eerste PA setje

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #16
    Originally posted by Stevengos
    Hmm, ja.....

    Voor zover had ik maar een beetje onderzoek gedaan binnen de markt en het viel me ook al tegen. Dus vandaar dat ik het even op dit forum vroeg, om te kijken wat anderen misschien nog wisten.
    Zoals djspeakertje aangaf om via marktplaats iets te halen, zou misschien een optie zijn, maar ben er niet kapot van om via dergelijke sites zoiets aan te schaffen.
    Voor de rest denk ik dat ik maar eerst is ff zal gaan voor een leuk mixertje (iig geen goedkope zoals behringer!) en wat spul d'r omheen zoals MusicXtra aangaf. En de rest van 't setje de komende jaren huren.

    (Met redelijk grote zalen bedoel ik trouwens een zaal voor ong. 400-500 man)

    @ frederic.... dit is ook niet iets wat ik zomaar gelijk wil gaan kopen, maar in de loop van de jaren uitbreid tot een volledig PA setje.

    @Nescio.... goede reactie, heb ik wel wat aan. Zoals ik al zei, dat ik het ontbrekende spul ga huren, en zowieso die kosten doorbereken :P Ook ben ik niet bang van setjes van €40.000 (bij ons in de kerk staat ook al zoiets), alleen is het slechts nu nog een kwestie van klanten voor je weten te winnen. ^^

    Iedereen bedankt voor de reacties (tot nu toe)!
    Als je wil beginnen, kan ik maar 1 ding aandraden.
    De FOH!

    Een analoge mixer met effecten zal niet lukken met 2500€.
    Koop een digitale mixer (presonus 24.4.2) Hier heb je alles in huis die je nodig hebt. Mengtafel en effecten enz...

    De front huur je al naar gelang de situatie. En als je wat geld opzij hebt gezet zou ik zeggen een tweedehands D&B C7 set. Dit kun je vinden voor een 12.000€

    Comment

    • Stevengos
      • May 2010
      • 106

      #17
      Hmm, das idd wel een goeie, ff wat references/info bekeken. Wel jammer dat ie maar tot 18 Khz gaat (op de een of andere manier heb ik graag tot de 20 Khz, al weet ik dat dat weinig uitmaakt)
      Ook wel jammer dat ie wat duurder is dan mijn budget. Dat wordt nog ff doorsparen

      Gr. mij
      Last edited by Stevengos; 17-05-10, 23:35.
      De werkelijkheid komt soms harder aan dan een geperfectioneerde illusie :D

      Comment

      • frederic
        • Jan 2006
        • 3511

        #18
        Originally posted by Stevengos
        Hmm, das idd wel een goeie, ff wat references/info bekeken. Wel jammer dat ie maar tot 18 Khz gaat (op de een of andere manier heb ik graag tot de 20 Khz, al weet ik dat dat weinig uitmaakt)
        Ook wel jammer dat ie wat duurder is dan mijn budget. Dat wordt nog ff doorsparen

        Gr. mij
        En mix jij zo graag boven de 18khz?

        PS, je kunt dat niet meer horen. En een SM58 gaat maar tot 15khz.

        Ik heb zo de indruk dat jij niet al te goed weet wat je aan het doen bent. Zeker als je in een vorige post spreekt over een "leuk tehringer mixertje". En die studiolive zou voor je niet voldoen?
        Last edited by frederic; 18-05-10, 01:40.

        Comment

        • Stevengos
          • May 2010
          • 106

          #19
          Originally posted by frederic
          En mix jij zo graag boven de 18khz?

          PS, je kunt dat niet meer horen. En een SM58 gaat maar tot 15khz.

          Ik heb zo de indruk dat jij niet al te goed weet wat je aan het doen bent. Zeker als je in een vorige post spreekt over een "leuk tehringer mixertje". En die studiolive zou voor je niet voldoen?
          Ik zei dat van die 20 khz ook met cynisme, alleen heb ik het blijkbaar dan niet goed aangegeven.
          Die studiolive is overigens geweldig. En zou je ook wat duidelijker kunnen zijn over wat ik gezegd zou hebben over dat "leuk theringer mixertje". Ik zou er nooit een aanschaffen, maar dat heeft weer andere redenen. In ieder geval heeft het niets te maken met hetgeen dat ik niet zou weten wat ik doe, ik heb alleen deze post geplaatst omdat ik gewoon nog niet zoveel van de markt afweet en wou kijken wat jullie voor adviezen zouden geven, wat overigens wel positieve berichten geeft met behulpzame dingen.
          De werkelijkheid komt soms harder aan dan een geperfectioneerde illusie :D

          Comment

          • showband
            • May 2001
            • 4524

            #20
            Originally posted by Stevengos
            Hallo iedereen,

            Ik ben 18 en het ga binnenkort het studentenleven in, maar daarnaast heb ik als hobby geluidstechniek (waarbij ik al ervaring heb opgebouwt met sprekers/bands/tape-acts enz.). Graag zou ik van jullie willen weten wat ik als mooi PA setje zou kunnen nemen.

            Hierbij de specs:
            Budget: €2500,--
            Gebruik: Voor feestjes, maar ook bands enz.
            Ruimtes: van klein café tot aan redelijk grote zalen

            Mochten jullie nog meer info willen, dan moet je het maar zeggen.

            Alvast bedankt!

            Steven
            neeeeeeeeeeeehhh!
            niet NOG een verhuurder met goedkope spullen en geen onderhoudsbudget erbij!

            Doe jezelf een enorme lol, sluit je aan bij de technische commissie van je studentenvereniging en ga zonder investeringen lekker meer ervaring opdoen en vooral contacten leggen met de studentenbands.

            Ga je dan langzaam freelance verhuren aan de contacten die je ongetwijfelt gaat opdoen.

            En koop dan later voor dat geld een set top-microfoons om de freelance klussen die je doet naar een hoger plan te trekken.
            En misschien een klein prive rekje met dingen als een echt goede galm, DA-converter (bij digi tafels), top-compressor o.i.d.

            DAT is de manier om het aan te pakken. Je huurt "dry-hire" voor 150 tot 250 euro een klein setje voor een band die vele malen beter en goed onderhouden is voor je klusjes. Dat verreken je weer. Daarmee vang je de eerste jaren "eigen klus" wel op.

            Een cafesetje van aanschafprijs 2500 euro kun je een half jaar verhuren voor 100euro daarna begint ie stuk te gaan en raak je elke klant alsnog kwijt.
            lekker belangrijk!

            Comment

            • metalteacher
              • Dec 2007
              • 467

              #21
              Op marktplaats staan al tijden een paar community csx subs voor 475,- Een paar peavy topjes heb je ook wel voor 300,- met een paar peavey pv versterkers heb je ook zat vermogen voor 400,- tweedehands. daarnaast een leuke soundcraft spirit live tafel voor 200,- met een 8 tal kanalen en tweedehands 2xsm58 (120,-), 1x kickmic(120,-), 3xsm57(180,-) een behringer dcx crossover 150,- Daarmee heb je een leuke set om mee te beginnen en kun je in zaaltjes tot 100 man een aardig beeld neerzetten. Door ermee te prutsen leer je het zelf ook weer beter, en dan langzaam doorgroeien naar het grotere werk. Ik denk dat je met 2500,- een prima startbudget hebt. met een beetje fantasie en een hoop speurwerk op internet is er best veel van te maken. alle grote jongens hier zijn ook klein begonnen in de achtertuin met een eminence speaker in een kruiwagen geschroeft.
              Steelwing - Full Speed Ahead!!!

              Comment

              • dj-wojcik
                • Jul 2008
                • 911

                #22
                Toevallig een advertentie van mij?

                Niet alleen op MP maar ook hier op het 2ehands deel van J&H. Tevens staan ze er niet op voor 475, maar dat is het geen wat er voor geboden is. Er staat ook een Porsche op MP voor 250 euro
                Last edited by dj-wojcik; 21-05-10, 12:41.
                [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

                Comment

                • metalteacher
                  • Dec 2007
                  • 467

                  #23
                  het ging om het idee, er is veel mogelijk als je er wat tijd en speurwerk in wil steken.
                  Steelwing - Full Speed Ahead!!!

                  Comment

                  Working...