vertraging van midi naar pc

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaapkoning
    • May 2010
    • 2

    vertraging van midi naar pc

    Mijn vraag is de volgende :
    Ik heb een drumstudio en wil graag via een electr. drumsetje (roland td9kx, de td9 module) midi aansturen via pro tools LE8 en Sibelius 6 op de pc. Heb verder een audio interface van digidesign (m2box). Midikabels aangesloten en spelen maar, dacht ik! Helaas!! Heb nu een irritante vertraging! Terug naar de midi shop, maar daar zeggen ze dat dat gebruikelijk is via een usb audio interface... die vertraging dus. Wat moet ik doen?
    1. Een firewire interface kopen?
    2. Geluid aansturen via interne geluidskaart met midi naar usb kabel?
    3. andere opties??

    Wie o wie?
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #2
    zoek op een synthesizerforum op de term " latency"

    Als je de sequencer goed hebt ingestelt wordt de opname gecorrigeerd voor de vertraging.
    Verder moet je tijdens het inspelen even het rechtstreekse geluid van je drumset bij de output van de PC mixen en je kunt gewoon je partijen indrummen.

    Helaas is er geen andere oplossing.
    lekker belangrijk!

    Comment

    • JeroenVDV
      • Mar 2004
      • 963

      #3
      Het ligt inderdaad aan je computer in combinatie met je geluids-interface. Maar het is pure onzin dat een USB Audio-interface niet zonder (problematische) latency (= vertraging) kan werken.

      Een beetje fatsoenlijke USB geluidskaart (Motu / RME bijvoorbeeld) kan op zeer lage latency werken, zo laag dat je het bij live drummen (bijna) niet merkt.

      Het is dus afhankelijk van snelheid van je computer, instelling in je sequencer-programma (zoals Pro Tools / Cubase / whatever) en je geluidskaart.

      Controleer eens de "Buffer size" instelling in Pro Tools. Wellicht staat die hoog. Als je die hoog zet heb je minder snel last van kraakjes/tikjes als je computer het te zwaar krijgt, maar heb je hogere latency. Als je die te laag zet krijg je bij een paar instrumenten of tracks tegelijk afspelen al snel last van die tikjes/gekraak. Zoek dus een mooie middenweg.
      Creating shows beyond Imagination

      Comment

      • jaapkoning
        • May 2010
        • 2

        #4
        latency

        dank voor de reacties! ga aan de slag en laat wel weten of het lukt.

        Comment

        Working...