USB-player LS9

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robert H
    • Jan 2006
    • 378

USB-player LS9

Even een snel vraagje m.b.t. het afspelen van MP3's op de LS9 (via de USB-aansluiting). Een tijdje geleden hebben we er even snel naar gekeken, maar we kregen het niet voor elkaar. Normaal draaien we de pauzemuziek gewoon vanaf CD's, maar we willen toch graag overstappen op USB-sticks.

Nu lees ik in de manual dat de files in een bepaalde map op de stick moeten staan (/ype/songs). Een vraag aan de LS9-gebruikers op dit forum: Is dat alles of moeten we nog ergens anders rekening mee houden? We weten dat grote sticks (> 2 GB) niet ondersteund worden. Ik heb nog wel wat sticks van 1 en 2 GB dus dat zal het probleem niet zijn. Is het echter ook nog nodig om zo'n ding te "formatteren" in de LS9 (als dat überhaupt mogelijk is) of maakt dat verder niet uit?

Deze post heeft een hoog RTFM-gehalte, maar de manual is niet erg uitgebreid op dit punt. Bovendien heb ik momenteel even geen LS9 in de buurt, die zie ik vanavond pas weer op klus.

Ik ben nu bezig om een zooi muziek (320 kbs) te normalizen en op een stick te knallen. Het zou mooi zijn als dat vanavond gewoon werkt, anders zit ik weer te klooien met CDR's...
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

Steek een lege stick in de usb poort, en de LS9 zal dan zelf het mapje YPE
    aanmaken.
    Hierin maak je het mapje songs aan waarin je je MP3's plaatst.
    Let er wel op dat alle nummers in 192 kbs staan, want iets anders herkent ie niet !!
    Ook moet je er op letten hoe de groot de titels zijn, want ook hier herkent ie er sommige niet
    Wat de grote van de stick betreft, ik heb alle pauze muziek op een 16gb stick staan en dat geeft geen problemen, wil je echter een show opnemen
    kun je beter niet groter als 2gb gaan.
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Robert H
      • Jan 2006
      • 378

Originally posted by bones2001
      Let er wel op dat alle nummers in 192 kbs staan, want iets anders herkent ie niet !!
      Potverdorie, daar komt de aap uit de mouw... al mijn MP3's zijn 320 kbps, vandaar dat 'ie begon te mekkeren over een ongeldig bestandstype...

Gek genoeg staat er in de manual het volgende:

Originally posted by LS9 manual
      [FONT=Helvetica][FONT=Helvetica]
      [LEFT]Three types of audio file format can be played: MP3 (MPEG-1 Audio Layer-3), WMA (Windows
      Media Audio), and AAC (MPEG-4 AAC). The sampling rate can be either 44.1 kHz or 48 kHz,[/LEFT]
      and the bit rate can be between 64 kbps and 320 kbps.

[/FONT]
      [/FONT]
      Heb net m'n hele verzameling klusmuziek maar even omgebakken naar 192 kbps, kijken of dat gaat lukken.

Thanks!!!

Comment

• MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

Dat verhaal van die 192kbps heb ik nog noooit gehoord en ook nog nooit last van gehad. Alles op onze muzieksticks is 192kbps en hoger en dat maakt verder niks uit.

Map: Root/YPE/SONGS/

Afspelen van groter dan 2GB werkt wel

Opnemen op groter dan 2GB geeft errors.
        d&b Audiotechnik

Comment

• bones2001
          • Aug 2003
          • 741

Mmm,
          het afspelen van MP3's groter dan 192 kbs is mij in ieder geval nooit gelukt. Mischien loop ik een update achter?
          Op de Yamaha site staat in ieder geval nog steeds,

The LS9 consoles feature a built-in 2-track USB memory recorder and player that eliminates the need for external 2-track devices for many applications. It's easy to make live recording direct from the console, and it's also a convenient way to play background music or sound effects. The USB memory player is compatible with MP3, AAC, and WMA file formats at 96, 128, or 196 kbps.
          Mixen is net als schilderen.
          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Robert H
            • Jan 2006
            • 378

Even een update, de "day after":

Het werkte!

Nu ben ik in het kader van gedegen onderzoek helaas zo dom geweest om een stick met enkel 192 kbps-bestanden mee te nemen, dus weten we eigenlijk nóg niet of het daar aan lag. Na de volgende stappen begon het ding echter vrolijk z'n muziekjes te draaien:

- Stick in de LS9
            - Stick er weer uit en vervolgens in de laptop
            - Inderdaad had de LS9 de mapjes YPE en SONGS aangemaakt
            - MP3's die nog in de root stonden verplaatst naar /YPE/SONGS
            - Stick weer terug in de LS9
            - Et voilá, muziek!

Toen nog even "play/pauze", "next" en "previous" aan een paar user-defined keys toegewezen. Onze LS9 is nu een volwaardige Ipod :-)

Bedankt voor de hulp!

Comment

Working...