Ik wil 3 actieve speakers doorlussen (per kanaal). Vanaf de mixer heb ik maar 1 XLR uitgang per kanaal. Geeft het doorlussen signaalverlies of kun je dit onbeperkt doen?
Actieve speakers koppelen
Collapse
X
-
Dit kun je niet onbeperkt doen, maar het hangt ook af van de lengte van de signaalkabels die er tussen zitten. Maar indien de signaal kabels niet te lang zijn moet 3 speakers doorlussen gewoon gaan, al zie ik het wel als de max.
Mvg
JackPowered by AudioMadness.... -
Actieve speakers koppelen
Afstand mixer naar 1e speaker is max. 20 meter, doorlussen is max. 2 meter. Op zich lijkt me dat ook geen probleem. Onlangs heb ik dit uitgeprobeerd: Mackie 450 doorgelust met een sub + een top en kreeg de indruk dat de sub niet voluit aangestuurd werdt. Daarna de sub rechtstreeks aangesloten en dat klonk toch beter. Maar ja, zonder tops gaat het niet dus maar weer teruggezet.
Bestaat er zoiets als XLR voorversterker, waarbij je het signaal kunt splitsen naar de verschillende speaker?
Groet RoelofComment
-
Afstand mixer naar 1e speaker is max. 20 meter, doorlussen is max. 2 meter. Op zich lijkt me dat ook geen probleem. Onlangs heb ik dit uitgeprobeerd: Mackie 450 doorgelust met een sub + een top en kreeg de indruk dat de sub niet voluit aangestuurd werdt. Daarna de sub rechtstreeks aangesloten en dat klonk toch beter. Maar ja, zonder tops gaat het niet dus maar weer teruggezet.
Bestaat er zoiets als XLR voorversterker, waarbij je het signaal kunt splitsen naar de verschillende speaker?
Veruit het meeste signaal verlies heb je in die 20 meter kabel, maar zelfs dit is een verwaarloosbaar verlies en kan gewoon gecorrigeerd worden door iets harder uit te sturen.
Signaal verlies in de 'doorlus' is verwaarloosbaar door de hoogohmige impedantie van de XLR inputs.
3 self powered speakers zou je prima moeten kunnen doorlussen. Maar 10 ook.Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.
Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!Comment
-
Ik weet niet waar je jouw verhaal vandaan hebt maar er klopt niet veel van.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Die signaalkabels kun je rustig 300 meter of langer maken, (hoe denk je dat ze in neen stadion het signaal anders van het podium naar de mengtafel en terug krijgen?) mits het gebalanceerd is. De output van een mengpaneel is laagohmig <1000 Ohm, de input van een versterker is hoogohmig >10 kOhm, dat betekent dus dat je bij doorlussen van 10 versterkers nog nauwelijks signaalverlies zult hebben.Meer is minder, minder is meerComment
-
Die signaalkabels kun je rustig 300 meter of langer maken, (hoe denk je dat ze in neen stadion het signaal anders van het podium naar de mengtafel en terug krijgen?) mits het gebalanceerd is. De output van een mengpaneel is laagohmig <1000 Ohm, de input van een versterker is hoogohmig >10 kOhm, dat betekent dus dat je bij doorlussen van 10 versterkers nog nauwelijks signaalverlies zult hebben.
Ik weet niet waar je jouw verhaal vandaan hebt maar er klopt niet veel van.Comment
-
Die signaalkabels kun je rustig 300 meter of langer maken, (hoe denk je dat ze in neen stadion het signaal anders van het podium naar de mengtafel en terug krijgen?) mits het gebalanceerd is. De output van een mengpaneel is laagohmig <1000 Ohm, de input van een versterker is hoogohmig >10 kOhm, dat betekent dus dat je bij doorlussen van 10 versterkers nog nauwelijks signaalverlies zult hebben.
Ik weet niet waar je jouw verhaal vandaan hebt maar er klopt niet veel van.
@lexHet is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...Comment
-
Comment
-
Ik weet niet waar je jouw verhaal vandaan hebt maar er klopt niet veel van.
Het 20 mtr. kabeltje en een paar tussen kabeltjes van een paar meter gaat inderdaad geen enkel probleem zijn.
In het geval van jou voorbeeld: Podium>mixer>podium heb je wel een mixer die als versterkingsbron aanwezig is. Terug op het podium ga je een Cross-over in welke weederom versterking heeft, en hierna pas eventueel doorlussen.
Mvg
JackLast edited by nightline; 05-05-10, 20:12.Powered by AudioMadness....Comment
-
Lekker onderbouwt gereageerd heren, dat maakt zo'n forum echt een stuk gezelliger, of gaat het jullie alleen het aantal posts
Mvg
JackPowered by AudioMadness....Comment
-
Ik meen in een boek over geluidstechniek hier e.e.a over gelezen te hebben. In het geval van 1 kOhm aan de uitgang van de tafel, en 10x een 10 KOhm aan belasting, dan ga je met het nodige verlies in lange kabels toch aardig in de problemen komen.
Het 20 mtr. kabeltje en een paar tussen kabeltjes van een paar meter gaat inderdaad geen enkel probleem zijn.
In het geval van jou voorbeeld: Podium>mixer>podium heb je wel een mixer die als versterkingsbron aanwezig is. Terug op het podium ga je een Cross-over in welke weederom versterking heeft, en hierna pas eventueel doorlussen.
Mvg
Jack
En in het geval van podium-mixer-podium zit er vaak zomaar 100 meter kabel tussen.
De processor die er vervolgens op aangesloten zit heeft een zelfde ingangsimpedantie als een eindversterker en heeft normaal gesproken een versterkingsfactor van 1.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
Comment