help info ev gladiator set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • obsession1
    • May 2010
    • 4

help info ev gladiator set

hallo
    wie kan mij helpen met enige info over een gladiator set.
    ik heb op marktplaats een gladiator set de 115 toppen en 118 bas kasten gezien. deze wilde ik laten draaien op twee qsc versterkers 1 plx 2402 voor de bas en 1 plx 1602 voor de toppen. wil ze gebruiken voor een disco set maar wil er ook een band over kunnen laten spelen.
    wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen met enige info.
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Geen specifieke ervaring met deze set, voor zover ik me kan herinneren.
    Ik heb wel vrij vlot kunnen vinden dat zowel de toppen als de subs zo'n 400 watt zijn, wat betekent dat je er zo'n 800 in kan pompen, als je voorzichtig bent. De speakers zijn 8 ohm, de PLX 2402 is 400W en de 1602 300W bij die impedantie. Het kan allebei wel en je komt er een eind mee, maar voor die laatste paar decibels heb je toch nog wat zwaardere versterkers nodig.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• obsession1
      • May 2010
      • 4

Originally posted by sparky
      Geen specifieke ervaring met deze set, voor zover ik me kan herinneren.
      Ik heb wel vrij vlot kunnen vinden dat zowel de toppen als de subs zo'n 400 watt zijn, wat betekent dat je er zo'n 800 in kan pompen, als je voorzichtig bent. De speakers zijn 8 ohm, de PLX 2402 is 400W en de 1602 300W bij die impedantie. Het kan allebei wel en je komt er een eind mee, maar voor die laatste paar decibels heb je toch nog wat zwaardere versterkers nodig.
      heb nu twee dynacord boxen de c15-3 top en c18-1 bas. ga ik er dan qua vermogen op vooruit of niet.

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

10 seconden googlen leverde me volgende brochure.

Ervaring heb ik er ook niet mee, maar info is op het www voldoende te vinden.
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

Originally posted by obsession1
          heb nu twee dynacord boxen de c15-3 top en c18-1 bas. ga ik er dan qua vermogen op vooruit of niet.
          Luister, het eerste stukje info wilde ik wel voor je zoeken en in context plaatsten ondanks dat dit makkelijk door jou zelf te doen was, maar nu ben je botweg lui. Je hebt het over een set die je al hebt, het lijkt me dat je dan weet wat deze kan. De info over de gladiatorset met de relevante uitleg daarbij krijg je nu net op een presenteerblaadje.

Wil je weten of deze set harder kan? (Ik neem aan dat dat is wat je bedoeld met "ga ik er qua vermogen op vooruit", vermogens kun je immers in de specs lezen)Da's een kwestie van specs naast elkaar leggen en dan een beetje rekenen. Of dat deze waardes kloppen zul je in de praktijk moeten ondervinden.
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Volgens mij is dat een set van hetzelfde kaliber als je nu hebt.
            Je schiet er dus weinig mee op.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Freaky
              • Sep 2008
              • 12

nee

deze set moet je passief aansturen (met 1 versterker) en alles doorlussen. De geadviseerde versterker is een EV CP2200, pas dan geeft deze set de performance die je wilt horen. Zowieso zijn QSC eindtrappen veel te licht.

Comment

• Fridge
                • Mar 2002
                • 153

Originally posted by Freaky
                deze set moet je passief aansturen (met 1 versterker) en alles doorlussen. De geadviseerde versterker is een EV CP2200, pas dan geeft deze set de performance die je wilt horen. Zowieso zijn QSC eindtrappen veel te licht.
                Freaky, kun je uitleggen waarom je deze set passief MOET aansturen? Ik begrijp eigelijk zo snel niet waarom 2 weg actief niet op zn minst even goed zou moeten werken, zo niet een tandje beter.

Comment

• EVfreak
                  • Jan 2006
                  • 146

Lijkt op het eerste zicht vrij logisch dat wanneer je voor bi-amping gaat het systeem beter zou moeten (mogen) klinken. Echter raad Electro Voice bij de Gladiator set en de Eleminator set zelf aan om het systeem met één versterker aan te sturen en geloof het of niet dat klinkt beter en gaat ongeveer 1dB harder. Ik heb het dan over één basskast met één topkast per kant. Heb dit zelf mogen ervaren bij de Eleminator set.

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by EVfreak
                    Lijkt op het eerste zicht vrij logisch dat wanneer je voor bi-amping gaat het systeem beter zou moeten (mogen) klinken. Echter raad Electro Voice bij de Gladiator set en de Eleminator set zelf aan om het systeem met één versterker aan te sturen en geloof het of niet dat klinkt beter en gaat ongeveer 1dB harder. Ik heb het dan over één basskast met één topkast per kant. Heb dit zelf mogen ervaren bij de Eleminator set.
                    Wanneer je de set met twee versterkers aanstuurt moet je gewoon het filter uit de subs halen, dan gaat het echt wel harder en klinkt het ook echt beter.

Comment

• Whitefarmer
                      • Oct 2003
                      • 1244

In mijn eli KW subs zit geen filter...., dus die MOET ik wel actief filteren.
                      Groeten John
                      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• EVfreak
                        • Jan 2006
                        • 146

Sorry, ik bedoel de gewone 1x 18" sub... Daar zit gewoon een spoel in serie met de speaker.
                        Het waren dan ook de budget series van EV dus dat lijkt me logisch dat ze met zo weinig mogelijk matriaal een zo goed mogelijk geluid wilden halen. Hoe dan ook niets mis mee. Heb trouwens zelf ook steeds de sub's apart aangestuurd

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Sorry, ik bedoel de gewone 1x 18" sub... Daar zit gewoon een spoel in serie met de speaker.
                          Het waren dan ook de budget series van EV dus dat lijkt me logisch dat ze met zo weinig mogelijk matriaal een zo goed mogelijk geluid wilden halen. Hoe dan ook niets mis mee. Heb trouwens zelf ook steeds de sub's apart aangestuurd
                          Dat is een 1e orde 6 dB/oktaaf filter.
                          Bij aktief filteren doe je er goed aan dit filter ertussen uit te halen, al is het maar omdat dit filter 90° fase draaiing geeft.

Comment

• EVfreak
                            • Jan 2006
                            • 146

Inderdaad, vandaar misschien ook dat ze aan dat ietsje exta aan geluidsdruk komen wat ze beweren... Maarja, ik heb ze uiteindelijk maar verkocht(je moet ergens beginnen) en overgestapt naar MT2

Comment

• eddy56
                              • Mar 2004
                              • 102

Wij hebben meerdere van deze set's draaiend gehad, gewoon basje topje doorlussen.
                              wij stuurden ze aan met een ev Q66, maar ook met een P2000.

Oh ja , toepassing Live muziek tot 200 man

Gr Eddy
                              Last edited by eddy56; 11-05-10, 21:20.
                              Apogee, i\'m loving it!

Comment

Working...