Allen & Heath ZED 10FX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Gino V
    • Feb 2009
    • 237

Allen & Heath ZED 10FX

Hey allemaal

Ik ben opzoek naar een micro mixer (vb. Allen & Heath ZED 10FX)
    om aan te sluiten op mijn dj mixer.
    Deze gaat gebruikt worden voor meer micros te kunnen mixen voor bijvoorbeeld school feestjes of kleine optredens.

Ik wil hier niet te ver in gaan dus had ik deze mixer gevonden maar vind er geen redelijke discusie over of zijn er nog andere mogenlijkheden
    Ik sta wel open voor prijs/kwaliteit want heb al rodec dj mixer en QSC HPR 122i en wil er niet op achteruitgaan

alvast bedankt voor de reacties
    Mvg Gino
  • Dj Gino V
    • Feb 2009
    • 237

Hey ik heb zelf nog wat gevonden
    misschien is de mackie 802 vlz3 iets voor mij of raden jullie toch liever de allen en heath aan of nog andere sugesties

mvg Gino

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Ik heb geprobeerd hier te posten, maar die doet het niet? Nouja, zal wel aan mij liggen.

Wat ik probeerde te vertellen is dat je aan de 14 wel eens een goede kan hebben, ivm 19" mogelijkheid en veel stereokanalen. Ook kan je opnemen via usb, en dat is natuurlijk een leuke extra voor klanten, hun hele feest ( met acts etc.) professioneel opgenomen, en niet via een of ander cameramicje.

Je kan ook kijken naar Soundcraft of mackie, die hebben ook leuk rackmounted spul met zo'n 6 á 8 monokanalen. Als we een budget en een paar eisen hadden zou het makkelijker zijn, bijv:

- 19" or not?
      - hoeveel monokanalen?
      - Hoeveel stereokanalen?
      - ingebouwde FX vereist?

Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Dj Gino V
        • Feb 2009
        • 237

Hey

Ik had zo het gedacht om maar max 4 mono kanalen en 2 stereo voor een dubbele cd speler.
        Dan moet ik niet de rodec en pioneers meenemen voor kleinere feestjes waar ze meerder micro's nodig hebben
        Alleen moeten ze dan wel een balanceerde uitgang hebben voor de actieve boxen

de fx mag, kan wel leuk zijn om echo of flanger op de mic te zetten

En 19" is wel gemakkelijk om in te bouwen maar dan niet te groot

Mvg Gino

Comment

• djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

Originally posted by Dj Gino V
          Hey

Ik had zo het gedacht om maar max 4 mono kanalen en 2 stereo voor een dubbele cd speler.
          Dan moet ik niet de rodec en pioneers meenemen voor kleinere feestjes waar ze meerder micro's nodig hebben
          Alleen moeten ze dan wel een balanceerde uitgang hebben voor de actieve boxen

de fx mag, kan wel leuk zijn om echo of flanger op de mic te zetten

En 19" is wel gemakkelijk om in te bouwen maar dan niet te groot

Mvg Gino

De ZED14 heeft 6 mono en 4 stereo (waarvan er eentje als usb return gebruikt kan worden), dus ook voor presentaties/kleine akoestische dingen die versterkt moeten worden (denk aan 1*gitaar, 1*cajon oid, 2*zang en DJ) heb je dan nog genoeg ruimte, en da's ook wel fijn. De twee xtra stereo zijn nooit weg (mp3tje, ipod oid.). Als je slim bent gebruik je die als vast audiorack, met een 2cd speler erbij in, en eventueel een dubbel 31 bands eq ofzo, racklight, connectorpaneel, lade voor micro's enz. en je hebt al je geluid standaard voor mekaar! (dj set en speakers eraan en gaan)

Bij de 14 (of 12 FX, die, zoals de naam al zegt, ingebouwde FX heeft) heb je wel rackbeugels nodig, maar die krijg je bij wijze van korting natuurlijk gewoon bij toch?

De 14 en 12FX hebben allebei gebalanceerde uitgangen voor de masters en master inserts.

Daan

Comment

• Beckers Entertainment
            • Dec 2008
            • 650

Originally posted by djspeakertje
            Bij de 14 (of 12 FX, die, zoals de naam al zegt, ingebouwde FX heeft) heb je wel rackbeugels nodig, maar die krijg je bij wijze van korting natuurlijk gewoon bij toch?
            Helaas, rackbeugels voor de ZED-14 kosten om en nabij de 50 euro.
            Lijkt me sterk dat bij een relatief simpele mixer van 450(?) euro er als korting "zomaar" een setje rackbeugels word meegeleverd...

Ik heb de ZED 14 en ben er zéér over te spreken. Achteraf gezien had ik liever de ZED12 FX gekozen. Op het moment moet ik bij elk live optreden waar de artiest iets van effect nodig heeft de laptop erbij pakken. Is natuurlijk geen ramp, maar verre van ideaal.
            Bedenk dus goed wat je kiest! De FX unit is voor veel artiesten gewenst/noodzakelijk. Maar ook bij karaoke feestjes komen ze nog wel eens vragen voor echo en galm...
            Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• Dj Gino V
              • Feb 2009
              • 237

Originally posted by Beckers Entertainment
              Helaas, rackbeugels voor de ZED-14 kosten om en nabij de 50 euro.
              Lijkt me sterk dat bij een relatief simpele mixer van 450(?) euro er als korting "zomaar" een setje rackbeugels word meegeleverd...

Ik heb de ZED 14 en ben er zéér over te spreken. Achteraf gezien had ik liever de ZED12 FX gekozen. Op het moment moet ik bij elk live optreden waar de artiest iets van effect nodig heeft de laptop erbij pakken. Is natuurlijk geen ramp, maar verre van ideaal.
              Bedenk dus goed wat je kiest! De FX unit is voor veel artiesten gewenst/noodzakelijk. Maar ook bij karaoke feestjes komen ze nog wel eens vragen voor echo en galm...
              maar dan kiezen jullie de zed12 FX boven de 10FX
              want het is niet echt mijn bedoeling om echt bandjes te voorzien van micro
              ben toch maar een simpele DJ, maar dit is ter aan vulling voor als ik meerdere micro's nodig heb voor bv. presentaties

Mvg Gino

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Originally posted by Dj Gino V
                maar dan kiezen jullie de zed12 FX boven de 10FX
                want het is niet echt mijn bedoeling om echt bandjes te voorzien van micro
                ben toch maar een simpele DJ, maar dit is ter aan vulling voor als ik meerdere micro's nodig heb voor bv. presentaties

Mvg Gino

Een beetje FX is nooit weg. Bovendien heeft Beckers het ook over karaoke dingen/acts op feesten van bijv. 40 of 50 jarigen. Je hebt gewoon meer mogelijkheden voor later, als jij denkt die nooit van je leven nodig te hebben dan neem je de 10FX, waar je overigens geen faders hebt, wat érg irritant kan zijn als je snel dingen harder/zachter moet doen ivm wat dan ook...

Daan

Comment

• Dj Gino V
                  • Feb 2009
                  • 237

maar heeft er al iemand ervaring met deze mixers,kwalitiet/prijs bv.

- allen en haeth ZED 10FX
                  - Mackie 802 VLZ03

alvast bedankt
                  mvg Gino

Comment

• Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

De ZED10FX komt pas halverwege juni op de markt en ik denk niet dat ik Mike zover ga krijgen dat hij er alvast 1 richting mij laat komen om m'n licht er over te laten schijnen.

Maar het is een A&H dus ik denk dat je de ervaringen met de grotere tafels 1 op 1 door kunt trekken naar de 10.

Comment

Working...