aan...
                Olaf Duffhuës

                **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                Comment

                • t-rex
                  • Apr 2010
                  • 5

                  #9
                  We gaan het volledige terrein niet gebruiken uiteraard. Een deel is backstage enzo. Meer dan 600 man gaat er niet zijn.

                  Ze hebben me gezegd dat deze installatie normaal gezien goed genoeg moet zijn. Ze vertelden me dat nailpin zelf al met deze set heeft opgetreden. En onze bands zijn niet groter dan nailpin dus ik vermoed dat het dus al bij al meevalt...

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #10
                    Originally posted by t-rex
                    We gaan het volledige terrein niet gebruiken uiteraard. Een deel is backstage enzo. Meer dan 600 man gaat er niet zijn.

                    Ze hebben me gezegd dat deze installatie normaal gezien goed genoeg moet zijn. Ze vertelden me dat nailpin zelf al met deze set heeft opgetreden. En onze bands zijn niet groter dan nailpin dus ik vermoed dat het dus al bij al meevalt...
                    Het gaat niet om de grootte van de band maar om de hoeveelheid publiek.
                    Mooiste zou zijn om de toppen te kunnen vliegen, dat scheelt al heel veel.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • t-rex
                      • Apr 2010
                      • 5

                      #11
                      Maar de grootte van het publiek is wel rechtevenredig met de grootte van de band normaal gezien ;-)

                      Maar ik hoor hier veel reacties over 'toppen'. Ik persoonlijk weet niet wat dat is maar die toppen uitbreiden of wat dan ook zou dus een verbetering zijn? Dan ga ik daar eens voor informeren of dat kan ;-) Bedankt voor de reacties!

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #12
                        Originally posted by t-rex
                        Maar de grootte van het publiek is wel rechtevenredig met de grootte van de band normaal gezien ;-)

                        Maar ik hoor hier veel reacties over 'toppen'. Ik persoonlijk weet niet wat dat is maar die toppen uitbreiden of wat dan ook zou dus een verbetering zijn? Dan ga ik daar eens voor informeren of dat kan ;-) Bedankt voor de reacties!
                        Als je er zo weinig van weet is het misschien verstandiger voor het geluid een bedrijf in te schakelen die het allemaal voor je regelt.
                        Luidsprekers, versterkers, enzovoort zijn slechts tools, om die tools op de juiste manier te gebruiken heb je veel kennis nodig. Heb je die kennis niet dan kan het wel eens één groot drama worden.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

                          #13
                          Originally posted by MusicXtra
                          Als je er zo weinig van weet is het misschien verstandiger voor het geluid een bedrijf in te schakelen die het allemaal voor je regelt.
                          Luidsprekers, versterkers, enzovoort zijn slechts tools, om die tools op de juiste manier te gebruiken heb je veel kennis nodig. Heb je die kennis niet dan kan het wel eens één groot drama worden.
                          EXACT hetgeen wat ik dacht.

                          Om een dergelijk aantal personen van (fatsoenlijk) geluid te kunnen voorzien moet je aardig wat kennis in huis hebben. En die lijkt te ontbreken, als ik die conclusie mag trekken.

                          Mvg,

                          Teun
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                          Comment

                          • Hansound
                            • Apr 2006
                            • 832

                            #14
                            Wat voor een bands komen er te spelen ?
                            Wat voor een publiek ? Zijn het buurtbewoners of headbangers ?

                            Als het allemaal niet loeihard hoeft zou je deze set met 2 infilltopjes uit kunnen breidden en zou het wel gaan.

                            Comment

                            • daviddewaard
                              • Mar 2008
                              • 627

                              #15
                              Originally posted by 4AC
                              EXACT hetgeen wat ik dacht.

                              Om een dergelijk aantal personen van (fatsoenlijk) geluid te kunnen voorzien moet je aardig wat kennis in huis hebben. En die lijkt te ontbreken, als ik die conclusie mag trekken.

                              Mvg,

                              Teun
                              Ik zie nergens in het verhaal van T-rex staan dat hij die set gaat opbouwen/bedienen volgens mij wil hij gewoon een advies of wat hij geofferteerd heeft gekregen van de lokale P.A boer ook daadwerkelijk voldoende is.
                              Alle genoemde apperatuur lijkt mij ook prima, alleen de top luidsprekers ( de luidsprekers waar de midden en hoge tonen uitkomen) lijken mij niet genoeg dit zouden er minimaal 4 moeten zijn 2 links en 2 rechts. i.v.m met spreiding van het geluid ovet het veld
                              en de naam Nailpin doet me vermoeden dat het om een bandje gaat uit de catogerie zware metalen . dus zou wat extra subkasten (bas luidsprekers) geen overbodige luxe zijn.
                              dus kortom i.p.v 1x topkast en sub per kant 2x topkast en 2x en subkast neerzetten en moet dit ruim voldoende zijn voor 500 a 600 man

                              gr david
                              Last edited by daviddewaard; 02-05-10, 03:10.
                              A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

                              Comment

                              Working...